Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Könyvajánló: Szenczi Gergely: Húsevők

2013.01.08. 16:40 Herschmi

husevok-eleje.jpgKépzelj el egy világot, amiben minden hazugság körülötted, mintha egész életedben csukott szemmel jártál volna. Képzeld el a napot, amikor rájössz, hogy valami nagyon nem stimmel az életedben és lassan feltárul előtted a teljes igazság. Rájössz, hogy te nem vagy ember. Te csak egy barom vagy, akit azért tenyésztettek és tartottak áldásos hazugságban, hogy amint éretté válik, levadásszák. Végül képzeld el, mennyi esélyed lenne egy ilyen világban a túlélésre. Szinte semmi!

Puszta Attila fáradtan utazik haza a munkából. A buszon álomba szenderül, majd arra ébred, hogy áll a busz és mindenki más eltűnt róla. Lelépve a sötét járműről, egy ijesztő, sötét teremtmény ragadja magával. Eszméletét veszti, majd egy ketrecben ébred. Rádöbben, nincs egyedül, másokat is fogva tartanak. Az okát nem tudja, ahogy a cellatársa Kicsi Sándor sem. A harmadik ember már felvágott erekkel a földön fekve vívja haláltusáját. Hamar rádöbbennek, egyetlen esélyük van a túlélésre: ha mihamarabb megszöknek innen.

Folytatás a tovább mögött.

Már az első oldalak is bizonyították a Húsevőknél, hogy egy tehetséges író munkájáról van szó. Az első nagyjából száz oldal mérsékelt izgalmai után viszont olyan dolog történt, amire egyáltalán nem számítottam.

Valami irtózatos módon felpörögtek az események, szó szerint faltam a lapokat és a sorokat, de még így sem tudtam olyan sebességgel olvasni, amit megkövetelt volna a cselekmény. Olyan élményt és feszültséget nyújtott, hogy szinte már-már gyermeki lelkesedéssel kezdtem bele az újabb és újabb fejezetbe és ujjongva vettem tudomásul minden alkalommal, amikor főhősünknek sikerült egy időre megmenekülnie a Húsevőktől. A végére kicsit visszavesz a könyv a tempóból, de még így is tartogat elég izgalmat.

Sokszor szinte mozivászonszerűen állította elő az agyam a képeket az olvasott szavakból, mondatokból, a másodperc tört része alatt. De nem is csoda, egy tehetséges rendezővel és pár millió eurós költségvetéssel egy szenzációs horrort lehetne forgatni belőle!

Sokáig úgy éreztem, hogy a hátsó borító túl sokat árul el, de idővel rájöttem, hogy ez csak egy múló illúzió volt és valójában elég keveset mond el a húsevők világáról, melyet Gergely nagyszerűen felépített. Ugyanez a remek felépítés jellemző a történetre és az egész könyvre is. Ami kicsit zavart, az az, hogy nem tudtam teljesen azonosulni a főszereplővel. Ennek szerintem az volt az oka, hogy sokszor elég együgyű. Kiszúrják a szemét a válaszok, de ő mégsem ismeri fel őket. 

A kötettel egy komoly baj van: az ára. A 2990 Ft-os ár sok olvasót elijeszthet. Sajnos úgy, hogy egy nagyobb kiadó nem karolja fel a művet, ennél olcsóbban nem lehet megoldani a kiadást. Viszont ha valaki rászánja a pénzt, biztos, hogy nem fog csalódni benne. Igényes színes grafikákkal van díszítve, és igaz, hogy csak 300 oldalas terjedelmű, de a kisméretű betűtípus miatt kb. 450-500 oldalnak felel meg. Szégyen, hogy ma Magyarországon egy ilyen színvonalú alkotásnak gyakorlatilag majdhogy nem magánkiadásban kell megjelennie. Például egy John Saul könyv színvonalát simán hozza, sőt még veri is! Saul meg eladott azért már pár millió kötetet.

Egy dolog mellett nem tudok elmenni szótlanul. Volt egy elég csúnya elírás, ahol a kutyát Gömböc helyett Bobnak hívták. Igaz, ez mit sem változtat az érdemein, de arra jobban kellett volna ügyelni, hogy ilyen egyáltalán ne maradjon a könyvben.

Zárásként annyit írnék: Köszönöm Gergely! Köszönöm a könyvet is, de legfőképp az élményt, amit nyújtott! Ha a jövőben ezt a színvonalat tudod tartani, akkor még rengeteg nagyszerű könyvvel lepheted meg az olvasókat! Első regénynek nagyon erős, 8 pontra értékelem és türelmetlenül várom a folytatást!

A könyvet itt megrendelhetitek.

Szenczi Gergely honlapja - itt találhattok novellákat is.

Címkék: könyvajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr845000408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2013.01.08. 21:25:02

Az underground egy nagyon korrekt kiadó, remek lehetőség az amatőr íróknak, hogy kezükbe foghassák nagy művüket :) Tudom, mert én is kiadattam náluk egy regényemet már :)

Ez a Húsevők meg baromi érdekesen hangzik, de az ára tényleg borsos. Mondjuk megértem, ha jól fogy, ebből azért sok jut az írónak is.

Amúgy most mondanám, hogy szerezd be az én regényemet is egy ajánlóra, de nem igazán horror témában írtam (bár elemek megjelennek benne), az enyém egy időutazásos kalandregény. :) De ha érdekel a téma, mindenképpen ajánlom :D :D

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2013.01.08. 21:32:37

@stargatelost: A kiadási árait én is nézegettem, azért szegény Húsevőkre az is rátett, hogy minden fejezet előtt színes oldal van. Amúgy sajnos itthon még külföldön befutott horrorszerzők sem tudnak megkapaszkodni, igazán még Barker sem szerintem, nemhogy Saul, Laymon vagy Herbert. Kingen és Koontz-on kívül mást nem nagyon vesz a magyar :( Pedig kettejükön kívül is akadnak remek szerzők. De sajnos itthon a se a kiadók, se az olvasók nem nyitottak az "újdonságra". Az Underground amúgy nekem is szimpatikus, ahogy nézegettem a feltételeiket, áraikat. Egy jó barátom sajnos eléggé ráfaragott a könyvkiadásra, vele megvetették az eladatlan példányokat.
Azért a könyved címét áruld el ;)

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2013.01.08. 21:59:52

@Herschmi: Timeshifters - Időutazók :) Ha fontolgatod a megvételt, annyit azért szólok, hogy lektort nem igényeltem hozzá (több 10k lett volna, ha jól emlékszem), szóval formai hibák akadnak benne :).
Bár az oldalon a fantasy kategóriát nem egészen értem, ez azért kemény sci-fi :)

Visszatérve a Húsevőkre: ja, hogy színes oldalak? Úgy már érthető, az bizony megdobja a költségeket. Bár nem tudom mennyire volt szükségszerű funkciója :)
Amúgy azért is jó az underground, mert itt csak annyit nyomnak, amennyi rendelés jön. :)

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2013.01.08. 22:14:16

@stargatelost: Hát igen, bár az én ismerősöm is ismerte volna ezt a lehetőséget. De amúgy ha azt nézzük, hogy a keményen 120 oldalas Fekete ruhás nő 2500, még nem is sok az ára :D

süti beállítások módosítása