Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Alien Abduction (2014)

Pataky Attila igaz története?!

2014.05.31. 17:19 Csabi87

alienabduction-poster.jpgIdegen környezet, hosszú, már-már végtelennek tűnő ujjak matatnak a kamera lencséjén és kicsit azt érezzük, hogy valami Pataky Attila-féle "éppen elraboltak" homevideot nézünk. Pedig nem, ez csak az Alien Abduction Matty Beckerman kézi kamerás filmje idegen lényekkel megspékelve.

Az az igazság, hogy a film semmivel nem több "fajtársainál", a szokásos módon építkezik, a kamerát is rángatják benne és szereplőink is fél amatőr módon idegesítőek, viszont valami miatt mégsem tudom azt mondani, hogy szar volna.

A történet amúgy egy családról szól, apu anyu, nagy fiú, nagy lány és a kisebb srác, aki autista - ami esetünkben annyit jelent, hogy hagyni kell hadd vegyen fel mindent a soha meg nem telő videokamerájával. Hőseink egy sátorozós családi víkendre indulnak, ami eleinte jó pofának tűnik, azonban egy hegyen vájt alagúthoz érve különös jelenségbe botlanak.

Mindenhol járművek állnak, de az ajtók tárva nyitva a környéken pedig egyetlen embernek sincs nyoma, mintha a föld nyelte volna el őket és rendetlenséget hagyott volna. Sokat viszont nem kell gondolkoznunk azon, hogy na vajon mi történt, hiszen egyrészt a cím is ellövi, hogy miről van szó, de a földönkívüliek is hamar megjelennek az UFO magazinból ismert külalakjukban.

Morrisék-nak pedig innentől kezdve nem marad más lehetőségük csak a futás és az ezzel egybekötött vehemens túlélés.

alienabduc-2.jpg

Többnyire utálom a hasonló típusú filmeket, hiszen általában kapunk egy baromira elnyújtott és unalmas bevezetést, majd jön egy kis ijesztgetés, hogy aztán újból leüljön a sztori, míg a végén megint egy említésre méltó dologgal zárul a történet és bumm oda van másfél óra az életemből.

Az Alien Abduction közben viszont nem volt ilyen érzésem. A felvezetés nem túl hosszú - bár abszolút érdektelen, de nem lehet BummBele Balázs módon csinálni, értem én - az alagúthoz érve pedig beindulnak az események és a hirtelen előugró lényeknek meg a hozzájuk társuló hanghatásnak köszönhetően nem egyszer ugrottam össze a fotelben. Tény, hogy ez a fajta ijesztgetés olcsó trükk, de nagyon hiányzott már.

alienabduc-3.jpg

Igazából maga a cselekmény se nagyon ül le, nyilván kellenek részek, amikor nem menekülnek hőseink és kicsit megszusszannak, de ezek egész jól vannak adagolva és nem is feltétlen zavaróak. Könnyen lehet, hogy a téma érdekesebb, mint a századszor látott "szellem van a házban vegyük fel" aspektus - bár a Devil's Due témája is szakított ezzel mégis egy kalap szar a film - és ezért tűnt izgalmasabbnak.

Ami szomorú lehet, hogy a felvételek elején már ellövik, hogy mi fog történni a családdal, így nem is igazán lehet értük izgulni, bár amúgy sem feltétlen szimpatikusak, de az izgalmak fokozása érdekében talán jobb lett volna, ha azt nem tudjuk meg.

alienabduc-1.jpg

Pataky Attila véleményére kíváncsi volnék a filmmel kapcsolatban, ami viszont biztos, hogy nekem tetszett, igaz sosem nézem újra, de ha valaki bírja az emberrabló idegeneket és a kézi kamerás stílustól sem idegenkedik túlságosan, akkor egy próbát megér.

