Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Supernatural 8. évad 13. rész

2013.02.09. 15:23 monkeyJade

Supernatural 8. évad 13. rész. Pipa. A címéből ítélve azt gondoltam (Everybody hates Hitler), hogy valami nagyon nem „Odaátos” dolgot fogunk látni. „Mindenki utálja Hitlert”. Így igaz. És valljuk be, a cím választás elég húzós.

Amikor először olvastam erről az epizódról és megláttam, hogy nácik is bőven akadnak majd benne, úgy voltam vele, hogy az alkotók agyát egészen biztosan elöntötte valami, hiszen mi köze lehet a fiúknak ehhez az egészhez? A nácikhoz és úgy általában? De tévedtem és tévedni emberi dolog. A Winchester tesók és a nácik mégis több ponton kapcsolódnak, csak a srácok a jó oldalon állnak a másik bagázs… ők meg tudjuk hol.

De a többit a tovább mögött olvashatjátok.

SPN813HD_0124.jpg

Megvallom az őszintét, én féltem ettől az egésztől, de mégis, miután megnéztem a részt tapsoltam.A készítők megcsinálták a lehetetlent. Vagyis én azt gondoltam, hogy lehetetlen lesz…

Tovább vitték ezt a Men of letters (Egyetemesek) dolgot méghozzá nem kispályásan. És egyre jobban tetszik ez az új irány amerre a sorozat elindult. Újra egy olyan rész volt, amikor nem néztem mennyi idő van még hátra, nem érdekelt más csak a történet. És ez tényleg tapsot érdemel, mert zsinórban a második olyan epizódot tolják elénk, amikor érzem hogy az írok elindultak valami felé és végre hagyják ezt az angyalos sz*rságot.

Bocs, ha ezzel sokakat megsértek, és a lelkébe tiprok, de úgy gondolom, hogy az angyalok szépek voltak, jók is voltak, de lépjünk tovább ezen a témán. Ok, tisztában vagyok azzal, hogy Castiel és Naomi, sőt a táblák ügye Kevinnel még egyáltalán nincs lezárva, de ezt az Egyetemesek cuccot bekajáltam, sőt bezabáltam, ha lehet ezt így kifejezni.

SPN813HD_0399.jpg

A lényege ennek a sok körmondatnak és okoskodásnak, hogy a készítők tanultak végre a hibáikból és egy jónak gondolt és indult szálat tovább is vittek, nem pedig fogták magukat és soha többé nem szerepeltetik a sorozatban. Tudjuk hány ilyen volt már. Ugye emlékszünk?

És ha már az emlékezésnél tartunk, akkor apróbb spoilerekkel próbálom elemezni a látottakat. Ugye azzal nem árulok el nagy titkot, hogy a kis szelencét, amit Winchester nagypapa rájuk bízott, nem semmisítették meg, hanem elindultak megkeresni az Egyetemesek Minden Titkát rejtő Titkos Helyet, amihez természetesen a ládikában volt a kulcs. És most tényleg egy kulcsról beszélek, szó szerint. A kulcs pedig egy zárba illet egy kansasi erdő közepén álló elhagyatott romos épületbe, amit a pincéből vagy csatornából lehetett megközelíteni. És meg kell adni, amit a fiúk találtak, az kincsesbánya.

SPN813HD_0660.jpg

Ahogy Dean mondta megtalálták a „Batcave”-et. Sőt, Batman irigy lenne rájuk, ha ezt látná. Az elhagyatott épületben hatalmas helység telis-tele tudással, aktákkal, rendszeresítve minden adat, amikkel az Egyetemesek valaha is foglalkoztak. Az összes lény adatai, az összes ügy adatai, a varázsigék, egy helyen. Mondjuk úgy, hogy a srácok megtalálták a saját kis eldorádójukat. És ha jobban belegondolok talán az otthonukat is. Hiszen kellemes a hely, tágas. Van áram, bár azt még Sammy sem érti hogyan és honnan, ahogyan azt sem tudja, hogy a vizet honnan is kapja a helység, de van és ez a legfontosabb.

Talán azt is mondhatnám, hogy a Winchesterek hazaértek és ez így is van. Hiszen ez lett volna a sorsuk. És ha a nagypapa, nincs akkor soha sem tudják meg, hogy ez létezik. Örülök, hogy Sam és Dean végre talált egy otthonos helyet magának. A fiatalabb Winchester végre a könyvekkel lehet elfoglalva, kutathat, míg Dean élvezheti a kényelmet és a berendezés nyújtotta lehetőségeket a szórakozásra - mint például egy ninja kard - örömeit. Itt mind a ketten megtalálják azt, amire annyira vágynak.

