2012 legjobb horrorjai by Jason13
2012 horrorfilmek szempontjából nem volt egy erős év. Persze, akadtak szórakoztató alkotások, de olyan darabokból, melyek megtekintés után még egy jó ideig hatásuk alá vonják a nézőiket, nem volt sok. Szemétre való gagyikból pedig szokás szerint el voltunk kényeztetve, de hát ezt már megszokhattuk.
De nézzük azokat a filmeket, melyeket én a legjobbnak tartok ebből az évből. Ám még mielőtt belecsapnék a közepébe, leszögezném, ez egy szubjektív lista, mely az én egyéni véleményemet tükrözi.
A filmeket a tovább mögött találjátok.
5. Bait
Minőségi állatos horrorok ritkán készülnek, így én nagyon megörültem, amikor szivárogni kezdtek a hírek erről az ausztrál cápás darabról, hiszen ez annak tűnt. És hát az is, legalábbis ami a látványt illeti, hiszen a főszereplő fenevadak egész jó kivitelezést kaptak és vérbő jelenetek is pofásra sikeredtek. A történet az, ami kissé bugyuta és hát a karakterek között is akad egy-két idegesítő figura, de az összhatást tekintve egy egész szórakoztató szösszenet a Bait, amit egy unalmas délutánra könnyed kikapcsolódás gyanánt belehet iktatni.
4. V/H/S
Kézi-kamerás horrorok között több eséllyel találunk dög unalmas alkotásokat, mint szórakoztató darabokat, azonban a V/H/S ilyen ritkaság. A több kis szegmensből álló film nem áll össze egy teljes egésszé a befejezésig, köszönhetően a gyenge fő történetszálnak, azonban mégis működik a mozi, köszönhetően a hangulatos és vérben bővelkedő, nem utolsósorban pedig változatos „fejezeteknek”. Közel sem egy világmegváltó produkció, de az ál-dokumentarista műfajban egy kiemelkedő gyöngyszem. Reméljük, a folytatás sem adja alább.
Daniel Radcliffe egy kísértethistória főszereplőjének eljátszásával próbált kitörni a kis varázslótanonc skatulyájából és ha ez nem is sikerült neki annyira, azért panaszra nem lehet okunk, hiszen a Fekete ruhás nő egy igencsak hangulatos ijesztgetős darab, ami stílusával a régebbi rémfilmeket idézi meg. Persze, a műfajt ez sem fogja megreformálni, de az alapvető sablonokat jól használja fel, ezáltal pedig a rémisztgetései is hatásosak.
2. Prometheus
Ridley Scott 33 év után visszatért az Alien-univerzumba, viszont nem egy folytatást és nem is egy előzményt kreált a savas vérű idegen lényhez, hanem egy új történetszálat hozott létre, mégpedig nem is rosszul. Igaz, a Prometheus elsősorban nem horror, (de megtalálhatóak benne a műfaj stílusjegyei) azonban még így is igényes kikapcsolódást nyújthat a műfaj rajongóinak, ahogy a sci-fi és Alien fanoknak is, hiszen története meglehetősen érdekes és látvány terén maga a tökély. Persze, aki egy újabb agyatlan popcorn-matinét vár tőle, az nagyot csalódhat, mindenki másnak viszont erősen ajánlott.
1. Sinister
Scott Derrickson alacsony költségvetésű filmjétől olyan élményt kaptam, amit legutoljára évekkel ezelőtt az Ördögűzőtől: azaz egyszerre adagolt feszültséget és rendkívül ijesztő jeleneteket. Persze, eredetiséget ebben a moziban sem találhatunk, viszont stílust és remek hangulatot igen, nem utolsósorban pedig egy remekül alakító színésszel is találkozhatunk, Ethan Hawke személyében. Tehát a Sinister egy baromi ütős, néhol már pszichológiai-horror irányba kacsintgató misztikus őrület, ami igencsak erősen kikezdheti a gyengébb idegzetűeket, de a rutinos nézőknek is okozhat meglepetéseket.
Számomra ez az 5 film emelkedett ki az idei termésből, azonban ezekmellett is akadtak olyan alkotások, melyek elnyerték a tetszésem, viszont nem eléggé ahhoz, hogy az „év legjobbjainak” nevezzem őket.
Tehát nálam így néz ki 2012 horrorok terén, kíváncsi vagyok nektek hogy telt ilyen szempontból az év, úgyhogy saját listáitokat nyugodtan küldhetitek kommentben.
Címkék: toplistaA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tökibá 2013.01.02. 16:48:13
stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2013.01.02. 17:52:44
The Cabin in the Woods és a The Divide (feltéve ha bejött :D) gondolom megint csak az imdb 2011-es évszáma miatt nincs itt. (Erről Csabi87-tel dumáltunk az ő listájánál) Pedig így soha nem kerülnek fel semmilyen évösszegző listára, hiszen mindenki 2012-ben látta őket :)
Jason13 2013.01.02. 18:19:37