6/10

Címkék: 2014 amerikai film 6/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr446222702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.05.31. 23:06:23

Ez a film számomra sajnos majdnem értékelhetetlen. Szeretem (szeretném, ha végre lenne egy jó) az ufós filmeket, a kézi kamerás stílussal sincsen gondom. De:

SPOILER

Hogy ennyire ostobának, és primitívnek állítják be a földönkívülieket minden filmben, az hihetetlen. Állítólag mennyivel intelligensebbek nálunk, csúcstechnológiákkal. Erre egy ajtót sem tudnak kinyitni, nem tudnak arrébb tolni egy kanapét, vagy felnyitni egy csapóajtót. És nem elkapják az embert, nem. Ők inkább fényjátékkal egybekötött discoval szórakoztatják a népet, majd összetörve szippantják be. Miért?! Csak kétrét hajtva fértek be a hajó ajtaján, vagy mi? És mily könnyen átverhetők, ha az ordítva szuszogó gyerekpár elbújik előlök másfél méterre egy kis mélyedésnél. Minden horkoló férfi álma lehetne egy ilyen alvótárs, aki nem kelti fel, hiszen nem hallja a házrengető horkolást sem.
És az autista gyerek. Legalább google-ban utánaolvastak a készítők az autizmusnak?! A gyerek mindig eltalálta a tökéletes kamerállást, nem zavart bele a felvételbe csacsogással, semmivel. Higgadtan viselte az ufo attack-ot, amikor anyja és a nővére bújkál, meglepetten kérdezi az anyja: "itt vagy?" Nem, basszus. :D
Jillient a legnagyobb bukszusban állt neki keresni, véletlenül sem a járható úton, hanem direkt ott, ahol ember nem jár legalább másfél ezer éve.

Nekem ez sajnos nagyon nem. Egyetlen egyszer ijedtem meg egy picit, ezért 1/10

Observer13 · http://ergo-sum.blog.hu 2014.05.31. 23:37:49

Hát, ja..... Van akinek ettől áll fel... (a gyereke a Tv elől).

2014.06.01. 13:44:03

Haha... Na ezt megnezem, ugy tunik ez a hosszu verzio a VHS 2 utolso rovidfilmjebol :D Tudom tudom, en vagyok a rohadek perverz diszno de en imadom a kezikameras paraztatos filmeket... akkor is megnezem oket altalaban ha szarok :D Nem tudom miert, meg ense jottem ra :D

Golyós 2014.06.01. 14:20:26

@Fánkoslány:
Javaslom próbálj meg egy filmet úgy nézni ahogyan kell.Nem tudom, hogy szóltak-e már korábban de a filmek nagy része kitaláció, nem kell komolyan venni. Szórakoztatás miatt csinálták nem pedig azért mert igaz történet vagy mert hiteles.
Beülsz a moziba és arra az időre megpróbálod magad beleélni a történetbe, hidd el sokkal jobb lesz.

Én megnézem mindenképpen mert szeretem a paráztatós filmeket, ebből manapság kevés van.A kézi kamerával sincs nagy gondom, mai napig kedvencem a Cloverfield.

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.06.01. 14:33:49

@Golyós: Nem kell egyetértened velem (pláne, hogy még nem is láttad a filmet, ha azt írod, majd megnézed mindenképpen), ámde kioktatnod sem, miként kell filmet nézni, ugyanis lehet, hogy vagy háromszor több filmet láttam mondjuk nálad, és havonta minimum egyszer járok moziba, tehát képzeld, képes vagyok a filmnézésre. Ám nem az én fogyatékosságom, ha egy szar filmbe nem tudom beleélni magam, hanem egyszerűen a produkció nem engedi, hogy az ember átadja magát a történetnek, mert vagy az olyan bugyuta, hogy képtelenség, vagy a színészek hiteltelenek.
Nem tudom, szóltak-e már neked, de mindenkinek más tetszik. Van, aki az ostoba, értelmetlen filmekre folyatja a nyálát, van, aki a belezőseket szereti, satöbbi satöbbi. Nekem nincsen konkrét kedvenc stílusom, én egyszerűen a jó filmeket szeretem, azokat tudom értékelni, azoknak átadni magam. ( példának okáért: Open grave, Az árva, A barlang, ha már ufós, akkor: A jelek, Frozen, Eden lake, Inside, The tall man, The divide, [REC])
Ez a film viszont egyszerűen rossz, és nevetséges. Kitalációnak is logikátlan és szánalmas, és egyáltalán nem ijesztő. Ellenpéldaként jó a Cloverfield, az a film például nagyon jó.

