Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Van Helsing (2004)

vanhelsing-1.jpgErre a filmre még mozijegyet is váltottam amikor megjelent, és utána vállon veregettem magam, hogy milyen jól tettem. Nem tudtam pontosan, hogy mire számítsak, a poszter alapján két badass főhősre meg egy nagy összevisszaságra tippeltem, és nagyjából igazam is volt, de ennek ellenére teljesen jól működik, mert egy kicsit könnyedebb, akciódúsabb és igencsak látványos produkcióval van dolgunk. Így legalább az összevisszaságnak is megvan az az előnye, hogy jól néz ki.

Kedvenc vámpírvadászunk, Van Helsing éppen Dr. Jekyll-t szeretné levadászni Párizsban, és miután ez kicsit balul sül el, visszatér Rómába a Szent Rendhez, ahol nevelkedett és ahol megtudja, hogy el kell utaznia Erdélybe, mert egy ottani gróf, bizonyos Drakula, rettegésben tartja a vidéket.

Feladatul kapja azt is, hogy segítsen az erdélyi király lányának és fiának legyőzni Drakulát, különben a család tagjai nem juthatnak a Mennybe haláluk után. Van Helsing felkerekedik és kicsit félénk de rendkívül eszes segédjével Erdélybe siet, csak hogy ott aztán szembesüljön azzal, hogy a dolgok korántsem olyan egyszerűek, mint azt hitte.

vanhelsing-2.jpg

Emberek, őszinte leszek, sosem voltam nagy X-Men rajongó, ezelőtt csak a Kate és Leopold-ban láttam Hugh Jackman-t (X-Men: A kívülállók, A forrás, Tökéletes trükk), az se nagyon fogott meg (nem az ő hibája), de itt nagyon megszerettem őt. Kate Beckinsale-lel (Távkapcs, Elhagyott szoba, Vakító fehérség) is hasonlóan voltam, az Underworld nem jött be annyira, azon kívül addig csak a Pearl Harbor-ban találkoztam vele. De ebben a filmben nagyon badass volt és szebb mint valaha. Imádtam. Nagyon jól működtek Hugh Jackman-nel, én végig drukkoltam nekik és izgultam értük.

vanhelsing-poster.jpgDavid Wenham (300, Közellenségek) mindenkinek ismerős lehet a Gyűrűk Urából, mondjuk ott azért egy kicsit harciasabb karaktert játszott (Faramir), na de ezzel a szereppel se volt semmi baj, sőt, zseniálisan csinálta amit csinált, kellően kétbalkezes de ugyanannyira okos is volt. A bátorságán lehetett volna még csiszolni, de amikor kellett, minden tőle telhetőt megtett, így mindenféle szégyenérzet nélkül segíthette főhőseinket. Még a negatív szereplők is jól el vannak találva, a Drakulát akakító Richard Roxburgh (Hideg csontok, Mission Impossible II, Moulin Rouge) hátborzongatóan nyugodt és legalább annyira gonosz (bár érdekesség, hogy maga Drakula csak egyetlenegy embert öl meg a filmben), a feleségei gyönyörűek és kétszer olyan alattomosak (na meg kétszer annyit dumálnak is), főleg Elena Anaya karaktere (Aleera). Szót kell még ejtenünk Frankenstein szörnyéről, akinek a bőrébe ezúttal Shuler Hensley (Zorro legandája, A halott túlélő) bújhatott, és kiválóan oldotta meg a feladatot, meglepően kedvelhető lett (annyira azért nem vagány mint Robert DeNiro a '94-es Frankenstein-ben de hozza a szintet).

Steven Sommers (Kísértethajó, A múmia 1-2) írta és rendezte is a filmet, sőt az egyik producer is ő volt, a többiek olyan filmeken is munkálkodtak mint a Hatodik érzék, a Falu, vagy a Tortúra. Érdekesség, hogy a filmhez használt gigantikus teljesítményű számítógépes rendszer az a bizonyos rendszer volt, amit külön a Gyűrűk Ura-trilógiához hoztak létre és eddig a filmig a trilógián kívül nem is használta senki. Persze azért ne számítsunk Gyűrűk Ura kaliberű CGI-ra, de egészen pofás lett a végeredmény. 

Hölgyem-uram, egy jó tanács: ne tessék komolyan venni a filmet. Elismerem, hogy talán egy kicsit próbálná komolyan venni magát és több lenni, mint ami, de ezzel ne törődj. Ha képes vagy kikapcsolódni és szimplán szórakozás céljából nézni, akkor nem lesz csalódás. Ez egy látványfilm, tele akcióval meg egy kis horror-tematikával, úgymond popcorn-horror, ha van ilyen (nincs, de érted).

Ne várj sokat tőle, nem merül nagy mélységekbe, se sztori, se karakter-ábrázolás szempontjából, de nincs is rá szükség, épp annyit tudunk amennyit kell, ahhoz hogy kellően (un)szimaptikus legyen egy-egy szereplő, nincs semmi felesleges máz meg nyálcsorgatás. Nekem a lezárás is tetszett, sőt elfogadtam volna egy folytatást is, de az már nem jött össze (eredetileg egy sorozatot terveztek a készítők, de a film nem szerepelt jól a mozikban, így inkább jegelték a dolgot, bár érdekes, mert a DVD-eladásokból a mozis bevétel több mint fele bejött, ki érti a nagyközönséget?). Ha szereted Hugh Jackman-t és/vagy Kate Beckinsale-t, mindenképp adj neki egy esélyt, hidd, megéri.

7/10

Címkék: 2004 amerikai film 7/10 ajánlók cseh film

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr817566034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.06.28. 11:56:57

Én is moziban néztem anno. Csak mikor kijöttem én sírtam.
A pénz meg az idő miatt is amit elpazaroltam.

crazyfish 2015.06.28. 12:15:45

@doggfather: Ugyan így voltam vele:))...de mára megszerettem, Ahogy a Hudson Hawk-al is, talán az idő megszépíti...Van amikor kell egy pár év...Mikor megnéztem fiatalon a Brazil c.filmet, mindenkit lebasztam, aki rábeszélt, évekkel később, mikor már értettem dolgokat, lekaffant az álam, annyira zseniálisnak tartottam a filmet (általában Terry Gilliam filmjeivel így vagyok)

Amit most is gyűlölők az Az ördög maga c. film....:))borzalmas...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.06.29. 08:15:52

@crazyfish: nah a hudson hawk a másik amitől sírni tudnék...

giskard reventlov 2015.06.29. 11:28:27

A magam részéről nagyon kedvelem Hugh Jackmant, és Beckinsale Kati néni anatómiai adottságait is, de ezt a filmet semmi sem menti meg.
Ez a Drakula az eddigi leggyengébb, ha ripacsnak nevezném, azzal is csak a ripacsokat sérteném meg. A tojásból kikelő - és ha jól emlékszem, lövésre kipukkadó - kisvámpírok meg konkrétan a vicc kategória lennének, ha nem gondolták volna komolyan őket.
Azt meg, hogy megpróbálnak mindenkit szuperhősként beállítani, még Frankenstein teremtményét is - akit, ha jól rémlik, itt is Frankensteinnek hívnak, mint általában, csak tudnám, miért - az meg egyenesen szánalmas.
Bár mondjuk a farkasember átváltozása elég jól nézett ki.

Ha komolyan veszem, ha nem, ez a film sz*r. Szerintem.

süti beállítások módosítása