Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Sötét óra (2006) –La hora fria/The Cold Hour

Halloween Night Fest Aftermath 3.

2012.11.11. 18:51 Herschmi

the-cold-hour-poster.jpgLassan éjjel fél egy és hamarosan kezdődik az a film, amit a legjobban vártam a Halloween Night Feszten. Ez pedig a Sötét óra, egy spanyol film az apokalipszis utáni életről. Negyedik doboz energiaitalom elfogyasztva harcoltam a fáradtság ellen és pulóverem magamra terítve vártam a kezdést. Sokat vártam tőle, sajnos nem volt olyan átütő erejű alkotás, mint amire számítottam.

A Földön nukleáris háború pusztított, a túlélők a föld alá kényszerültek egy óvóhelyre. Fogalmuk sincs, vannak-e más csoportok is életben, vagy ők az emberiség utolsó hírvivői. Életük nehéz, sosem tudni meddig tart ki a generátor, élelmük, gyógyszereik pedig fogynak. A kint ólálkodó fertőző mutánsok miatt életveszélyes elhagyniuk átmeneti otthonuk. De itt sem lehetnek biztonságban. A sötét órákon jönnek a láthatatlanok. Zöldes fényben úszó lények, akik megölnek mindent, ami az útjukba kerül. Ilyenkor bezárkóznak és a hidegtől és félelemtől vacogva várják, hogy vége legyen. Készleteik nagyon szűkösek, így kénytelenek kimozdulni biztonságos odújukból, vállalva a szörnyetegek okozta veszélyeket.

Folytatás a tovább mögött.

la-hora-fria-1.jpg

A legnagyobb baj a filmmel, hogy sem az akció, sem a pszichothriller irányába nem mozdult el. Valahol a kettő között helyezkedik el félúton, ettől olyan semmilyen. Kapunk egy kis lövöldözést, egy kis pánikot is, de mindkettőből túl keveset ahhoz, hogy bármilyen hatással legyen ránk.

A képi világ tökéletes, hideg, fémes és sötét színezés jellemző a kék és szürke árnyalataival. Mutánsokat egyszer sem figyelhetjük meg alaposan, ezt kicsit sajnáltam, kíváncsi lettem volna, hogy néznek ki. A láthatatlanokat annál inkább szemügyre vehetjük, futurisztikus külsejű, csápos lények, melyek zöld fényben ragyognak. Sajnos ők alkalmatlanok félelemkeltésre.

A klausztrofóbiás hangulatot (amely egy ilyen filmnél elengedhetetlen) többé-kevésbé sikerült megteremtenie.

la-hora-fria-2.jpg

A produkció megpróbálja felhívni a figyelmet a két legnagyobb globális fenyegetésre, amely egy háború során fajunk teljes pusztulását okozhatja. Ezek pedig az atom és biológiai fegyverek. Szinte semmit sem tudunk meg a múltról, az indítékokról csak azt, hogy az egyik fél megfertőzte a másik embereit, akik erre nukleáris rakétákkal válaszoltak okozva az emberiség szinte teljes kihalását. Az utolsó percet felfoghatjuk egy látomásként is, egy lehetséges sötét és elkeserítő jövőképként is. Ha másért nem is, de azért mindenképp megnézni, hogy vajon a haditechnika fejlődése hová sodorhat minket egy háború során és hogy teljesen mindegy, hogy igaz ügyért harcoltunk, vagy sem, ha a végeredmény civilizációnk és jövőnk megsemmisülése. Felmerül az a gondolat is, hogy a háborúval gyermekeink jövőjét öljük meg, nem pedig a saját jelenünk.

Összességében élvezhető film, sajnos én a vetítési idő alatt értem el a holtpontot, emiatt is volt, hogy alig bírtam ébren maradni. A pontozásnál ezt is figyelembe vettem, valamint a befejezést, ami nagyon ütősre sikeredett, már ezért megérte végig nézni, így végül 6 pontot adok neki.

Címkék: 2006 6/10 spanyol film ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr394884492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.11.11. 21:19:26

A befejezés annyira ultra-giga-mega brutálisan durva, hogy feledteti a film döcögős jellegét. Nem sokszor ad film ilyen nagy pofont :D A jó értelemben :D

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.11.11. 23:18:54

Sajnos én itt értem el a holtpontot, így elég nehezen bírtam ébren maradni. A love-ra átlendültem rajta, azon már éber votlam, pedig jobb lett volna végigaludni azt :D

Fedor László 2013.01.25. 21:35:57

Eszméletlen film bár utánanéztem és sok helyen aztirják,hogy a vége a legjobb ebben egyetértek de nem értem és idegesitt hogy nemértem a végét, olyan mintha nem is a Földön lennének, most akkor ök a végén mind meghaltak? lessz ennek folytatása?

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2013.01.25. 22:21:52

@Fedor László: Szerintem pont ez a lényeg, hogy a végén kiderül, hogy nem is a földön játszódik az egész, mert az teljesen elpusztult. Nincs túlmagyarázva az előzmény, de sajnos igencsak elképzelhető forgatókönyv, amit felvázolnak. Atom és biológiai fegyverekkel pillanatok alatt pusztulásba sodorhatnak egy egész bolygót.

süti beállítások módosítása