Szóval ahelyett, hogy nekiállt engem oltani, mert elmondtam a véleményem, ahelyett inkább szedd össze magad. Nézd meg ezt a filmet, jó szórakozást (hátha neked sikerül)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.06.01. 15:22:15

@Fánkoslány: Teljesen jogos, amit elsőre írtál, viszont valahol @Golyós-nak is igaza van, szerintem. Főleg horrorfilmek esetében, persze, amiket felsoroltál nyilván kiemelkedő filmet, viszont az Alien Abduction egy kezdő rendező első filmje, ami kis pénzből készült, tény, hogy egyik nyomába se ér, a Cloverfield-ébe sem - viszont ha már kézi kamera, azért Matt Reeves nagyobb tehetség, meg több pénzt is kapott.

Nyilván 6 pontos és 6 pontos film között is van különbség, hiszen a '98-as Godillának is annyit adtam, meg ennek is, pedig ég és föld. Én rühellem a kézi kamerás horrort, ez viszont szórakoztatott, de tény, hogy olyan mintha idióták írták volna a forgatókönyvet :)

Viszont örülök a véleményednek :) Szerintem sokan gondolják úgy, ahogy Te...

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.06.01. 15:28:35

Nem feltétlenül kell nagy költségvetés egy jó filmhez. Jónéhányat láttam már, amibe nem nyomtak bele milliókat, mégis mérföldekkel jobbak, mint drágább testvéreik.
Nálam az a jó film, ahol kicsit gondolkodni kell, de amolyan jól eső töprengéssel. Nem úgy, hogy: "most ha el akarják őket rabolni, mi a francért villogtatnak, ahelyett, hogy elrabolnák már őket?!". Kétpercenként vetettem fel egy tök logikus kérdést, amire szerintem senki nem tudna válaszolni, maximum nevetni rajta. Nyilván magasabbak már az elvárásaim ilyen sok film után.
Golyós véleményével sem lett volna problémám, ha nem áll neki szapulni, és oltogatni, mintha 13 éves lenne, bár nem tudom, hány éves.

Én nagyon ráizgultam erre a filmre, amint kitettétek, le is töltöttem, és nagyot csalódtam benne, ennyi :P De ezért ne kövezzetek meg :) Én a komolyabb, vagy ijesztőbb filmeket szeretem, ha már horrorról van szó!

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.06.01. 16:04:06

@Fánkoslány: Igen, csak ahhoz meg tehetséges rendező kell és az ügyes színészek meg előnyt jelentenek, itt viszont erről nem beszélhetünk, ja és akkor a jó forgatókönyvet nem is említettem, mert ugye az alapoknál kezdődik minden.

Igazából én szerencsés vagyok, mert rengeteg horror után is könnyű átugrani a lécet, illetve szerencsére a gagyit is bírom, érdemes tudni, hogy élek-halok az Asylum-féle filmekért, lehet ezért nem is zavart, hogy itt sincs logika, mert ott főleg, sőt még az agysejteket is támadják, de néha pont erre van szükségem.

Devil's Due-t láttad? mondjuk off topic, csak az ennél talán okosabb film, viszont nagyon rühelltem, majd lesz is róla írás hamarosan. Az talán szimpatikusabb lehet Neked, mint ez.

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.06.01. 16:09:25

Hát ja, az megint más, ha az ember rákattan az Asylum filmekre. Van olyan hangulat. De azok a filmek nem is akarják komolyan vétetni magukat, így azokkal nincsen gond :D

Persze, megnéztem. Azt is kár volt. :D Abban is vannak logikai bukfencek, ott szegény férj az, aki biztosan kisegítő iskolába járt :) De abban egy jelenet volt, illetve egy megoldás, ami nagyon-nagyon tetszett. Amikor egy srácot felkaptak kamerástól, az jól nézett ki.

Mi most azt a bugyuta magyar című rendőrös-ördögűzős filmet várjuk nagyon. Ördögűzés Emily Rose üdvéért fantasztikus film, így ez a kistestvére is remélem jó lesz :)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.06.01. 16:23:25

@Fánkoslány: az jó is lesz, szerintem, ott még a rendezői is ügyes, legalábbis általában :D

Varin 2014.06.03. 13:20:23

Sajnos a Fourth Kind nyomába sem ér, távolról sem. És úgy látszik, manapság nincs ufós film már madárkák potyogása nélkül :)

Amúgy nem volt vészesen rossz, a film lezárása pedig kérdéseket vet fel, remélem, nem csak nálam :)

süti beállítások módosítása