Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

The Atticus Institute (2015)

Az Élve eltemetve írójának legújabb filmje

2015.01.26. 18:27 Jason13

atticus.jpgChris Sparling neve 2010-ben robbant be a köztudatba, mikor bemutatták az Élve eltemetve című mozit, amely egy rendkívül hatásos thriller lett. Két év múlva érkezett is az ATM, melynek szintén ő felelt a forgatókönyvéért és én pont ezért vártam. Azt gondoltam, ez a fickó ért a zárt helyen játszódó mozikhoz, biztos ez is jó lesz. Sajnos, tévedtem, a film egy kifejezetten gyenge eresztés lett, amire még visszagondolni is rossz.

De úgy tűnik, Sparling nem adta fel és most itt van a legújabb alkotása, melynek már nem csak a szkriptjéért felelt, de a rendezői munkákat is magára osztotta.

A történet 1976-ba repít vissza minket, mégpedig egy olyan laboratóriumba, ahol a dolgozók "különleges képességekkel" rendelkező egyéneket vizsgálnak. Nem kell nagy dolgokra gondolni, ilyen Uri Geller szerű fazonokat tesztelnek naphosszat. Azonban egy nap hozzájuk kerül egy nő, aki jóval többre képes a kanálgörbítgetésnél és miután az ereje fenyegetővé válik a tudósokra, bekapcsolódik egy kormányügynök is a buliba.

A film elé mindenfajta előismeret nélkül ültem le, azt gondoltam, így legalább nem érhet csalódás. És tényleg! Ez az alkotás egy teljesen átlagos szösszenet, ami semmi eget rengetőt nem tartalmaz. Oké, az alaptörténet egész jó, de abból alig sikerült kihozni valamit.

maxresdefault_2.jpg

Egyrészt a cselekmény néhol elég hosszú üresjáratokba fullad. Hiába futnak az események két szálon (a jelenben és a múltban), igazából egyik se valami érdekfeszítő. A '76-os történések nem elég hátborzongatóak, míg a jelenben játszódó felvételek túlságosan szájbarágósak és ezen felül szerintem csak azért készültek el, hogy minél jobban húzzák az időt.

mv5bmty4ndi5oti4mv5bml5banbnxkftztgwnziyotm4mze_v1_sy317_cr12_0_214_317_al_.jpgAztán itt vannak a szereplők. A film próbálja elhitetni velünk, hogy a kísérletekben résztvevő figurák milyen traumákon estek át, de ezeket sajnos nem sikerült érzékeltetni. Ez azért lehet, mert a jelenben megszólaló emberkék többsége a múltbéli eseményekben alig vett részt. Kedvencem a néger katona volt, aki percekig taglalja, mennyire félt és hogy megrázták a történtek, viszont mi ebből csak annyit látunk, hogy áll a sarokban és szigorúan néz.

Értem én, hogy ezzel a módszerrel próbáltak az alapvető sablonszereplőknek több teret adni, de ebben a formában ez inkább vicces, mint drámai.

Még nem is említettem, de ez egy kézi-kamerás alkotás, szerencsére a nézhető fajtából. Így az események aránylag jól követhetők és az epilepsziás rohamot okozó operatőri megoldások a minimálisra lettek redukálva. 

Összesítve a dolgokat, ez egy totálisan átlagos alkotás, ami a gyakorlott horror nézőknek semmi újjal nem szolgál. Az érdekes történetből sikerült kihozni egy sablonos ijesztgetést, amin a gyengébb idegzetűek még szórakozhatnak is, de ennyi. Sebaj, legalább most Sparling nem süllyedt olyan mélyre, mint az ATM esetében.

Játékidő: 92 perc
Rendező: Chris Sparling
Forgatókönyvíró: Chris Sparling
Szereplők: William Mapother, Jake Carpenter, Rya Kihlstedt

Értékelés: 5/10

Címkék: amerikai film 5/10 2015 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr307108591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása