Horrorposzterek, amiket már láttunk - II. rész
Akkor folytassuk is a tegnap megkezdett sort, jöjjön néhány újabb horror plakát, amelyek feltűnően hasonlítanak egymásra.
Szörnypofák írtó közel
Dög (2005) / Nightmare Man (2006) / Karácsonyi áramszünet (2009) / Creature (2011)
Hogy mire is gondolok, legjobb lesz, ha nem körülírom a dolgot, hanem lentebb meglátjátok miről is van szó. Az ilyen jellegű posztereket sorát, ha minden igaz a 2005-ös A dög nyitotta és annyira remek ötletnek tartották más művészemberek is, hogy még a 2011-es Creature is alkalmazta a koncepciót. Mondjuk az talán kétségtelen, hogy az eredeti a legjobban sikerült.
A többit a tovább mögött keressétek!
Balta a kézben
Péntek 13. - II. rész (1981) / Alone in the Dark (1982)
Az alábbi Péntek 13. poszter talán nem tartozik a legismertebbek közé, én is egész sokáig vadásztam és így is csak a lentebb látható gyenge minőségűt sikerült megtalálnom, viszont ebből is jól látszik a hasonlóság az Alone in the Dark plakáttal, mondjuk utóbbié azért kicsit részletesebbre sikerült, de kétségünk ne legyen afelől, hogy az ötlet honnét jött.
Felhőből démon ábrázat
Frászkarika (1985) / Az élőhalottak visszatérnek (1985)
A fiatalabbak számára talán érdekes lehet, hogy a Frászkarika nem ám mindig csak olyan posztert kapott, amin Anton Yelchin pózol fejszével a kezében Colin Farrell arcú éggel a háttérben, hanem a lentebb látható változat is igen jól sikerült, még '85-ben. Ezt egyébként példázza az is, hogy a szintén 1985-ben készült zombikomédia Az élőholtak visszatérnek készítői is lenyúlták picit a megoldást.
Üvegekre tapadó nénik
Gothika (2003) / Captivity (2007)
Halle Berry először 2003-ban tapadt rá egy üveg felületre a Gothika poszterén, amely beállítás valószínűleg annyira megtetszett Elisha Cuthbertnek, hogy 2007-ben kérte, hogy ő is készíthessen egy hasonló plakátot, azonban akkor még egy kis homokkal is feldobták az egészet. Nesze neked Halle Berry.
Poszt apok poszterek
Az esemény (2008) / Autumn (2009)
Poszt apok filmhez posztert készíteni szerintem hálás feladat lehet, hiszen a legjobb megoldás, hogy pár elhagyott autót ábrázolunk, a háttérben egy várossal vagy legalább néhány házzal. Valószínűleg ezt is eljátszották már néhányan, például Az esemény készítői és őket leutánozva egy évvel később az Autumn stábja.
Főszerepben a tenyérlenyomat
Ház a kísértet-hegyen (1999) / Azonosság (2003)
Ismét inkább csak egy azonos koncepcióra építő poszter-duóval van dolgunk, hiszen az Azonosság poszterén a tenyér ujjai ember alakokkal lettek ábrázolva, míg a másik produkció esetében hőseink képezik a tenyeret. De hát nem árt tudni, hogy van ilyen is.
A víz alől feltörő szörnyű vízi állatok
A cápa (1975) / Piranha (1978)
Joe Dante sosem volt kispályás és talán jól példázza ezt az is, hogy amikor 1978-ban elkészítette a Piranha című horrort, a '75-ös Spielberg-féle A cápa poszterét vette alapul. Ebből egyébként gondok is voltak, így egy idő után új plakáttal igyekeztek népszerűsíteni a gonosz halak kalandjait.
Leskelődés a vásznon át
Aki bújt, aki nem (2001) / Gyilkos tréfa (2008)
Victor Salva 2001-es Aki bújt, aki nem című horrorja azt hiszem méltán népszerű darab, bár talán a folytatások picit gyengébben muzsikáltak, de nem is ez a lényeg most, hanem az, hogy a produkció egy remek poszter is kapott, amire talán jó példa az is, hogy a Gyilkos tréfa készítői is krealtak egy kísértetiesen hasonló plakátot saját filmjükhöz.
Vér, száj, nyelv - mert az szexi
True Blood (2008) / Ördög bújt beléd (2009)
A True Blood posztere azt hiszem még azoknak is ismerős lehet, akik amúgy nem feltétlen nézik a szériát, hiszen egy remek plakátot sikerült összerintyentenie a készítőknek: hófehér bőr, piros száj, hegyes szemfog és egy hangyabokányi vér az asszony szája szélén, amiért már nyúl is a nyelvével, hogy ne hogy egy csepp is kárba vesszen. Ijesztő és szexi. A Megan Fox nevével fémjelzett Ördög bújt belédnek pedig nem is kellett több, összedobtak egy ilyen posztert is, ha már Megan Fox szexis, vagy a mi a franc.
Retkes női lábak
The Last House in the Woods (I bosco fuori) (2006) / Pihenő a pokolban (2006)
Oké az elnevezés picit ferde, de a posztereket elnézve érteni fogjátok mire gondoltam. Azt hiszem kétségek nélkül megállapíthatjuk, hogy mind az olasz produkció és mind az amerikai Pihenő a pokolban posztere meglehetősen azonos koncepciót alkalmazott, érdekes.
Az égi koponyák
Az utolsó ház balra (1972) / Rémségek háza (1991)
Az alant látható két plakát nézegetése közben gyorsan érezhetjük azt, hogy Wes Craven nagyon bírta Az utolsó ház balra című film eredetijének poszterét - naná hisz ő rendezte és 19 év elteltével valószínűleg az eszébe villant, hogy ha már úgyis megint olyan filmet készít, amelyben egy ház ismét fontos szerepet kap, akkor előveszi a korábban olyan nagyon jól sikerült plakátot.
Holnap este újabb adag hasonló poszterrel jelentkezem.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.