Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ezüst pisztolygolyók (1985) – Silver Bullet

A farkasember hónapjai

2014.11.08. 18:22 SZANDRA

silver bullet werewolf.jpgMostani filmünk egy egészen jó kis farkasemberes darab. Bár én kicsit elfogult vagyok, mert szeretem a farkasemberes történeteket a maguk brutalitásában és mítoszában. Például a vámpír mítoszt egyre inkább elrontják a filmesek, és bár nem minden farkasemberes film nagyszerű, de ez a mitológia is még tartja magát egy elviselhető szinten. Az Ezüst pisztolygolyók pedig egy jó példája az érdekesebb farkasemberes sztoriknak, még ha a farkasember nem is 100%-ig főszereplő. 

1976, Tarker’s Mills, Maine állam. Tavasztól kezdődően folyamatosan kísérteties gyilkosságok történnek, teliholdkor. Semmilyen különösebb nyomot nem találnak a városlakók, csak rettegnek, nehogy ők legyenek a következő áldozatok. Ahogy a történetről haladunk hónapról hónapra, azaz teliholdról teliholdra, egyre többet tudunk meg a misztikus lényről, valamint a városka lakóiról.

Legfőképpen megismerjük Marty Coslaw-t és a nővérét, Jane-t. A filmet Jane tolmácsolásában nézhetjük, ami kicsit közelebb hozza a karaktert. a testvéri konfliktust pedig csak fokozza az, hogy Marty kerekesszékes, emiatt pedig még inkább mama pici fia, így Jane picit háttérbe szorul a családban. De a két testvér szereti egymást, a sok viszály ellenére is. Megjelenik az iszákos nagybácsi is, Red, csak hogy emelje a család színvonalát, de Marty nagyra tartja a férfit, és sokat is tanul tőle. Jane pedig sokat kap szüleitől, csak hogy védjék a fiút; ez sok családban jellemző. Még részben Marty az, aki a legjobban bánik a lánnyal a családban, de a főszereplőnk mégis csak a fiú.

Ezust-pisztolygolyok-2.jpgMartynak feltűnik a gyilkosság sorozat, az egyik legjobb barátja is áldozattá válik. Egyre több nyomot talál, amiben nagybátyja is a pártját fogja. Ezek a szálak egy farkasemberhez vezetnek. Marty összetűzésbe is keveredik vele és megsebesíti a szemét. Később pedig kiderül, hogy valaki - egy ismerős - egyik nap feltűnik a városban bekötött szemmel. Azt pedig tudjuk, hogy a farkasembert csak ezüstgolyóval lehet legyőzni, hőseinknek fel kell készülniük a csatára.

A film Stephen King forgatókönyve alapján készült, mondani se kell, hogy ez jó választás. Van benne dráma, például Marty személyiségének védelme, mikor az anyja és Red beszél a gyerekről. Azonban ez tényleg olyan film, ami hű a novellához, régebben olvastam ezt a művet, és nagyon szerettem, mint olvasmányt. A film is jó lett, bevallom nem emlékszem már kristálytisztán az olvasott sztorira, de nagyban hasonlított a vásznon lévő képsorokra.

Magáról a farkasemberről nem tudunk meg sokat, csak a saját maga által elmondott ismereteket kapjuk, no meg a mítoszt, és ez bőven elég ahhoz, hogy élvezhetővé váljon az egész történetvezetés. Vannak benne véresen gusztustalan jelenetek is, ezeket ellensúlyozzák a nagyon mély drámai cselekményszálak. Persze meg van benne a misztikum, a hátborzongató és izgalmas részek. Például mikor már Marty tudja, hogy ki a szörny, és az emberi alakban üldözőbe veszi a fiút, majd Marty kelepcébe kerül. Hiába olvastam régen, és tudtam mi fog történni, mégis képes voltam lerágni a körmöm.

silver-bullet2.jpg

Réteges, mint szinte minden King mű: dráma, horror, gyerek főszereplők, akik nyomoznak valami szörny után, hogy megöljék. King sokszor szerepeltet gyerekeket, én személy szerint szeretem ezeket a sztorikat, mikor sok múlik a gyerekeken, nem csak dísznek vannak ott. Vagy pont ők a középpont, ez is egy jó szál sokszor a történeteiben.

A filmet Daniel Attias rendezte, aki többek között a The Walking Dead egyik részét is levezényelte azóta (3. évad 6. epizód). Olyan ismertebb színészek vállalták el a szerepeket, mint Gary Busey (The Gingerdead Man) vagy Corey Haim (Az elveszett fiúk). Persze ők nem a legismertebbek, nem vonultat fel a film nagy neveket, de ez nem is baj, jó a szereplőgárda.

7/10

Címkék: 1985 amerikai film 7/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr446806751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Syracuse 2014.11.10. 05:39:10

Bár a mitológia még tartja magát, az MTV sorozata, a Gay Wolf azért szépen szembeköpi az egészet...

SZANDRA 2014.11.10. 09:11:31

@Syracuse: Sajnos vannak ilyenek is. Azt nem is ismerem szerencsére, sose hallottam róla, de meg se akarom nézni, már a címén is látszik hogy nem arról szól amiről kéne.

Syracuse 2014.11.10. 12:48:38

@SZANDRA: A Gay-t csak én tettem hozzá, érzékeltetve a minőségét. :D Teen Wolf, vagy mifene lenne egyébként...

SZANDRA 2014.11.10. 13:11:08

@Syracuse: Ja, akkor tudom, itt is van arról valami írás, de a véleményem marad: már a címe is rossz, ezért inkább bele se nézek. :D A "Teen" is eleve rossz jelző a farkasember elé, meg sok más elé is, bár én a Wer-től vártam többet az újabbak közül. :S

süti beállítások módosítása