Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

The Strain - Véget ért az 1. évad

2014.10.07. 09:36 Csabi87

Az első rész után meglehetősen lelkes voltam a The Straint illetően, tetszett az alapszituáció, aztán mielőtt folytattam volna a sorozatot elolvastam az első kötetet, hogy mégis csak a könyvélmény legyen az első. Utólag egyébként nagyjából a kezdőregény történetét követtük le, de ami működött könyvben, az sorozatként már nem volt teljesen jó. Legalábbis erős hiányérzetem van, ami egyébként a könyvolvasás nélkül is meg volna. 

Baromi derék dolog, hogy Chuck Hogan és Guillermo del Toro leakart számolni a nyálas vámpírokkal és habár az eredeti mítoszt átalakítva, de mégis véres valójukban szerette volna bemutatni a vámpírokat. Az eredmény viszont felemás. 

Clipboard01.jpg

Egyrészt technikailag nem igazán lehet kifogásolni a dolgokat. A CGI szerintem rendben van, a színek és a hangulat találó, a fényképezés szép, a rendezés kis piros pont. A szereplők terén már azonban okunk lehet a panaszra. Igazán nagyot senki sem alakít, mintha egy megfáradt bagázzsal volna dolgunk.

Corey Stoll a 13 rész alatt lényegében egyféleképpen néz, ezen pedig az évad végi, "na-most-mán-akkor-mégis-bebaszok-egy-kicsit" jelenet sem változtat és habár már láttunk tőle jó szerepet, itt egyszerűen mintha semmit nem csinálna. Mía Maestro-val hasonló a helyzet, hozzájuk pedig még abszolút odavehetjük az idegesítő Ben Hylandet, aki véleményem szerint borzalmas gyerekszínész, persze nem is volt könnyű dolga, mert a karaktere is egy papírfigura.

strain-4.jpg

A legnagyobb baj pedig talán pont ezzel van, a 2D-s karakterekkel, hiszen ez a jellemző szépen sorjában mindenkire ráaggatható. Nagyon bírom Kevin Durandot és itt is az egyik kedvencem volt, de a patkányirtó a néha felbukkanó vicceken kívül szintén egy semmilyen karakter. Igaz ez aztán az öreg milliomos alakító Jonathan Hyde-ra is, a náci vámpír Richard Sammelre és Miguel Gómezre, pedig ők még a jobban alakítók sorába tartoznak, de nincs mélysége a karaktereiknek.

Az egyetlen, akivel legalább látszólag megpróbáltak valamit kezdeni az David Bradley, aki egyébként szintén jól hozza az öreg, vámpírvadász zsidót, de még ezt a fickót is laposnak nevezném, bár talán róla tudunk meg a legtöbbet.

Nincs még vége, folytatom.

strain-1.jpg

Ezekkel a karakterekkel egyébként talán még nem is volna nagy baj, ha amúgy nem próbálnának meg néha-néha egy nagy adag drámát lenyomni a torkunkon, mondjuk olyan karakterek elhalálozásával, akikről az ég egy adta világon nem is tudtunk meg semmit, leszámítva egy jellemformáló szokást, amitől még baromira nem lesz valaki emberszerű.

Ezek a jelenetek kis kivételtől eltekintve giccsesek és bénák, már csak azért is, mert egy ilyet követően, a következő pillanatban jön egy vicces egysoros. Nézőket nem igazán tudtam eldönteni, hogy a készítők mit is akartak, egy viccesebb trash vonalat követni, vagy a drámai történéseket erősíteni. A baj, hogy szerintem ők se, a kettő együtt viszont nem jött össze. Ha én dönthettem volna erről, akkor inkább poénra vettem volna az egészet, hiszen ilyen karakterekkel nem igazán lehet mást kezdeni, az egész körítés pedig azért kicsit olyan képregényszerű, aminek esetünkben jobban állt volna a humor. Pláne annak fény ében, hogy a Mester amennyire ijesztő, legalább annyira röhejes. Nem igazán tudtam eldönteni, amikor mutatták, hogy nevessek-e a csókos, vaskos ajkain, vagy féljek, mert este rosszat álmodok. Igazából végül csak mosolyogtam. 

strain-2.jpg

A flashback jeleneteknek egyébként nagyon örültem, szerintem feldobták az egészet és legalább ezek is kicsit mélyítették Abraham Setrekian karakterét, aki ettől legalább szimpatikus lehetett.

Nem volna igaz, ha azt állítanám, hogy egy szenvedés volt az évad és a sorozat, bár kétségtelen, hogy akadtak gyengébb részek, de szerencsére jobban sikerült felvonások is voltak - az egyik kedvencem talán a benzinkutas volt, amit aztán nem is sikerült überelni. Egynek elment, de ahogy az Extant esetében, itt is megtudom érteni azokat, akik hamar leszámoltak a szériával és másra szánták azt a heti 40 percet.

strain-5.png

Azt már tudjuk, hogy jöhet a második évad, amire én maradok, mert kíváncsi vagyok, de nem hiszem, hogy jellegében nagyot változna a The Strain. Abban mondjuk bízom, hogy a készítők nem fordulnak ki magukból és nem lesz egy olyan borzalmas pálfordulás, mint az Under the Dome 2. évadában volt.

Címkék: sorozat the strain

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr546766321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.07. 21:08:40

tényleg nem lett a legjobb a végeredmény, sőt az első részhez képest folyamatos volt a visszaesés.

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.10.12. 21:23:52

Az a felső Sardu akar lenni..?! Hogy a jóistenbe néz ki? o_O Még jó, hogy nem kezdtem el nézni, inkább olvasom.. :D

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.10.13. 14:51:46

@Fánkoslány: ugye?:) Az ő karaktere tényleg inkább röhejes, mint ijesztő, viszont annyira azért nem rossz ez a sorozat, de tény, hogy könyvformában sokkal életképesebb.

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.10.13. 14:54:06

Hát.. Én nem tudom, hogy sírjak-e, vagy nevessek. Szerintem elég lesz a könyv, most így sem tudom, hogy verjem ki ezt az ábrázatot a fejemből, hogy ne ez jusson eszembe, ahányszor megjelenik :O

Syracuse 2014.10.17. 11:40:27

Én csak azt nem értem, hogy miért kell sokszor úgy megírni a főszereplő karakterét, hogy az évad felénél már akkora seggfej, hogy csak a halálát várjuk...

süti beállítások módosítása