Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Éjfél – Kísértethistóriák Könyvajánló 4.rész

Chassidim legenda M. Buber nyomán – Baalschem ítélete

2012.11.05. 16:19 Herschmi

ejfelkisertet.jpgMásodik külföldi novellának egy népi mítosz irodalmi változatát választottam. Martin Buber egy bécsi születésű, de zsidó származású vallásfilozófus. 1878-ban látta meg a napvilágot és 1965-ben hunyt el Jeruzsálemben. Sajnos a novella első megjelenéséről semmilyen információt nem találtam. A Baalshem a zsidó hit szerint amolyan vallási vezető, akinek gyógyító képessége volt.

Berlinben egy fiatal feleség haldoklik, de emellett még kétségek is gyötrik. Retteg tőle, hogy amint eltávozik az élők közül, férje elveszi befogadott, fiatal és szép árvájukat. Még a halál torkában is csak ezen jár az esze, megígérteti a fiatalokkal, hogy sosem házasodnak össze. Igen ám, de az élet megy tovább és az üres házban nem kerülhetik el egymást és nem menekülhetnek el a vágyaik elől, így hamar kihirdetik az esküvőt. A menyasszony a nász előtt készülődik, de hirtelen rémület lesz úrrá rajta és egy láthatatlan lénnyel kezd viaskodni, mígnem kileheli a lelkét. A násznép gyászol, majd a tömegből egy messzi földről jött ember szólal fel: nincs még veszve semmi, tud egy embert, aki feltámaszthatja a lányt. elmeséli, hogy megszállt nála egy Baalshem, akivel a Kárpátok lábaitól tett egy csodálatos és ijesztő utazást Berlinbe egyetlen éjszaka alatt. Ez az ember, azt mondta, a fiatalok esküvőjére jön, nem hívták meg őt, de tudja, hogy szükségük lesz rá. A gyászoló tömeg felkeresi őt és reménykednek, hogy tud valamit csinálni a halottal.

A befejezést a tovább mögött találjátok.

Nem igazán tudtam hová rakni először a Baalschemet, én azt hittem ez egy kereszt- vagy vezetéknév, csak a novella után olvastam utána, vajon mit is jelent. Rövid és érdekes kísértethistória. A befejezésen pedig kellemesen borzongtam. Nálam nem váltotta meg a világot, de azért 6 pontot megérdemel.

Címkék: könyv novella könyvajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr784765326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása