Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Időtlen idők háza (2013) - La casa del fin de los tiempos

Készül az amcsi remake???

2014.08.13. 17:56 Herschmi

Afiche-Oficial-LCDFDLT.jpgNem lepődnék meg rajta, ha már a venezuelai bemutató után megvették volna a jogokat a kiégett hollywood-i filmesek. Alejandro Hidalgo első filmje nemcsak kenterbe veri a tengerentúl teljes, 2000 után készült horror felhozatalát, hanem vetekszik még a legjobb francia és spanyol horrorokkal. Őszintén szólva soha nem gondoltam volna, hogy Dél-Amerikában valaha is le tudnak tenni az asztalra egy ilyen színvonalú produkciót, de úgy néz ki, végre felnőttek Észak-Amerikához, Európához és Dél-kelet-Ázsiához. Ha ez évben még nem is, borítékolom, hogy 2 éven belül előáll az Egyesült Állomok egy pofátlan másolattal.

Dulce férjét megölik a házukban, gyermeke pedig nyomtalanul eltűnik. Az asszonyt életfogytiglanra ítélik, ám 30 év múlva korára való tekintettel házi őrizetbe helyezik, visszatérhet egykori szenvedései színhelyére. A nő teljesen hitehagyott, egyedül az tartja életben, hátha megtalálj az épület falai közt elveszett kisfiát. Ebben a helyi pap is segítségére van, aki nem képes elhinni, hogy egy anya hideg vérrel megölné gyerekét.

Úgy körülbelül a The Grudge/Ju-On filmek óta nem paráztam ennyire egyetlen alkotáson sem. Már az első jelenettől kezdve kézzel tapintható a feszültség, olyan jó három percet kellett várnom arra, hogy felugorjak ijedtemben a fotelből, hogy aztán a következő egy órát dideregve, reszketve üljem végig a dögmeleg lakásomban. Néha azért pár perc pihenőt adott a produkció az idegrendszeremnek, hogy aztán még hátborzongatóbb hangulattal ajándékozzon meg.

A történet két szálon fut, 1981-ben és 2011-ben. Folyamatosan halad előre a történet, míg az utolsó húsz percre teljesen összeolvad múlt és jelen egy olyan végkifejletben, amelyre abszolút nem számítottam. Az elején attól féltem, bármennyire is jó a film, a végére tartogat majd valami „elképesztően nagy csattanót”, mondjuk a szokásos tudathasadásos dolgot, amelytől már tavat tudnék hányni. Hálistennek a készítők beérték egy kisebb csavarral is, így ha nem is ütött arcon, de legalább nem cseszték el teljesen a sztorit és elégedetten álltam fel a fotelből. Sőt, majdnem meg is könnyeztem a végét.

LCDFDT (12).jpg

A technikai megvalósítással elégedett vagyok. A képi világ kellően sejtelmes és sötét, a zene pedig kellemesen borzongató. A színészeket egytől egyig jól válogatták össze, külsőre tökéletesen illenek a szerepükhöz, különösen a Dulce-t játszó színésznő. Ruddy Rodríguez tökéletesen játssza el a kétségbeesett, rettegő anyát és a megtört, sorsába beletörődő öregasszonyt is. A helyszín is nagyon hangulatosra sikeredett. Hatalmas, régi építésű, lepukkant ház, mely árasztja magából a misztikumot, a rejtélyeket. Tele van sötét sarkokkal és dohos, labirintusszerű pincével. Igazi „kísértetkastély”!

LCDFDT (38).jpg

Ez a film sokkal több nyújt egy szimpla kísértettörténetnél, olyan hangulattal övezve a filmet, melyet a legjobb hasonszőrű ázsiai alkotások is megirigyelnének! Egy-két apróság azért szúrta kicsit a szemem a sztoriban, ezért csak 8 pontot adok neki.

A produkció keretében csináltak egy hangulatos kis honlapot is, ajánlom figyelmetekbe!

A feliratot pedig köszönjük Pedronak!

Címkék: 8/10 2013 ajánlók venezuelai horror

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr86590935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyklonBéla1 2014.08.14. 05:01:35

Nem gondolod, hogy más fordítóknak is illene kiírni a nevét, de éljen a pofátlanság meg a kicsinyes szervilizmus...Van egyáltalán önálló gondolatod, vagy azokat is úgy lopkodod össze más oldalakról? Nem egy firkálmányod erősen emlékeztet a jóval színvonalasabb (és ismertebb) Horror-mirror írásaira...erről csak ennyit, kis nyalonc.

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2014.08.14. 09:16:05

@CyklonBéla1: Nem, nem gondolom. Pedro neve azért kerül rendszeresen ki, mert közte és a blog közt van egy kölcsönös megállapodás, miszerint ha olyan filmet nézünk, amihez ő fordított, beleírjuk a cikkbe, cserébe ezzel arányos ő is a blog nevét beleírja bizonyos feliratok végére. Ha valakinek szúrja a szemét, hogy az ő neve miért nem szerepel, akkor annak az a módja, hogy ír egy normális hangvételű emailt, és bárkivel nyitottak vagyunk hasonló megállapodásra.
Nyugotan linkelj be ide pár ajánlót a mirrortól, amit én tőlük nyúltam, most már kiváncsi lennék rá én is. Főleg kiváncsi lennék, hogy jött pont ehhez a filmhez, mert ha már a mirrort emlegetted, rákerestem és nem szerepelt náluk erről kritika.
Mellesleg ha bármi probléma lenne, szerintem Purga jelezné Nekünk, főleg hogy az egyik szerkesztőnk több vendégírást is publikált a blogján, nem hiszem hogy egy ilyen kis "nyaloncnak" a védelmére szorulna. Ha nem tetszik a színvonal, akkor meg nem kell olvasni minket. Hidd el, nem fogjuk véresre sírni a párnánkat miattad ;)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.08.14. 09:58:26

@CyklonBéla1: de ha előbb kérdeznél és utána lennél okos.... mennyivel szebb világban élnénk... meg lopással vádolni sértődöttségből.... a blog nem ajánlott 18 év alatt.... ergo nem óvoda... bocsánat drága barátom, nem szokásom ilyet mondani/írni így ismeretlenül, de te nem vagy normális...

thatrugreally tiedtheroomtogether 2014.08.14. 10:50:32

Szerintem ne vegyétek magatokra. Király a blog, én rendszeresen olvaslak titeket, még ha nem is kommentelek. (És pont egy felirat végéről értesültem először a blog létezéséről.)További jó munkát!

