Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Insidious (2010)

2012.01.07. 19:13 Csabi87

Az Insidious már régóta szerepelt a listámon, viszont eddig nem nagy akarództam megnézni, mivel a filmhez készült poszter borzalmas (nem azt a posztert linkeltem most, bár ez se sokkal jobb) és gondoltam, ha ez így van, akkor ez igaz lehet a filmre is, annak ellenére is, hogy a készítők között nagy nevek is akadnak.

Valószínűleg pont emiatt a hozzáállás miatt kellemes csalódtam a filmben és egy olyan produkcióhoz volt szerencsém, ami igen csak tetszett.

A történet eleinte egy megszokott kísértethistóriának tűnik, az a "gonosz házas" fajta, ahol a szellemek átvették az uralmat. Ezt erősíti az is, hogy főhőseink a kis család (apa, anya, 3 gyerek) beköltöznek egy új házba és nem sokkal később fura dolgok történnek: zajok, hangok, árnyak, majd az egyik kis srác is "kómába" zuhan, ami után a különös események még inkább felerősödnek. 

A dolgok pedig egészen addig fajulnak, hogy anyuka kijelenti innen bizony költözni kell! A költözés fantasztikus gyorsasággal meg is történik, viszont a szörnyűségek továbbra sem maradnak abba, sőt ha lehet még inkább rosszra fordul minden. Csak hamar pedig az is kiderül, hogy mi a csavar a mi kis kísértet történetünkben.

Ez a film jó. Tetszett, hogy egy picit csavartak a megszokott kísértettörténeten, habár ettől függetlenül azért klisék akadnak. Fanyaloghatnánk, hogy háát nem rossz, csak semmi vér, semmi belezés, milyen horror az ilyen. Viszont pont ez a jó benne, hogy ezek nélkül is képes a film arra, hogy egy picit ránk ijesszen. Bevallom én párszor megrezzentem, jó nyilván erre az ijesztő látványelemek feltűnésekor tanúsított irdatlan hangeffektek is ráhatottak, de mindazonáltal a film nagy részében vártam, hogy történjen valami és tudtam, hogy történni fog valami és egy picit összébb húztam magam a székben. Árnyalatnyit túlzok, de az ijesztgetések szerintem nagy részt működtek. 

Aztán a karakterek. Jók. A szereposztás pedig szintén, rég találkoztam olyan filmmel, amiben egyetlen idegesítő karakter sem volt, itt viszont ez a helyzet. Még a gyerekek sem igazán, pedig ők szerintem sarkalatos tényezők szoktak lenni. 

Az ijesztgetéseken túl pedig egy pici humor is van a filmben, gondolok itt a mentalista néni segédjeire, akik itt-ott egy picit mókáznak, kár is, hogy keveset szerepelnek a filmben. 

A rendezői teendőket James Wan látta el, akinek a Fűrész első részét, illetve a Halálos hallgatást is köszönhetjük. A forgatókönyvet pedig jó barátja Leigh Whannell írta, csak úgy mint a Fűrész első három részénél, vagy a már említett Halálos hallgatásnál. Whannell egyébként a filmben is feltűnik, ő az egyik fehér inges srác.

Rajta kívül a főbb szerepekben Patrick Wilson (Cukorfalat), Rose Byrne (28 héttel később), Ty Simpkins (A következő három nap) és Lin Shaye (Zsákutca, Rémálom az Elm utcában) látható.

Tény, hogy rásüthetjük a filmre, hogy tiniknek való, igazából PG-13-as besorolással ment, ami szintén erre enged következtetni, illetve ha imdb-n jobban megnézzük a pontozást látható, hogy a 18 éven aluliak adtak inkább magasabb pontszámokat a filmnek. Ez esetben pedig lehet, hogy legbelül még gyermek vagyok, mert nekem ez a film egész nagyon tetszett. A pontozás meg szubjektív dolog, részemről ez pedig 8 pont, lehet, hogy sok, lehet, hogy nem, de kellemeset csalódtam és ez mosolyt csal az arcomra.

Ja igen, a filmet 2010-esként jelöltem meg, ez annyiban talán ferdítés, hogy a külföldi mozik 2011 áprilisában kezdték vetíteni, viszont már 2010-ben is ott volt egy-két filmes fesztiválon, ezért gondoltam, hogy tavaly előttiként említem meg.

Címkék: szellem kísértet 2010 amerikai film 8/10 ajánlók kanadai film

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr573491827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tökibá3 2012.01.07. 23:27:03

Nos..nálam az eddig 9 pontos filmet a szánalmas patás ördög levitte 5-re.. :) Azt miért kellett?
A vége viszont bravúros.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.01.08. 00:06:37

Az ördög valóban nem volt túl pozitív, de nem engedtem, hogy ennyire rontsa az élményt, meg azért volt, ami szerencsére kárpótolt :)

bencevarga 2013.01.26. 17:36:58

megnéztem, hallgatva a legjobb "2010 legjobb horrorjai" listátokra, de én kicsit csalódtam. Nem tudtam, hogy miről szól, csak azt, hogy kísértetes lesz.
Az effektek viszont tesztettek.
a pontozással egyetértek

süti beállítások módosítása