SPN813HD_0858.jpg

De ne áradozzunk annyit erről a „batcave”-ről, hiszen nem beszéltünk még sem a részről sem pedig a nácikról igazán. Haladjunk is tovább.

A titkos hely a 2. Világháborúban is segítette a vadászokat, igaz tudjuk, hogy a Men of Letters tagjai lenézték őket, de néhányukkal kivételt tettek, ám történt valami egy fehérorosz haláltáborban amire még ők sem tudták a megoldást. Megszületett a náci Thule Társaság, akik nekromanták voltak, vagyis halott emberekkel kísérleteztek, halott embereket élesztettek újra, természetesen zsidókkal, cigányokkal és mindenki mással kísérleteztek (Itt egy pillanatra megemlíteném, hogy soha sem gondoltam volna, hogy egyszer eljön az a nap, hogy erről kell írjak a Supernatural kapcsán, hol vagyunk már attól, hogy apuci letűnt és „meg kell találunk Sammy”) De a náci Thule Társasággal szemben ott volt a Judeai Férfijai, vagyis egy pár rabbi, akik próbálták felvenni velük a harcot és akik ismerték az Egyetemeseket is… De mielőtt teljesen belebonyolódunk ebbe, inkább a lényeget mondom.

SPN813HD_1110.jpg

Adott egy zsidó srác, akinek meghalt a nagyapja, természetesen a Thule Társaság ölte meg 2013-ban, ki más? És ez a srác, aki természetesen soha életében nem hitt semmi természetfelettiben, sőt a nagyapját is kiröhögte a hite miatt, nos ennek a srácnak az ölébe pottyan a nagypapa rabbi öröksége: egy gólem. A gólemek a zsidók védelmezői, agyagból keltik őket életre… Ezt csak azért mondom, mert én sem tudtam, de lehet, én vagyok tudatlan…

Szóval Sam és Dean szembe találja magát, egy gólemmel, egy zsidó sráccal, egy rabbik által alapított szövetséggel és a halálos és náci Thule Társasággal. Hát… Nincs könnyű helyzetük. Persze a Winchesterekről beszélünk, aki már az Apokalipszissel és megbirkóztak, ám akkor sem egyszerű. Hiszen sok halott… vagyis élő nácival kell szembenézniük, akiket nem könnyű megölni, mert volt idejük kikísérletezni, azt hogyan is éljék túl a Második Világháborút, sok szerencsétlen sanyarú sorsa által. Aztán ott van egy fafejű gólem, aki alapvetően szerethető figura, de mégis csak egy gólem. És ott van Aaron, aki vicces fickó és a rész végére hőssé válik.

Érdekes, és újdonságokkal teli ez az új évad. Végre testvérek voltak a testvérek. Úgy igazán. Semmi nyafogás, nyavalygás, csak tesók voltak. És szerintem ennyi kell ahhoz, hogy ez a show működjön. Sam és Dean együtt, egy csöpp humorral, bajtársiassággal, együtt jóban és rosszban, mint testvérek. Nem kell több ide.

SPN813HD_2236.jpg

Élveztem, hogy nem kellett a rész alatt azzal foglalkoznom, hogy a két tesónak most éppen mi a baj egymással. Csak voltak… Winchesterek voltak. Hát nem elég ennyi a boldogsághoz? Óh, dehogy nem! Az epizódra csillagos ötöst kell adnom. Minden furcsasága ellenére.

Külön öröm volt látni, hogy végre Sam Winchester is szerepet kapott és aktívan részt vett a történet alakulásában, sőt mi több megtalálta álmai otthonát,  tele könyvvel és adatokkal. Már el is kezdte pakolgatni őket és rendezgetni, új aktát nyitni az ügyeknek. Mosolyogva néztem és amikor Dean megkérdezte tőle a záró jelenetben, miközben letett egy pohár Wishkeyt elé, hogy „Te meg Egyetemes lettél?” Elmosolyodtam, látva Sam büszke arcát, mert így van. Egyetemes lett, ahogyan Dean is, és láthattuk, ahogy megalakul a Men of Letter új nemzedéke.

PS: Alakul a smink. Talán új lányt alkalmaznak?
PS2: Rock Rulez!
PS3: Impala, ahogy ott parkolt a Titkos Hely bejárata előtt, olyan szép volt.
PS4: NinjaDean! Köntesben! Oltári!
PS5: Ennyi meleg poén még egyetlen Supernaturalban sem hangzott el! Dean kicsit bánta, hogy nem volt „szikra”. Kiderül ha megnézitek.

SPN813HD_2407.jpg

Címkék: sorozat supernatural

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr365070193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása