Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Satan's Little Helper (2004)

Vicces horror Halloween-ra

2012.10.30. 18:34 Csabi87

satans-little-helper-poster.jpgÉppen valami izgalmas és jónak ígérkező Halloween-i horrort kerestem, amikor az egyik külföldi oldalon rábukkantam a Satan's Little Helper ajánlójára, amelyről egészen pozitívakat nyilatkoztak, sőt az imdb-s 5,4 pont is elég biztatónak tűnt, legalábbis ahhoz, hogy belevágják. Szikla szilárd meggyőződéssel nem merném kijelenteni, hogy nagyot csalódtam, de tény, hogy az ottani ajánlók miatt egy picit többet vártam ettől a kis független alkotástól.

Történetünk főhőse egy idióta kis gyerek Douglas Whooly, aki legalább annyira idegesítő, mint amilyen beteges módon oda van a Satan's Little Helper nevezetű Gameboy játékért - vagy mi az a kis szar, amit nyomkodni kell. A játék meglehetősen egyszerű, a sátán segítőjét alakítjuk benne és különféle gonoszságokat kell véghez vinnünk, amiért pontokat kapunk - nem tudom igaziból létezik-e ez a játék. Mindenesetre a kis Dougie meglehetősen a bolondja, amit az is jól jelképez, hogy Halloween-kor kis sátánnak öltözik és egyébként is elég izgatott, hiszen rég nem látott, jó csaj nővére is hazaérkezik látogatóba. A kis srác lelkesedése viszont gyorsan lelohad, amikor kiderül, hogy nővére időközben összeszedett egy hozzá képest meglehetősen ronda tagot és per pillanat az a srác a szeme fénye, nem pedig főhősünk. A Whooly gyerek eleinte kétségbe esik, azonban szerencséjére össze hozza a sors egy igen érdekes emberrel, aki rémisztő gumimaszkot visel és embereket öldös fényes nappal, majd Halloween-i dekorációként használja fel élettelen testüket. 

Douglas nyomban azt hiszi, hogy a Sátánt magát üdvözölheti az álarcosban, ezért mellé szegődik segítőként és közös elhatározás után úgy döntenek, hogy végeznék a srác nővérének pasijával, hogy ne legyen többé zavaró tényező.

Nos valahogy így lehetne összefoglalni a sztorit, a többit pedig nézzük a tovább mögött.

Mindenképpen érdekesnek nevezhetjük a sztorit, viszont érzésem szerint ez a produkció is ott bukott meg - részben - ahol a hasonló jellegű alkotások szoktak: a főszereplő kis srác egy hülye gyerek és tényleg annyira tud szimpatikus lenni, mint egy ronda váza. Ezentúl meg valószínűleg debil is, hiszen olyan 10 év körülinek saccoltam és ehhez képest egy álarcos gyilkosra azt hiszi, hogy a Sátán és ha ez nem volna elég, még ki is találja, hogy öljék meg együtt a srácot, mintha egy ilyennek nem lennének következményei... ugyan már, az ilyen gyereket kezeltetni kéne, de komolyan.

De tegyük fel, hogy ezen túllépünk és fittyet hányunk rá, miért ne tehetnénk? Sőt elárulom jobb is, ha ezt tesszük, mert ebben az esetben egy viszonylag elviselhető, független horrort kapunk.

Véres jeleneteink az ilyen produkciókban megszokott színvonalon mozognak, ami azt jelenti, hogy a kivitelezés hagy kívánni valót maga után, de nem is olyan borzalmas és tulajdonképpen tényleg tetszetős a történet is, annak ellenére, hogy nagy baromság.

Az álarcos karaktere egész jó, főleg a vigyorgós maszk miatt, néha akaratlanul is elnevettem magam rajta, bár volt egy olyan érzésem is, hogy a készítők, mintha picit a Sikoly főgonoszát próbálták volna meg parodizálni, de ez utóbbi lehet tényleg csak az én meglátásom.

A nővér szerepében, mint említettem jó csaj karakterünk is van, egészen pontosan Katheryn Winnick személyében, akit mondjuk a Gyilkos tréfában is láthattunk.

Elvileg egy horrorvígjátékról van szó, ez utóbbi viszont nem mindig érződik, inkább csak az izzadság szag csapja meg az orrunkat, ami a viccesnek szánt jelenetek megteremtésének mellékhatása. Nem mondom, hogy egyszer se mosolyodtam el (sőt, mint írtam a gonoszunkon néha tényleg nevettem is), viszont nem teljesen feküdt ez a humor és lehet azért, mert egyszerűen nagy részt nem volt igazán vicces. Illetve a nagy rakás felesleges jelenet is közre játszhatott benne, amelyek valószínűleg azért kaptak helyet, mer' viccesek, de inkább csak elnyújtják a dolgokat és ettől unalmas is volt egy picit a film.

A rendező és forgatókönyv Jeff Lieberman talán ismerős lehet, még hozzá egy 1981-es horror a Hasadjon a hajnal kapcsán, ezt a produkciót ugyanis itthon is piacra dobták, ha jók az értesüléseim.

Ami azt illeti nem volt annyira borzalmas a Satan's Little Helper sem és talán üde színfolt lehet a megszokott Halloween, Adsz vagy kapsz és hasonló ünnepi filmek között, bár sokkal gyengébb minőséget képvisel és ezt jobb, ha tudjuk. Négy pontot adnék erre a produkcióra és nem mondom, hogy megbántam, hogy ezt választottam, viszont ha esetleg kihagytam volna, akkor se vesztettem volna sokat.

Címkék: 2004 amerikai film 4/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr224877449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása