Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Horror Top List: A 25 legjobb horror 2000 és 2009 között

2012.06.12. 19:06 Csabi87

A legutóbbi két top listánkon a zombifilmek és a szerintünk legjobb horror gonoszok kerültek terítékre, ezúttal pedig arra tettünk kísérletet, hogy összegyűjtsük a 2000 és 2009 közötti 25 legjobb horrort

A lista természetesen erősen szubjektív. Biztosan vannak hiányzók és biztos van olyan produkció is a felsorolásban, ami a személyes kedvenceid között nincs ott. Igyekeztünk azonban olyan összeállítást készíteni, amelyen mindegyik filmet érdemes legalább egyszer látni.

Hátha így tudunk ötleteket adni.

A teljes listát a Horror-filmek.hu weboldalon találod.

Címkék: toplista

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr914568710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2012.06.12. 19:36:55

Még a Srpski filmet írnám mindenképpen ide, meg ha már a 1408-al elmentetek a thriller irányába, akkor még a Másvilág és az Árvaház is jöhetne. Hogyha a 28 héttel benn van, akkor a kérdés, hogy hol a fenében marad a 28 nappal később?!

gorre126 2012.06.12. 20:46:38

@Sparrow: A Szerb film 2010-es, egyébként a 28 héttel később nekem is jobban tetszett, mint a nappal.

Amiket én NEM tettem volna a listára: Mirrors, REC 2, meg talán a Freddy vs. Jason-t sem.

Mondjuk a REC 2 helyett a szintén eléggé megosztó 2007-es Halloween remaket tettem volna be, a Mirrors helyére csak úgy poénból valami Asylum filmet, a Freddy vs. Jason meg húzott volna az utolsó helyre.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.12. 20:47:02

@Sparrow: A 28 nappal később a zombis listánkon is picit hátrébb végzett. A többiek nevében nem is akarok nyilatkozni, de szerintem a folytatás sokkal jobban sikerült, izgalmasabb, pörgősebb, jobb volt, persze ez magán vélemény :)

Tökibá 2012.06.12. 21:23:52

Az, hogy egyetlen minőségi ázsiai film sem került fel a listára, azt gondolom, minősíti azt, hogy mennyire körültekintő(ek) volt(ak) az alkotó(k)..
A Shutter, a Coming Soon, vagy valamelyik Takashi Miike mozi, szvsz megkerülhetetlen alkotások, Nektek mégis sikerült :) Nem is beszélve a The Ring-ről, ha már a Ringu időben nem fér bele. Lelketek, tudásotok rajta.
Szubjektum ide, vagy oda, ez a lista nem arról árulkodik, hogy mennyi ismeret birtokában készült.
Az Eden Lake meg egy remek film, de el kellene gondolkodni rajta, hogy itt van-e a helye?
Baszakodásom vegyétek nyugodtan ösztönző gyanánt! :)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.12. 22:51:14

@Tökibá: Annak vesszük :)
Ázsiai film valóban nincs, ez nagy hiányossága a blognak, hiszen az ajánlók között is kevés van. Kevés ilyet nézünk, viszont ha kedved szottyan hozzá, bármikor nyugodtan írhatsz ajánlót ázsiai horrorról, biztos lehetsz benne, hogy kitesszük.
A többiek nevében egyébként nem beszélnék, de én személy szerint nem vagyok odáig az ázsiai filmekért, láttam pár Takashi Miike filmet, a Kör is meg volt, jók, de az én top 10-es listámban nincsenek benne. Ettől kezdve szerintem ez megint szubjektív lesz, mert én speciel nem annyira szeretem így nem került fel.
A listáról nem is állítottuk, hogy micsoda ismeret vagy körül tekintés birtokában készült, az általunk látott horrorfilmekből válogattuk össze, amiket szeretünk, tehát ez egy Talesfromtheblog lista.
Az Eden Lakenek pedig szerintem itt a helye :)
A hozzászólást pedig még egyszer köszönjük és a hasonló jellegű építő kritikákat máskor is oszd meg velünk, ettől javul a blog :)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.12. 22:54:49

@gorre126: Asylum-féle filmek majd kapnak egyszer egy külön toplistát, mondjuk én beteges módon szeretem őket:D
Freddy vs Jason pedig bevallom miattam került fel, egyrészt, amit írtam, hogy mégis csak két horror ikon csap össze. A másik, hogy bármennyi hibája is van és bármennyire is szar anno rengetegszer láttam és imádtam.

Cyril 2012.06.12. 23:02:13

Oghhh Csabi húzzatok bele, mert Tökibá elég tökös csávó, és még azt hiszi 'töketlenek' vagytok :D . Lehet a The Ring belefért volna, de nem. Ahogy írtátok ez egy szubjektív lista, ennyi.
Az Eden Lake nem idevaló?, akkor hová soroljuk: romantikus vígjáték? Szerintem elég súlyos a film, persze csak szubjektíven tudok nyilatkozni :)
Csabi: (Chat lesz?)
THX a cikket by Cyril

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.12. 23:20:01

@Cyril: Igazából örülünk Tökibá hozzászólásának, mivel az ilyenből tanulunk és néha egy ilyen hasznosabb, mint az "Ez korrekt lista, grat!" típusú hozzászólások. Félreértés ne essék azoknak is nagyon örülünk, de annak is, ha valaki visszafogottan, de ellen véleményt ír, esetleg nem tetszését fejezi ki. Tökibá pedig normális keretek között mondott egy véleményt. Az sose baj :)
A chat ablak egyelőre mellékvágányon van, picit kicsi is a hely szélen, hülyén nézne ki kicsit, plusz vannak negatív tapasztalataim az ilyen chat ablakokkal. Szóval egyelőre marad a regisztrációs blog.hu hozzászólás, még ha esetleg így kevesebben is szánják rá magukat a vélemény nyilvánításra :) Hátha majd változik ez az arány:)

zs93 · http://zs93.blogspot.com 2012.06.13. 09:53:42

Szerintem jó a lista, bár néhány filmet még nem láttam ezek közül, valamint 1-2 nem jött be ezek közül.
Asylum-lista? Ott leszek. :D

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2012.06.13. 18:52:46

Szép lista!
Nálam egy-kettő nem szerepelne ilyen előkelő helyen, de ezért jók ezek a listák.

