Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Interjú Dohoczki Mátéval, A bizonytalan jövő írójával

2013.03.22. 13:32 Herschmi

11_1.jpgInterjút készítettünk Dohoczki Mátéval, A bizonytalan jövő szerzőjével. Bár nem kifejezetten horror regény, egy probát mégis megér, véres részeket is tartalmaz szép számmal. A könyv kritikáját itt olvashatjátok.

Tales From The Blog: Szervusz Máté! Pár mondatban bemutatnád magad olvasóinknak?

Dohoczki Máté: Szervusz. Nem rég töltöttem be a huszonharmadik évemet. Diplomámat nyáron szereztem meg, de letettem róla, hogy újságíró leszek, majd valamikor egy napilapnál.

Tales From The Blog: Mikor kezdtél írni? Egyáltalán hogy fedezted fel magadban az írásra való hajlamot?

Dohoczki Máté: Ha jól emlékszem 2008 decemberében írtam életem első novelláját, egy pályázatra, amire 10-ből 3,5 pontot kaptam. :) Annyit érdemes még tudni, hogy korábban nagyon hülye voltam a nyelvtanhoz és az irodalomhoz, inkább csak szerettem, mint értetten. A magyar írásbeli érettségim 42 %-os lett, épp hármas.

Tales From The Blog: Jelentek már meg novelláid? Vagy a Bizonytalan jövő az első kiadott műved?

Dohoczki Máté: Igen, egy novellám jelent meg havilapban, és egy korábbi regényem elektronikus formában. (A másik kisregényem szintén horror.)

Tales From The Blog: A novellád és az elektronikus regényed bemutatnád néhány mondatban?

Dohoczki Máté: Mindkettő horror témájú. Az elektronikus regény A fehér mészáros néven jelent meg. Vérfarkasos történet, több szót nem is ejtenék róla, nem érdemes. A novellámnak Mint egy falat kenyér a címe. Ez egy kisfiúról és az édesapjáról szól. Ennek az alapötletét a Ragyogásból merítettem. Az apa bekattan, és neki megy a fiának. A végét nem árulom el, legyen meglepetés, ha elolvassa valaki.

Folytatás a tovább mögött.

Tales From The Blog: Mennyi idő alatt írtad meg a Bizonytalan jövőt? Mi inspirálta a történetet?

Dohoczki Máté: Nagyjából egy évembe telt megírni az első leütéstől az utolsóig, és utána még némi idő pihentetés, majd a javítás. Olyan másfél évre saccolnám. Az inspirációval kapcsolatban érdekes történettel szolgálhatok, lehet csak én fogom érteni, de leírom azért. Decemberben tanultam az egyik vizsgámra, épp életrajzokat. És arra gondoltam mi lett volna, ha mondjuk az egyik személy nem élhetett volna 90 évet, hanem meghalt volna huszonéves korában. Miben változott volna a jelenleg ismert világ? Abban a pillanatban összecsaptam a könyvet, és felvázoltam az ötletemet egy füzetbe.

Tales From The Blog: Sok nehézségbe ütköztél a megjelentetés során? Mennyire rögös ez az út egy fiatal, magyar írónak?

Dohoczki Máté: Én úgy érzem, hogy a mai fiatal íróknak kilátástalan a helyzetük. Az igazán tehetséges íróknak (itt nem magamra értem) is lehetetlen, hogy olvassák a könyvüket, reklámozzák, tudjanak róla az emberek. Talán annyival könnyebb helyzetben vagyok, mint mondjuk a hasonló sorstársaim tíz-húsz évvel ezelőtt, hogy az interneten sok emberhez el tudunk jutni.

Tales From The Blog: Kik a kedvenceid? Filmek, könyvek, írók. Kik, illetve milyen művek voltak rád hatással?

Dohoczki Máté: Itt egy csomó nevet fel tudnék sorolni. Lássuk elsőnek a horror témában: Poe, Lovecraft, Bierce, King, Barker, Ian Banks, Joe Hill, Jack Ketchum. Nem horror: Móricz, Puskin, Asimov, Vonnegut, Sántha Ferenc, Jack London.

Filmek: Filmekkel gondban vagyok, egy csomó filmet nézek, csak a többjét elfelejtem miről szól. Volt azért több film is, ami nagy hatással volt rám pl. Harcosok klubja.

Tales From The Blog: A Bizonytalan jövő befejezése nem hagyta magában a folytatás lehetőségét, de tervezed, hogy alkotsz még ebben a misztikus és babonákkal teli világban? Egyáltalán milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Dohoczki Máté: A Bizonytalan jövő óta befejeztem egy másik regényemet, amit pályázatra küldtem be, ez nem horror, nem is misztikus, inkább a saját történetemet mesélem el részben. De a napokban álltam neki egy vérbeli horror regénynek. A Bizonytalan jövő-vel felemás érzéseim voltak, nem éreztem igazán horrornak, ezen szeretnék javítani a következő könyvemben.

Tales From The Blog: A készülő horror regényeddel kapcsolatban elárulsz nekünk pár részletet?

Dohoczki Máté: Az elmúlt napokban ismét egy rövidebb szünet után vettem elő a fiókom aljáról. Így frissek az élmények. Magyarországon fog játszódni. Egy orvosi csoport áll a történet első felének a középpontjában, akik leegyszerűsítve az emberi félelmet kutatják. A második felében, pedig az egyik alanynak az életét követem nyomon. Felrémlenek neki a régi emlékei, amik nem hagyják nyugodni. Röviden ennyi lenne, még én sem tudok sokkal többet. Minden menet közben fog majd alakulni.

Tales From The Blog: Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk. Sok sikert kívánunk neked a jövőre nézve!

Dohoczki Máté: Köszönöm szépen a lehetőséget.

A könyv Facebook oldala itt található.

Egyébként pedig a Bookline oldalán vásárolhatjátok meg.

Címkék: interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr325138589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása