Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

You're Next (2011)

2014.01.06. 18:17 Jason13

youre_next_ver8_xlg.jpgMegmondom őszintén, nem vagyok oda a házfoglalós thrillerekért. Persze, van néhány jól sikerült darab, de sötét árnyként ott lebeg a műfaj felett a Hívatlanok és A bűn éjszakája, egyik se valami remekmű, legalábbis személy szerint nem kedvelem őket. Így ha szembetalálkozok egy új "kinn a farkas, benn a bárány" típusú alkotással, azonnal jönnek az előítéleteim, hogy "ebből biztos nem sül ki semmi jó". 

Adam Wingard 2011-s (igaz, hogy a tengerentúlon is tavaly nyáron volt a bemutató, de már jóval korábban elkészült a film, csak előbb fesztiválokon játszották)  mozija se mozgatott meg első látásra, hiszen egy totál sablonos felesleges marhaságnak tűnt, de aztán észrevettem, hogy különböző filmes oldalakon egész magas pontszámokat kapott. Úgy gondoltam, ezek után muszáj látnom, mivel el se tudtam képzelni, mi lehet ebben olyan jó. És így, hogy már lepergett előttem a mű, azt kell hogy írjam, ez egy egész pofás kis darab.

A történet rendkívül egyszerű: egy gazdag házaspár meghívja már felnőtt gyermekeit vidéki villájukba, hogy ott újra összejöjjön a család. Eleinte minden szép és jó, bár a testvérek között kissé feszült a hangulat, de magukban tartják egymás iránt érzett ellenszenveiket. Ám az esti vacsoránál mindenkiből előtörnek az érzelmek és mialatt a család egymással vitatkozik, néhány álarcos figura rájuk támad és elkezdik ritkítani gazdagékat. 

Innentől csak az olvasson tovább, aki nem fél attól, hogy lelövök néhány poént, tehát ég a SPOILER-t jelző piros lámpa!

Youre-Next.jpgKezdeném a pozitívumokkal. A gyilkosságok ha nem is valami kreatívak, azért elég jól néznek ki, a maszkmesterek megérdemlik a dicséretet. A színészekkel sincs gond, bár némelyikük nem igazán állt a helyzet magaslatán, de azért senki sem teljesített rosszul. Sőt, külön kiemelném a főszereplő csajt  (ő már a Bait című ausztrál cápás horrorban is játszott), akibe a játékidő során őrülten belezúgtam. Végre nem egy olyan hősnőt kaptunk személyében, aki megállás nélkül rinyál, taknya-nyála összefolyik és mellmérete fordítottan arányos agya méretével. Nem, ez a csaj egy terminátor, aki még akkor is szexi, mikor épp szétveri az egyik csúnya bácsi koponyáját.

De ha már itt tartunk, a film első felében a támadók tényleg fenyegetőnek tűnnek, rendesen ritkítják is a pénzes famíliát, de aztán fordul a kocka és főszereplő nénink bekeményít és brutális módon megy neki a komisz bandának. 

Youre-Next-Vinson.jpgEzen felül még egy egész vállalható fordulat is került a szkriptbe, ennek is örültem, hiszen ez annyira nem jellemző a műfajra.

Ám negatívumok is akadnak, ezek közül a legészrevehetőbbek a logikai bakik. Képzeljétek el, van egy óriási ház, kívül vérre szomjazó fegyveres idegenek, bent pedig ti és a családtagjaitok. Mit választanátok, együtt jártok fel-alá és próbáljátok túlélni az éjszakát, vagy mindenki arra megy amerre lát? Ebben a filmben az utóbbit választják a szereplők, aztán meg csodálkoznak, hogy egyedül hagyott anyukájuk fejéből egy machete áll ki. Az a vicces, hogy ezek után ezt eljátsszák még egyszer, igaz, más köntösben, de a lényeg ugyanaz: a karakterek picit buták.

Engem ez nagyon dühített, de emellett ott van a kissé lassan beinduló cselekmény is, annak se örültem, sőt, ujjam sokat kirándult a STOP-gomb körül, de aztán csak beindultak az események.

Összességében mégis azt tudom írni, hogy egy egész szórakoztató vérfürdő ez, amin az operatőri munka és a zene is sokat dob, nem beszélve a morbid befejezésről. Nem fogja megváltani a világot, de szerintem még így is bőven kimagaslik a hasonló témájú mozik közül.

Játékidő: 95 perc
Rendező: Adam Wingard
Forgatókönyv: Simon Barrett
Szereplők: Sharni Vinson, Joe Swanberg, AJ Bowen

Értékelés: 7/10

Címkék: 2011 amerikai film 7/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr15732009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2014.01.06. 20:34:51

Mindenképpen sort fogok keríteni rá mert olvastam már róla néhány helyen és tőletek is pozitív kritikát kapott, úgyhogy csak jó lehet. :)

Bár nálam ilyen témában eddig a 2010-es spanyol Secuestrados vitte a prímet. És az még technikailag is elég egyedi volt hiszen sok-sok hosszú snittből állt.

Edwest 2014.05.03. 16:06:47

Most sikerült rá időt szakítanom, és azt kell mondjam, hiba volt eddig várni. Nyilván változó, ki mit vár el egy horrorfilmtől. Nekem nem volt hiányérzetem. Oké, a cikkben említett szétszéledős dolog valóban hülyeség volt, de azt leszámítva nagyon jól összerakott kis darab. Hogy nem olyan marha eredeti? Szerintem bőven belefér, hogy egy film simán csak élvezetes darabja egy stílusnak, és nem durrant valami hatalmasat, amit még sose láttunk. Szóval nekem 10/9.

süti beállítások módosítása