Kelnor 2014.08.17. 15:46:38

Szerintem is zsír. :D Legjobb horrorblog, ennyi. xD

Syracuse 2014.08.21. 17:38:24

Meg néztem a filmet és vegyes érzelmek keringenek bennem.
Egyrészt csalódtam benne, mert ugyan végig nagyon feszült volt a hangulata, de én nem ültem végig a filmet dideregve. A kezdés abszolút erős, ott valóban majd beszartam. Közben is megy néhány helyen az ijesztgetés, de ezek többnyire a már megszokott hatásvadász elemek.
Viszont a története, na az igen jó. A Hírnök és a Hívatlan vendég próbálgatott hasonlót, de azért ott eddig nem mentek. 1238964873264632564 wtf van benne, és ez tetszik.

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2014.08.21. 18:45:53

@Syracuse: Az említett két filmhez még nem volt szerencsém, de ha lesz időm, rájuk lesek

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.08.21. 23:34:30

Megnéztem én is.

SPOILER

Ez az időhurkos dolog baromi jó volt, az ilyet mindig is szerettem és ezt szerencsére még nem játszották el millió egyszer - vagy csak én találkoztam kevés ilyen filmmel. Átgondolt forgatókönyv. Piros pont :)

2014.11.11. 15:20:28

Nah hat ezt megneztem, nem, nem direkt irok 11/11-en kommentet, csak egyszeruen most van egy kis szabad idom, eskuszom :D Deeeee szovalhatez naaagyon tetszett, tenyleg 8/10-es vagy meg annal is tobb, szerintem is jo volt a csavar es okosabb ez az idohurkolodas mint a szaztizenkilencedik demonmegszalltaahazatdemajdjolfelolvasunkabibliabol es/vagy amasikenemvoltaszellem sztori, szoval ez pozitiv mindenkepp. A masik dolog ami nagyon tetszett, es muszaj megemliteni az nekem az volt, ahogy a foszereplo no karakteret megfestettek, szovalegyilyen tokos asszonynak. Amugy en nem vagyok az a tipusu feminista aki Excel tablaban vezeti a filmeknel, hogy hogy vannak abrazolva a nok, megmielott :D Szoval szivesen megmagyarazom ezt, en csak egy lany vagyok aki horrort nez, eshatigyszoval az mar nagyon unalmas, hogy mindig a nok a labilisek, akik megorulnek, szellemeket latnak, vagy ok maguk a bosszuvagyo szellemek, vagy szules utani depressziosok es megolik a gyerekuket vagy nem tudjak feldolgozni a gyaszt, vagy ok kergetik a ferjuket az oruletbe, vagy ilyenek, es nahat itt pont forditva volt, hogy vegre apu volt aki megkattant, cserebe anyu kitartott sokaig es megmentette a gyereket. Szoval ez tetszett, meg maga a "csavar" is okossag volt, azt is szeretem, ha nincsenek hulyenek nezve a nezok :D

Szoval koszi az ajanlot, itt olvastam rola eloszor :)

Syracuse 2014.11.12. 21:36:21

@mojyo: Lehet, hogy ilyen szempontból nem a megfelelő filmeket nézed, mert rengeteg olyan van amiben az összes férfi egy állat(néha szó szerint)/pedofil/nagyon sokszor kattant/családi hagyomány az emberek megcsonkítása és elfogyasztása/ha kopasz akkor rasszista is/nemi erőszaktevő/gyerekgyilkos stb. stb. :D Azt mondjuk meg kell hagyni, hogy általában ezekben a filmekben a nők nagy része ribanc vagy kurva.

Figyelmedbe ajánlom egyébként az I Spit on Your Grave-et, na ott aztán tökös a csaj. :)

2014.11.13. 13:15:14

@Syracuse: Jo, hat ez jogos, a horror ugye attol horror, hogy legalabb egyvalaki elmebeteg :D A horror egeszeben nezve gondolom ott nagyjabol egyenlo lehet anyu es apu aldozatainak szama, hogy a gonosz gyerekek mufajarol ne is beszeljunk :D Azt hiszem amit fentebb irtam ugy lehetne pontositani, hogy az ilyen rejtelymegoldos/szellemhazas/csalados tortenetekben altalaban a nok lesznek a hunyok, vagy az o orultseguk valt ki valamit, vagy ilyesmi, ilyenbol tenyleg nagyon sokat lattam mar, es ezert ezt a filmet tenyleg feludulesnek ereztem.

De amugy meg ez csak egy eszrevetel volt mert egyebkent kifejezetten szeretem ezeket a filmeket, de majd ha megint rajuk unok, megnezem azt az I Spit On Your Grave-t :D

iverson 2015.08.14. 10:41:24

Hol tudtátok letölteni? :$ Sehol se találom :/ :(

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2015.08.23. 20:44:22

@iverson: Szia, őszintén szólva fogalmam sincs már. Külföldi torrentről a filmet és valahonnan külön a magyar feliratot. Ennyire emlékszek :(

süti beállítások módosítása