Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hétköznapi vámpírok (2015) - What We Do in the Shadows

2015.01.22. 17:34 Csabi87

what-we-do-in-the-shadows-1.jpgA 2014-es évben már érkezett egy horror beütésű film Új-Zélandról, az volt a Housebound, ami szerintem egészen pofásra sikeredett. A szigetországban forgott viszont a What We Do in the Shadows című horrorvígjáték is, ami talán kicsit kevesebb visszhangot kapott, pedig minőségét tekintve talán még képes is túlszárnyalni a Peter Jacksonnak is olyan nagyon tetsző Houseboundot.

Jemaine Clement és Taika Waititi filmje tulajdonképpen egy a mockumentary-k sorába illeszthető alkotás, amiben elsősorban a vámpírok kapják a főszerepet.

Egy vámpír lakóközösségbe látogathatunk el, ahol interjúkkal tűzdelt felvételeken keresztül nyerhetünk betekintést a vérszívó lények mindennapjaiba. Az igazság az, hogy a What We Do in the Shadows története ennyi és nem több. Adva van néhány jól megírt karakter, néhány viccesen megírt jelenet, de a film maga talán kicsit a levegőbe lóg, legalábbis olyan szempontból mindenképpen, hogy nem tartunk sehova.

Ez akár még unalmas is lehetne, viszont még sincs így, hiszen a rendezőpáros ügyesen adagolja a humort, a vért, ettől pedig igazán szerethető a végeredmény.

what-we-do-in-the-shadows-2.jpg

A színészeken látszik, hogy nem profik, viszont teljesen jól helytállnak, köszönhetően a jól megírt karaktereiknek. Köztük egyébként a némább, vénséges vámpír is megtalálható, de a kicsit Drakulára hajazó karakteresebb és tökösebb fickó sem hiányzik, no meg a lányregények romantikus vámpírja is helyet kapott a produkcióban.

Az egymás hegyén-hátán lévő jelenetek pedig nem kuszák, egy-egy kis részletet mutatnak meg az élet árnyékos oldaláról. Egy vámpír lakóközösségben sem egyszerű az élet, a véres edényeket illene elmosogatni, de ezt senki sem szereti. Sőt egyik karakterünk szerint, a lecsapolt lányok után is rendet kellene takarítani, hogy ne legyen véres a szőnyeg.

A készítők ügyesen összeszedtek néhány vámpíros sablon témát is, amelyeket humorosan tálalnak, teszem azt, a vámpíroknak nem könnyű buliba menniük, hiszen, ha az ajtón álló nem hívja be őket, akkor nem mehetnek be.

Talán azzal sem spoilerezem szét a dolgokat, ha elárulom, hogy a játékidő során vérfarkasok, boszorkányok és szolid zombik is felbukkannak szőrmentén, természetesen kellően humoros adagolásban.

Az az igazság, hogy a What We Do in the Shadows egy módfelett szórakoztató, alacsony költségvetésű alkotás, ez utóbbit viszont ügyesen elrejti és a néző számára nem hat gagyin. Az a fajta, amit a legjobb 2014-es horrorfilmeket felvonultató listámról lehagytam, de bőven ott volna a helye.

8/10

Címkék: 2014 8/10 ajánlók új zélandi film

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr937094409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angryculture 2015.01.22. 18:29:23

krvajó kis film volt, köszi a cikket :)

Jason Voorhees 2015.01.23. 16:20:50

köszi a cikket, megnézem ezt a filmet :-)

monster angel 2015.01.24. 13:13:19

Szerintem nem egy filmet néztünk!A 2014-es év messze a legjobb,legeredetibb alkotása.Én végig kínlódtam a Houseboundot,de meg se közelíti What We Do in the Shadowsot.Nem is értem mit értesz az alatt,hogy a történet nem tart sehova?!Teljesen egyértelmű az egész történet.Elejétől a végéig.A karakterek és a színészek pedig egyszerűen zseniálisak.Decon hastáncát kb 10-szer néztem újra.
Ritkán írok ilyet ,de egy igazi gyöngyszem.Nálam 10/10

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2015.01.24. 16:13:18

@monster angel: bemutatnak egy vámpírcsaládot, oké ez is történet. De ezenkívül nem igazán akad főcsapás, én legalábbis így éreztem, nem mintha ez bármit levonna az értékéből.

Márió Tamási 2015.03.09. 17:57:17

Egyedi, rohadt jó film :)

Zeline 2015.03.15. 18:24:20

Ez nagyon jó kis film volt, akárcsak a Housebound. Viszont itt a lapon jobboldalt az Új-Zéland zászlóra kattintva nem hoz ki semmi találatot az oldal.
Pedig vannak ott csemegék :)

Edwest 2015.05.12. 17:42:04

Megnéztem, és egy csapásra az egyik kedvenc horror vígjátékom lett. Annyira fájdalmasan jó a humora, hogy folyton azon kapom magam, hogy az utcán röhögök egy-egy poénján. :)

2015.07.16. 00:04:24

Hat ezt en most lattam, nekem nagyon-nagyon tetszett :D Szerintem nagyon eredeti, nehezen lehet kihozni ujabb es ujabb dolgokat meg a vampir-temabol, de sikerult, en meg ugy is elneztem volna, ha sorozat, ilyen al-valosagshow hulyeseg heti 45 perces epizoddal :D

süti beállítások módosítása