Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2012 legjobb horrorjai by Csabi87

2012.12.27. 13:33 Csabi87

Ez az év is eltelt. Az elején lassan indult, majd a végén mintha egy csapásra véget ért volna. Legalábbis én így éltem meg. Szerencsére sok horrorfilmet sikerült megnéznem ebben az időszakban, majdnem 200-at, ebből pedig köbö 50 film volt a 2012-es időszak termése, azt hiszem ez egész jó arány.

A tovább mögött a 11 kedvencemről írok, viszont leszögeznék pár dolgot előre. Néhány 2012-es filmet még nem láttam, mondjuk ilyen a Sinister, A gyilkos médium és még egynéhány már bemutatott film, így ezeket ne is keressétek a listámon, ha láttam volna őket lehet itt lennének, így viszont lemaradtak, de ígérem pótolni fogom a hiányosságokat.

Valamint szintén fontos, hogy az évszám meghatározásánál ezúttal is az imdb-t vettem alapul, még akkor is, ha A ház az erdő mélyén inkább idei film, mivel tavaly még csak igen szűk réteg láthatta. Ezen okból például ez a produkció sem fog a listán szerepelni.

A filmek között nem szerettem volna helyezéseket osztani, így csak abc sorrendbe rendeztem a 11 kedvenc horrorfilmemet a 2012-es évből. Na katt a továbbra.

A fekete ruhás nő

Az idei termésből, ha jól emlékszem két filmet pontoztam 8-asra, az egyik A fekete ruhás nő. Lehet mondjuk szigorú voltam, de az is lehet, hogy csak nem találtam igazán kedvemre való horrort, ami kiérdemelné a 9-est, mivel 10 pont csak tényleg akkor jár, ha valami igazán jó, vagy ha a forgalmazó fizet érte - haha.
Ez a produkció PG 13-as besorolást kapott, ennek ellenére egy igazán jól összerakott, gótikus szellemtörténet, remek színészi alakításokkal. Persze hibák akadnak, a befejezést is sokan lehurrogják - egyébként jogosan - viszont összességében teljesen igényes és izgalmas. Daniel Radcliffe pedig azt hiszem megmutatta, hogy nem szabad beskatulyáznunk Harry Potterként, mivel a horrorban is megállja a helyét - ezt majd a Szarvak című Joe Hill adaptációban is bizonyíthatja. Ja igen és érkezik a folytatás is, ami reméljük hasonló nyomon halad, hiszen az ilyen jellegű, igényesen ijesztgető horrorból nem sok van a piacon újabban. Sőt, így hirtelen nem is rémlik hasonló.

The-Woman-in-Black-kep.jpg
Axed

Az Axed pontszámban ugyan csak 6-ot kapott tőlem, viszont végiggondolva, hogy miket láttam, részemről abszolút a kedvencek között a helye ennek az angol kis horrorkomédiának. A főhős apa karaktere azt hiszem teljesen jól eltalált volt és el is vitte a hátán az egész filmet. Nyilván a múltkori 6 pont a részemről jogos volt, hiszen akadnak gyenge részek és rossz megoldások, ugyanakkor valahol mégis eredeti és jó ötletre épít és az apa karakterén túl is egész tűrhető színészi alakításokat kapunk, még ha picit kiszámítható is a dolog. A többségnek nyilván nem ez lesz a kedvence, hiszen a Paranormal Activity-ben a sarokba' van a kamera és az a valóságot mutatja be, meg arra a szomszéd is azt mondja, hogy befosott rajta, ezt meg a kutya se látta vagy ha mégis az is csak rákakált, de azért bízom benne, hogy más is pozitívan értékelte ezt a kis szösszenetet.

axed-kep.png
Cockneys vs. Zombies

Oké, sorban a harmadik angol horror következik. Hmm... na, hát sose titkoltam, hogy bírom az ottani horrort. Ez van gyerekek. A Cockneys vs. Zombies már az előzetesével megvett és ugyan izgultam, hogy vajon a végeredmény is lesz-e olyan fasza, de az a helyzet, hogy lett olyan fasza. A Shaun of the Dead nyomába nem ér - azt bármikor képes vagyok újranézni, ezzel meg még várnék egy kicsit -, de vicces, zombis, szórakoztató és karaktereink is szerethetőek, picit talán Guy Ritchie-t vagy Tarantino-t idézik. Őket meg mindig is bírtam, ha pedig valaki őket próbálja utánozni, mindezt jól teszi és zombikkal, hát akkor abszolút helye van ezen a listán.

Cockneys-vs-Zombies-kep.jpg

Excision

Az Excision talán picit kilóg a sorból, hiszen néhány ember szerint ez egyáltalán nem horror, csak egy vérengzős dráma. De ha ezt nézzük, akkor a The Woman sem feltétlen horror, csak egy igen kemény dráma. Viszont ne is csipkelődjünk ezen, én a horrorfilmek közé sorolom, hiszen jónéhány véres képsort láthatunk és az egész téma elég morbid. Nem mondanám, hogy jaj-de-újszerű, ellenben a befejezés sokáig kavargott a fejemben, a megvalósítás pedig baromi jó lett, a főszereplő leányzót AnnyLynne McCord-ot pedig csakis pozitív jelzőkkel lehet illetni. Nem egy pörgős darab és ezek között kevés olyan van, ami igazán le tud kötni. Az Excision ilyen volt.

excision-kep.jpg
[REC] 3 - Génesis

Most valószínűleg virtuális tojásokkal dobáltok össze, hiszen a [REC] 3. része? Egy top 10-es listán?! Tán buzi vagyok?! Köszönöm nem. Tény, hogy a rajongókat hidegzuhanyként érte az, amit Paco Plaza művelt, hiszen baromira elvitte egy olyan irányba a szériát, amit a többség nem értékelt, viszont ez a másik film, amire én 8 pontot adtam, ezt pedig továbbra is tartom. Imádtam az első két részt és valahol fájt a szívem, hogy ilyen irányba mentek el a dolgok - főleg a második felvonás után, ami zseniális volt. De nem volt igénytelenebb, nem volt rosszabb és ugyanúgy szórakoztam, csak nem feltétlen borzongtam és féltem, hanem mosolyogtam és nevettem és így is el lehet érni a közönséget. Sokak szerint az is baj, hogy túl nyálas a szerelmi szál, bár én azt gondolom Plaza úr ezt is fityisznek és paródiának szánta. Mindenesetre nálam ez is működött és ez is pont annyira újranézős, mint a korábbi epizódok. Egyébként meg nyugi, a 4. részben az ígéretek szerint visszatérünk a régen kicsapott ösvényre.

rec3-kep.jpg
Scary or Die

Na végre egy amerikai film. Eddig nem volt ilyen a listán. A Scary or Die pedig azt hiszem megérdemli, hogy itt legyen, már csak azért is, mert az év egyik legjobb antológiájáról beszélhetünk. Mondjuk hirtelen nem sok hasonló jut eszembe, csak a Doomsday Book, ami kevésbé horror, meg a V/H/S, de arról meg később. Igazából a bohócos szegmens elég gyenge volt, némelyik részt pedig nyugodtan illethetjük a sablonos szakkifejezéssel. Viszont nem ásítoztam rajta, sőt kíváncsian faltam a perceket és ezen a filmen is jót szórakoztam, szóval jár a piros pont.

Scary-or-Die-kep.jpg
Silent Night

Sokat gondolkoztam azon, hogy a Silent Night remake felkerüljön-e a listámra, aztán úgy gondoltam a legjobb lesz, ha felpakolom. No nem azért, hogy az amerikai filmek esetleg túlsúlyba kerüljenek, mert mégis csak úgy illene - egy faszt, csak ironizálni próbálok -, hanem, hogy a remake kategória is képviselje magát. Oké, ott A fekete ruhás nő, viszont szégyen, nem szégyen az eredetijét még nem láttam, így az nem is a remake volt a miatt van a listán, hanem azért, mert nagyon jó. A Silent Night viszont az a fajta remake, ami jó remake, sőt megkockáztatom, hogy az eredetit is übereli, meg is mondom miért gondolom így. Mert nem csak lekoppintotta a '84-es változatot, hanem próbált egy új színt vinni a dologba és más szemszögből bemutatni az eseményeket, ez pedig azt hiszem jól sikerült és slasherként is elég tűrhető lett a végeredmény. Persze valószínűleg nem lenne itt ez a produkció, ha The Collection-t, vagy a Sinister-t már láttam volna, így viszont pont befért.

silent-night-kep.jpg
Storage 24

A film, ami csak nekem tetszett. Legalábbis az eddigi blogos és haveri körből jött visszajelzések alapján nekem ez jött le. Bár bízom benne, hogy volt, aki bírta ezt a szintén nem újszerű, de szerintem szórakoztató angol horrort. Igen, megint egy angol produkció. Én bírtam a karaktereket, még a csajt is, aki úgy nézett ki, mint akinek begyulladt a foga, plusz szeretem az egy helyen játszódó sztorikat, amelyekben jön a szörny. Itt ez történt és tetszett is. Persze lehet a lázadó énem miatt került csak ide a listára, de hát na, nézzétek el nekem, a diáktüntetésekből kimaradtam, mert én inkább dolgoztam...

storage-24-kep.jpg
The Aggression Scale

Háhá. 2011-ben nem gondoltam volna, hogy egy évvel később két Steven C. Miller film is fent lesz a szerintem 10 legjobb horroros listámon, hiszen a rendező a Scream of the Banshee című borzalommal nálam egész jól leírta magát. Ennek ellenére a Silent Night remake-je jól sikerült, előtte pedig a The Aggression Scale volt terítéken, ami mondjuk inkább talán egy horrorelemekkel szolidan megpakolt akció-thriller, viszont nagyon jó. Pedig egy kócos kis hülyegyerek a főszereplő, ráadásul a nagyokat bántja - az ilyet pedig már kinőttem, de talán a bennem lakozó Reszkessetek betörők rajongó gyermek volt úgy odáig ezért a produkcióért. Ja meg ugye Ray Wise is benne van, még ha keveset is, ő meg jó színész. Véres, durva, akciódús, így jellemezhetnénk. Ez pedig jó szórakozást ígér azoknak, akik egy ilyen filmmel megelégszenek esti kikapcsolódás gyanánt.

The_Aggression_Scale-kep.jpg
V/H/S

A V/H/S egyszerre indul az antológia és a kézi kamerás horror alműfajában és mindkét szempontból helye van ezen a listán. Nem vagyok a kézikamerás produkciók nagy híve, meg is mondom miért. Az esetek többségében ahelyett, hogy feszültebb és élethűbb lenne az alkotás, inkább lagymatag és unalmas lesz. Az örök példám erre a Paranormal Activity bármelyik része, de az Ideglelés is hasonlóan nagy ásításokat váltott csak ki belőlem. Ellenben a V/H/S-ben tetszett a történetek rövidsége, így pedig az unalmas jelenetek többsége kimaradt, helyette tömör is pörgős sztorikat láthattunk. Nem is csoda, hogy érkezik a folytatás.

VHS-kep.png
Zombie 108

Mindenképpen szerettem volna legalább egy ázsiai filmet is feltüntetni ezen a listán, habár tény, hogy az idei felhozatalt tekintve 4-5 ázsiai horrornál nem láttam többet, ezek közül pedig a legpozitívabb nyomokat a tajvani Zombie 108 hagyta bennem - még ha más 2012-es ázsiai filmet feljebb is pontoztam. Nem kiemelkedő alkotás, de sokkal rosszabbra számítottam és ehhez képest szórakoztató, pörgős és néhol vicces. Ja meg ugye ott vannak a zombik is.

zombie-108-kep.jpg
Meg is volnék a 10 filmmel. Lehet ebben kivetnivalót találni és egyet nem érteni is, a többiek biztos más horrorokat írnak majd, az az én saját kis listám, ami változhat, amint megnézek egy újabb 2012-es horror produkciót, addig viszont ezek a kedvencek.

Címkék: toplista

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr644979056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.12.27. 21:59:54

Szerintem nem kellene az imdb-re hallgatni ilyen szempontból, a Cabin is mehetne a listára, hiszen az a szűk réteg a kutyát sem érdekli, mindenki idén látta :D
Amúgy ezeket a filmeket elnézve elég gyatra horroros évünk volt :/

A fekete ruhás nő: ja, végül is nem volt rossz.
Cockneys vs. Zombies: poéntalan foshalmaz (számomra)
Excision: itt már leírtam, hogy kisfilmben biztosan jobban működött, így nem.
REC 3: haha, fos vicceskedő csalódás, nem is méltó folytatás.
Scary or Die: ez talán az év legalja, a vérbohóc szenvedése volt a legszarabb, de igazából a többi is rettentően rossz volt.
Silent Night: ez se lett volna rossz, de tele volt ostoba párbeszédekkel.
Storage 24: Noel Clarkban nagyot csalódtam, egy szarkupacot rakott elénk.
The Aggression Scale: igen, ez nekem is bejött.
V/H/S: ez is nagyon jó volt.
Axed, Zombie 108 kimaradt eddig.

Böngészve az idei horrfilmeket nálam talán bekerülne a Bait, ugye a Cabin int the Woods, Prometheust se felejtsük el, szerintem a The Divide is idén vált elérhetővé, szóval ez is. És még ugye a kimaradt esélyesek, amiket még én sem láttam (Pl. Sinister.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.12.28. 19:07:18

@stargatelost: igazad van, az imdb-t alapul venni nem kéne, viszont a kezdetek óta így teszek/teszünk a blogon, ezért legalább igyekszünk következetesek lenni.
A Prometheus-t pedig szintén nem láttam, szóval azért nincs a listán. A Bait meg meg volt, viszont annyira idióta karakterek vannak benne, hogy nagyon, bár igazad van, akár az is felférhetett volna a többi mellé, annyira nem volt rossz.
És igen abban egyetértek, hogy elég gyatra horrorév volt ez a 2012-es... persze akad még majd olyan, ami ezek után jön ki (The Collection - oké, már kijött, de még normálisan nem lehet hozzáférni).

Na meg fene tudja, ezek szubjektív listák :)

Tökibá3 2012.12.29. 16:44:02

Sinistert a listára! :)
V/H/S, Woman in Black és az Agrression Scale tényleg jó volt, jó párat meg nem is láttam ezekből..

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.12.29. 19:08:23

@Tökibá3: két napja megakartam nézni, de aztán egy vígjáték mellett döntöttünk, nem tudom idén belefér-e meg, hátha :) nagyon kíváncsi vagyok már rá.
A lista meg tényleg marhára szubjektív és még egyszer jelezném, hogy igyekeztem mindenféle alműfajból egy-egy filmet belecsempészni. A Zombie 108 is ezért van itt... tehát egyáltalán nem egy kötelező ázsiai darab, csak amit idén láttam és keleti film, nekem ez tetszett a legjobban.
Na mindegy, nem is akarok szabadkozni, vállalom, amit írtam :D

Egyébként a Te 2012-es listád milyen? kíváncsi vagyok :)

süti beállítások módosítása