2013 legjobb horrorfilmjei by Jason13
Itt áll előttünk 2014, ami reméljük nem csak sikereket, sok örömteli pillanatot és hasonlókat rejteget számunkra, hanem ütős horrormozikat is, melyeket látva elégedetten csettintünk majd, hogy "Ez igen!". De mielőtt tovább lépnénk, én azért vetek még egy utolsó pillantást az előző évre, legalábbis ami a filmeket illeti és elétek tárom, melyek voltak azok a vérben és ijesztő jelenetekben gazdag alkotások, amik belevésték magukat az emlékezetembe. Vágjunk is bele!
5. Halálhegy: A Gyatlov-rejtély
Renny Harlin found footage darabja nem rengette meg a műfajt, viszont igazán szórakoztatóra sikeredett. Engem már a valós alapokra helyezett történet megvett magának, de a színészek se teljesítettek rosszul, a feszültség is helyén volt és az utolsó húsz perc őrülete hosszú ideig megmaradt bennem még a megtekintés után is, hiszen egy teljesen új konspirációt találtak ki a készítők az 1959-ben történt rejtélyes eseményre. Akik szeretik az összeesküvéseket és még a kézi-kamerás horrorokból sincs elegük, mindenképp tegyenek vele egy próbát!
Folytatás a tovább mögött.
4. V/H/S/ 2.
Aki ezen lista alapján próbálja majd megismerni ízlésem, biztosan azt fogja hinni, imádom a kézi-kamerás alkotásokat, pedig nem ez a helyzet. Sőt, egyenesen taszít a műfaj, de néha akadnak benne gyöngyszemek is, ilyen volt a már fentebb említett Halálhegy és a V/H/S/ második epizódja is ide sorolható. A film sokat tanult elődje hibáiból, tehát jóval tempósabb, látványosabb és ötletesebb. Mindegyik szegmens baromi szórakoztató, de a Safe Heaven című epizód kimagaslik a többi közül elképesztően brutális jeleneteivel és a morbid befejezésével. Összességében, nagyszerű folytatást hoztak tető alá a készítők, én remélem, hogy összejön még a csapat egy 3. rész erejéig.
3. Gonosz halott
Ugyanaz a helyzet a remake-kel is, mint a kézi-kamerás mozikkal: egyáltalán nem szeretem őket, mégis, vannak azért jól sikerült feldolgozások. 2012-ben ott volt a Maniac, ami egyenesen letaglózott, 2013-ban pedig a Gonosz halottról kaparták le a földet a producerek és milyen jól tették! Igaz, az eredetit nem közelíti meg az új verzió, de még így sincs vele különösebb baj, mégpedig azért, mert tobzódik a véres képsorokban, a történet egyes elemeit is megváltoztatták a készítők, hogy ne ugyanazt lássuk, mint anno és a finálé nagyszerűre sikeredett. Az külön öröm volt számomra, hogy nem turbózták fel a jeleneteket CGI-vel. Itt-ott azért látszik, hogy nem mindent a maszkmesterek csináltak, de ezek tényleg olyan helyeken bukkantak fel, amit máshogy nem lehetett volna megoldani. Így számomra ez egy remek remake (haha), nem bánnám, ha ezt is folytatnák, de csak akkor, ha végre Bruce Campbell is több szerepet kapna egy cameo-nál.
2. Insidious: Chapter 2
Kézi-kamerás horrorok és egy remake után következzen egy folytatás! Az Insidious első epizódja egy egész ütős kísértetes horror volt és a második részére sem lehet panasz. James Wan újra hozta a formáját és tele pakolta a filmet profi ijesztgetésekkel és elképesztően feszült képsorokkal, ezek mellett pedig a hangulatról és a történetről sem feledkezett meg. Bár, a forgatókönyv tartalmaz logikai gikszereket és erőltetett fordulatokat, de végül egy szép kerek egész sül ki belőle, ami még az első részhez is hozzátesz egy kicsit. Arra viszont kíváncsi leszek, hogy hogyan fogják mindezt folytatni, mert addig rendben van, hogy nyitva lett hagyva a befejezés, de Wan azt nyilatkozta, ő már nem fog részt venni a 3. felvonásban rendezőként. Ez pedig nem hangzik valami jól, hiszen sokat köszönhet James barátunknak ez a két film, nem örülnék neki, ha egy bérdirektor ezt romba döntené. Na, de ez még a jövő zenéje, a lényeg az, hogy az Insidious 2. egy ütős horror, amit erősen ajánlott megnézni, mégpedig egyedül, az éjszaka közepén.
1. Démonok között
Akik már régóta figyelemmel követik a blogot, számíthattak arra, hogy James Wan júliusban bemutatott filmjét fogom kihozni győztesnek. A The Conjuring egy profi kísértetmozi remek atmoszférával, ijesztő jelenetekkel és egész jó alakításokkal. Persze, a forgatókönyv totális sablon, mégis működik, mégpedig a rendezés miatt. Wan nagyszerűen adagolja a feszültséget és hiába kiszámítható néhány ijesztgetés, még így is sikerül neki beparáztatni a nézőket. Ezek mellett a drámai oldalát is kidomborította a sztorinak, így még a kissé giccses befejezés ellenére is el lehet morzsolni pár könnycseppet a finálén. Nem tudom, hová lehetne ezt még fokozni, a lényeg úgy is az, hogy a Démonok között (csodálatos ez a magyar cím) számomra az év horrora és ezzel James Wan nevét fel is vettem kedvenc rendezőim listájára.
Ez lett volna 2013, legalábbis ami a horrorfilmeket illeti. Nem sok ez az 5 film, de jobb, mint a semmi és szerintem a 2012-s termésnél még így is erősebb picikét. De nem akarok panaszkodni, mert ha nagyon akartam volna, még két mozit simán felvehettem volna a listára, cím szerint az Open Grave-t és a You're Next-t, mivel ezek se voltak rosszak, de azért eltörpülnek a listán található címek mellett. Sebaj, reméljük idén is láthatunk majd néhány igényes darabot kedvenc műfajunkból.
Így a végén pedig Minden Kedves Olvasónak Boldog,Sikerekben és Horrorfilmekben Gazdag Új Évet Kívánok!
Címkék: toplistaA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2014.01.07. 09:00:24
JanDítě 2014.01.07. 09:44:20
Darkcomet 2014.01.07. 10:11:52