Az én listámon a következő filmek biztos, hogy szerepelnének:

Adsz vagy kapsz
Halálos kitérő
Ördögűzés Emily Rose üdvéért
Fűrész
A texasi láncfűrészes
Holtak hajnala
Eden Lake
Sziklák szeme
Hideg préda
A harag (Ju-on)
Kabinláz
Motel
Aki bújt, aki nem
Pokolba taszítva
Freddy vs. Jason

Mortanius 2012.06.18. 10:02:11

Soha nem hittem volna, hogy létezik olyan "A 25 legjobb horror 2000 és 2009 között" lista amin nem szerepel a "The Ring" cimű film. :)

Plusz még ezeket említeném meg: Session 9, Shutter(az eredeti 2004-es film)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.18. 15:59:41

@Mortanius: Legalább a hiányossága miatt egyedi a lista:) Egyébként igen a The Ring jó félreértés ne essék, szeretjük, de ezeket jobban :)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2012.06.18. 20:16:04

Hejj.. most látom hogy felraktátok az Eden Laket is a listára, szerintem az szörnyű alkotás. :D

Tökibá3 2012.06.21. 15:33:33

@Mortanius: Erről írtam pár napja, de a srácoknál nem létezik ázsiai horror.. :)
Az Eden Lake meg szerintem NEM horror.
Egy borzalmasan jó, hihetetlen érzelmeket generáló film, de nem horror..

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.21. 19:40:56

@Tökibá3: Csak idézném önmagamat: "A többiek nevében egyébként nem beszélnék, de én személy szerint nem vagyok odáig az ázsiai filmekért...".. tehát ázsiai horror létezik, de nem vagyok értük odáig... tehát nyilván ki lehet forgatni a dolgokat, persze a kötözködés jó sport.

Az Eden Lake megítélése pedig megint csak úgy látszik szubjektív, mert Neked nem horror, mások meg több ezren horrornak tartják...
No mindegy, mert az a szép ebben, hogy nem muszáj egyetértenünk, de a véleményünket megoszthatjuk egymással :)

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.22. 14:29:15

@Sparrow: Az 1408as szoba horror, miért lenne thriller egy olyan filmet, amiben megmagyarázhatatlan, okkult dolgok történnek egy szobában?
A szerb film meg egy unalmas, túlértékelt film. Fele annyira se durva, mint mondják. Ráadásul teljesen kiszámítható.
Az árvaház tényleg itt lehetne. De szerintem a befejezéssel nagyon elkúrták, azért nem is került fel a listára általam.

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.22. 14:33:13

@gorre126: A Halloween remake minden volt, csak jó nem. Meggyalázták csak Carpenter remekművét. Gyalázat volt ilyen filmet kiadni szerintem. Bár ha a Freddy vs Jason felkerült ...
De mindegy, nincs helye egy ilyen listán, inkább 2000-2009 legszarabb filmjei listán tudnám elképzelni :D

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.22. 14:35:48

@Tökibá: A Ju-on/The Grudge filmeken gondolkodtam, nagy kedvenceim amerikai és japán változatban is, de végül nem került be, kicsit már bánom, ez jogos kritika. De a Kör viszont szerintem dögunalmas volt, elsőre elaludtam rajta.

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.22. 14:38:25

@Tökibá3: Szerintem meg bőven belefér az Eden Lake a horror műfajába.

Tökibá 2012.06.23. 10:50:32

@Herschmi: Nem tudom, az nekem egy erőszakos, jórészt társadalmi problémákat (gonosz gyerekek, nekik falazó, gonosz szülők, stb.) kissé hatásvadász módon, de mégis zseniálisan bemutató pszihodráma, thriller, mittomén. Nehéz kategorizálni, de nekem valahogy az sosem volt horror, a szó klasszikus értelmében.
A ringun én is elaludtam :), lassú, minimalista, de kör azért ütött.
Ajánlom a Coming Soon és az Alone-t (Shutteres srácok másik filmje). A Phobia sem rossz..

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.06.24. 01:44:22

@Tökibá: Tippek mindig jól jönek, köszi :) A Shutterről sokat hallottam már, egy ideje gépen is megvan, csak időm nem volt még rá.

mergenc 2013.06.12. 10:34:18

Szerintem nincs semmi baj azzal, hogy az Eden Lake szerepel a - bevállaltan szubjektív - listán. Ha nem is egy zsánerhorror, de piszokjó film, semmivel nem lesz rosszabb helyzetben az, aki a listára hivatkozva megnézi.
Ez sajnos nem mondható el arra, aki a Freddy vs Jasont nézi meg ugyaneme indíttatásból, hacsak nem írja a saját "Az elmúlt negyed évszázad legfosabb crossoverjei" listáját.

Parallax 2013.06.12. 11:23:06

Lehet velem van a baj, de ennek a listának a nagyrésze számomra élvezhetetlen gagyi. Pedig szeretem a horrofilmeket, de Freddy vs. Jason, Tükrök, Collector, Amityville... Most komolyan?

süti beállítások módosítása