Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Bújócska (2005) - Hide and Seek

2014.09.09. 17:46 Csabi87

hide-and-seek2.jpgEmlékszem annak idején oda meg vissza voltam a Bújócskáért - a filmért, nem a játékért - remek alkotásnak gondoltam, amelyben minden megvan ahhoz, hogy az emberi jól szórakozzon. Egy kis misztikum, egy kis ijesztgetés, neves és remek színészek, a maga módján hátborzongató atmoszféra és egy pofás zárás.

Igaz utóbbi abból a fajtából, amitől egy film még jó is lehet, de második nézésre bizony már nem tart semmi meglepetést. Ezért is lehet, hogy egészen eddig nem voltam hajlandó újra nézni, míg nem az egyik csatornán belefutottam és gondoltam egye fene, csak ki bírom a reklámok közé beszorított és szétszabdalt filmet. 

Egy dologban igazam lett. Másodjára már nem akkora élmény, de még mindig túl tesz néhány gyenge próbálkozáson.

A történet egyébként egy apáról és lányáról szól, akik a feleség öngyilkossága után egy vidéki házba költöznek, ami mondjuk két focicsapatnak is elég volna akkora. de ugye van pénz szarásig, mert főhősünk David agyturkász, ráadásul a jobbik fajtából - jó mondjuk annyira nem jó, hogy észrevegye felesége öngyilkosságra való hajlamát, gondolhatjuk.

A költözés persze csak óvatos tűzoltásra elegendő, hiszen a szörnyű tragédiát így is nehéz feldolgozni, főleg Emily-nek, aki úgy tűnik, hogy egy képzelt barát, Charlie segítségével igyekszik túl lenni a problémán-

Ez talán még normálisnak is nevezhető egy ilyen megrázó élmény után, csak hogy a dolgok hamar elburjánzanak és kezd úgy tűnni, hogy Charlie nagyon is valós, ráadásul ártó szándékú figura.

A tovább mögött folytatom.

hide-and-seek.jpgA főszereplő hármas zseniális, ezt szögezzük le. Persze Robert de Niro nem is lehet más milyen, az ő részét kár ragozni, Famke Janssen pedig mindig felüdülés és nem kevésbé ügyes, mint de Niro - egyébként érdekesség lehet, hogy addig nem vállalta a szerepet, amíg biztossá nem vált, hogy Robert de Niro lesz a partnere.

Dakota Fanningtól pedig még második nézésre is a hideg rázott, kiváló alakítást nyújtott, már így 11 évesen is.

Ahogy említettem a hangulat és a játék kiváló, azt nem tudom mennyire kiszámítható a film. Úgy rémlik elsőre nem volt az, most viszont tény, hogy nagyrészt emlékeztem arra, hogy mi fog történni, viszont nem mondanám, hogy ez milyen marha nagyot rontott volna az összképen.

hideandseekposter.jpgHa még nem láttad a filmet, azért fontos tudni, hogy ez inkább egy thriller, mintsem horror. Kisebb durvulások ugyan akadnak, de ezek nem lépnek túl egy bizonyos határt.

Ja és ugye említettem, hogy tévében sikerült elkapni a filmet, így szinkronosan néztem végig, ami esetünkben teljesen rendben van.

Ari Schlossberg egyik első forgatókönyve a Bújócska - mondjuk ami szomorú, hogy egyik utolsó is, hiszen ezt követően még a szintén remek Harper-sziget sorozat köthető a nevéhez és pont - míg a rendezés a kicsivel tapasztaltabb John Polson asztala volt, aki időközben mozifilmekről sorozatokra nyergelt át.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy egyedülálló és utánozhatatlan filmélményt nyújt a Bújócska, viszont egyszeri alkalommal kiváló lehet - sőt, mint ezt a poszt is bizonyítja bizonyos idő elteltével akár egy második próbát is megér. Egyezzünk ki 7 pontban, mert nagyon bírom Robert de Nirot.

 

Címkék: 2005 amerikai film 7/10 ajánlók német film

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr86155022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S.Witwicky 2014.09.10. 09:36:58

Annak idején A titkos ablak után néztem és mindkét film ütött,bár meg kell hagyni,hogy a Bújócska hangulata jobban magába szívott és élmény volt de Niro-t nézni,ahogy 'thriller'-ezik :) Nekem ez már klasszikusnak számít!

süti beállítások módosítása