Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az év 5 legjobb horrorfilmje - by Jason13

2016.01.02. 19:07 Jason13

Akik már régóta olvassák a blogot, hozzászokhattak, hogy az év végi listámat nem szoktam bő lére ereszteni. Ha jól emlékszem, mindig azt az 5 darabot választom ki, ami nekem a legjobban tetszett. Jöhetne erre a kérdés, hogy miért nem tízet válogatok össze? Azért, mert a műfaj nem most éli az aranykorát és néha még ezt a kevés alkotást is nehezemre esik összeszedni. Ebben az évben azonban könnyebben tudtam válogatni, hiszen jóval több minőségi és szórakoztató filmbe botlottam bele, mint korábban. Oké, a 10 darab így se jött össze, de ezt az ötöt most könnyebb volt szortírozni. 

Mielőtt még belekezdenék, leszögezném (mint mindig), ez a lista az én szubjektív véleményemet tükrözi. Aki nem ért vele egyet, az persze megoszthatja a saját gondolatait, de azt tegye kulturált módon. Előre is köszönöm!

5. Scouts Guide to the Zombie Apocalypse

maxresdefault_9.jpgSzeretem a zombis-komédiákat, így ezt a mozit is kifejezetten vártam. Egy darabig úgy állt a helyzet, hogy hazánkban is bemutatják, de végül nem lett belőle semmi. Ezt nagyon sajnálom, hiszen a cserkészek kalandjai az élőhalottakkal baromi jó móka. Persze, a történet roppant egyszerű, de a cselekmény kellően pörgős, tele jobbnál jobb akciókkal és poénokkal. A karakterek is rendkívül szimpatikusak és könnyen megkedvelhetőek és vérbő képsorokból sincs hiány. Nem egy műfajújító darab ez, de amire vállalkozik, azt tudja teljesíteni, az pedig nem más, mint a minőségi szórakoztatás. Csak ajánlani tudom.

4. The Green Inferno

Eli Roth most sem hazudtolta meg magát. the-green-inferno.jpgEgy igencsak megosztó kannibálos horrorral jelentkezett (ami igazából 2013-s, de jogi problémák miatt 2015-ben mutatták be), ami sok rajongó gyomrát megülheti. Azonban akik kedvelik a rendezőúr beteg stílusát, megtalálhatják a számításaikat a Zöld pokol mélyén. A történet itt sincs túlbonyolítva, viszont ez most sem probléma, a hangsúly a durva képi erőszakon van és ebbe nem is nagyon lehet belekötni. 

A vérengzések kellően véresek és sokkolóak, a tempó is csak néha ül le, a színészek pedig hozzák azt a szintet, amit megkövetel a műfaj. Nem egy közönség kedvenc alkotás ez, de nekem tetszett.

3. Insidious 3. - A gonosz lélek

James Wan sikeres horrorszériáját Leigh Whannell vette kézbe, aki az előző epizódok forgatókönyvéért is felelt. Azt kell írjam, egy kifejezetten szórakoztató előzményt tett le az asztalra, amely méltó a korábbi darabokhoz. maxresdefault_1_1_1.jpg

Sok eredetiséget a Gonosz lélekben sem kell keresni, de az ijesztgetések meglehetősen borzongatóak, a hangulat igencsak feszült és a színészek is megfelelő alakítást produkálnak. Akik szerették az előző Insidious részeket, azoknak valószínűleg ez sem fog csalódást okozni.

2. Bíborhegy 

crimson-peak-movie-trailer.jpgGuillermo del Toro gótikus kísértetházas horrora kissé megosztotta a közönséget, de én jól elvoltam vele. Kezd közhelyes lenni, de sok eredetiséget a Bíborhegy sem mutat fel, viszont a műfaj jellegzetes jegyeit ügyesen használja fel. Talán a romantika kissé több teret kap a kelleténél, de a színészek kiváló játéka miatt még ez sem zavaró. A díszletek hátborzongatóak, véres jelenek is akadnak és a zene is sokat hozzátesz a hangulathoz. Akik a pörgős horrorokhoz vannak szokva, óvatosan közelítsenek felé, inkább azoknak ajánlott, akik a lassabb, kimértebb rémtörténeteket kedvelik. 

1. Bone Tomahawk

Tavaly elég merész volt tőlem, hogy akkori listám élére a The Guest című thrillert tettem, ami nem igazán köthető a műfajhoz. 

23bonetom-master675.jpgNa, ezt most is elkövetem, hiszen a Bone Tomahawk elsősorban egy western, ami azért tartalmaz húzósabb képsorokat is. Lehet fölösleges leírnom, de eredetiség itt sem üti fel a fejét, viszont itt nem is erre volt szükség. A készítők egy végtelenül egyszerű sztoriból hoztak ki egy lassú tempójú, ennek ellenére feszült alkotást, amiben kiváló karakterek kapták a főszerepet. A színészi játék elsőrangú, a hangulat torokszorító, a játékidő végén látható mészárszék pedig sokkoló. Véleményem szerint ez egy kiváló darab, amit az igényes műfajkavalkádokért rajongó nézőknek ajánlanék.

Ezek lettek volna az én kedvencem 2015-ből. Titeket milyen filmek nyűgöztek le az évben? Esetleg mikben csalódtatok nagyot? Meglátásaitokat és véleményeiteket kíváncsian várom!

Nem utolsósorban pedig Boldog Új Esztendőt Kívánok minden horrorrajongónak!

Címkék: lista

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr678216444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T4KK 2016.01.06. 13:27:35

The Visit? Igaz nem egy nagy horror, de elég para szerintem. Nekem bejött.

süti beállítások módosítása