A 10 legjobb Carpenter horror
Az elmúlt hetekben egy szavazás keretein belül szerettük volna sorba rendezni Carpenter horrorjait a Ti segítségetekkel. Több, mint 370 szavazat érkezett, ezek alapján pedig egyértelmű sorrend alakult ki. A listára a 10 legjobb Carpenter-féle horror produkció került fel, lássuk is mik ezek.
10. The Ward (2010)
Carpenter legutóbbi filmje végzett a tizedik helyen, ami nem is csoda. A The Ward nem rossz, viszont igazán jónak nevezni tényleg barokkos túlzás volna. Persze ha valaki rajong John úr filmjeiért, akkor biztos elfogult és még a The Wardot is imádni fogja. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a film forgatókönyvét nem Carpenter jegyzi, hanem Rasmussenék - akik idén a Dark Feed című produkcióval álltak elő. A történetben ha nagyon kekeckedünk találhatunk szálkákat, de ettől függetlenül egy fogyasztható és ijesztő darab ez is a mester munkái közül.
A többit a tovább mögött találjátok.
Számomra kicsit érdekes, hogy '94-es Az őrület torkában csak a kilencedik helyig vitte, hiszen ha bárkit kérdezek arról, hogy szerinte melyik a legjobb Carpenter film, akkor A dolog és A köd mellett Az őrület torkában szokott szóba kerülni. Mindezzel együtt valahol mégis érthető, hiszen egy kicsit talán zavaros alkotásról beszélhetünk, amiben Sam Neill játéka azért hibátlan, Jürgen Prochnow pedig szintén kitesz magáért. A forgatókönyv itt sem Carpenter sajátja, hanem Michael De Lucáé, akinek korábban a Freddy halála - Az utolsó rémálom került ki az írógépéből, illetve a '95-ös Dredd forgatókönyvét is ő hozta tető alá.
8. Christine (1983)
1983-ban John Carpenter Stephen King adaptációt rendezhetett, ami nem is sikerült rosszul. A vérszomjas autó története persze könyvben még így is sokkal pofásabb, de ezt nem vethetjük a rendező szemére, hiszen ez a King adaptációk közös jellemzője, ennek ellenére a Christine még így is a jobb feldolgozások közé tartozik.
7. A Mars szelleme (2001)
Egy rajongót viszonylag nehéz meggyőzni arról, hogy az általa kedvelt és sokra tartott színész/író/rendező/akármi tud valami rosszat is csinálni, viszont úgy hiszem, hogy ha a Carpenter rajongókból ki lehet csikarni egy fintort, akkor azt A Mars szellemével lehet elérni. A filmben szereplő Ice Cube szerint annyira rossz produkcióról van szó, hogy bánja, hogy elvállalta a szerepet, ezzel pedig talán mindent elmondtunk. Persze a mester rajongóinak még így is kötelező, de A Mars szellemét nyugodtan lehet utálni, semmilyen tekintetben nem egy díjnyertes alkotás.
Ray Nelson novellája szolgáltatta az Elpusztíthatatlanok alapját, amit Carpenter helyezett filmes környezetbe. Az alap szituáció baromi izgalmas, az idegenek köztünk vannak sci-fi alapelvre épít és ebből hoz ki elég sokat. Nem kimondottan véres darab, inkább a paranoia érzetünket próbálja megpiszkálni a produkció, szerencsére ügyesen. Főszereplőnek egy egykori ketrecharcos, valamint Keith David, akit Carpenter A dologból már jól ismert. Egy tényleg remek Carpenter filmről beszélhetünk ebben az esetben.
Az ötödik helyet Carpenter vámpíros filmje szerezte meg, amely egy regény alapján készült James Wooddal a főszerepben, de a sok Baldwin közül is láthatjuk benne az egyiket. Ha pedig valakit nem idegesít James Wood képernyős jelenléte, akkor még egy jót is szórakozhat az illető, hiszen ettől függetlenül egy pofás kis vámpírfilm a végeredmény.
4. A sötétség fejedelme (1987)
Számomra kicsit meglepő A sötétség fejedelmének dobogó közelsége, mert habár arról szó sincs, hogy gyenge alkotás volna, viszont mindig csak másodvonalas darabként gondoltam erre a filmre. Persze Donald Pleasence jelenléte sokat nyomhat a latba, meg a Carpenter által jegyzet forgatókönyv sem okoz csalódást és rendben összerakott kis portéka ez is.
3. A köd (1980)
Odaértünk a dobogóhoz, ami igazából nem tartogat meglepetéseket, talán még a sorrendjében sem. Carpenter a pályafutása során háromszor dobott igazán nagyot, ráadásul olyat, ami még huncut módon szem közt is találja az embert. A három dobás közül a középső volt A köd, ami azóta kapott egy béna újrát is, viszont akiben fikarcnyi jó érzés akad, az az 1980-as változat mellett teszi le a voksát. Ráadásul Jamie Lee Curtis és Janet Leigh is teret kap a képernyőn, na meg a ködből előtörő gonoszok is, így novemberben nem is kívánhat az ember ennél jobb ködöt.
2. Halloween - A rémület éjszakája (1978)
A nagy dobások közül az első volt a Halloween, ami most mégis "csak" a második helyet tudta megszerezni - ráadásul fele annyi szavazatot kapott, mint a nyertes Carpenter alkotás. A történeteben szereplő Michael Myers az évek során a világ egyik legismertebb horroralakja lett és habár a több folytatást is megélt Halloween között akadnak kifejezetten szarul sikerült részek, azért Carpenter mégis egy örök klasszikust alkotott, amivel egy csapásra bekerült a legjobb horror rendezők közé.
A dolog esetében Carpenter nem saját forgatókönyvet filmesített meg, viszont egy olyan történetet, amelyért fiatal korában rajongott, a végeredmény pedig tényleg a rendező legjobb alkotása lett. Véres, izgulós és a feszültség sem hiányzik. Nem csak, hogy Carpenter legjobbja ez a film, hanem úgy ánblokk a horror történelemben is egy kimagasló produkció.
Címkék: toplistaA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
thatrugreally tiedtheroomtogether 2013.11.25. 14:29:30
8. The Ward
7. Halloween
6. Assault on Precinct 13
5. Escape from New York
4. Prince of Darkness
3. In the Mouth of Madness
2. The Fog
1. The Thing
Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2013.11.25. 15:15:44
A listád nem rossz, a két filmet pedig érdemes pótolni - mondjuk a Vampirest én nem bírom James Wood miatt. Viszont az Assault on Precint 13 meg olyan, amit nekem kellene pótolni.
thatrugreally tiedtheroomtogether 2013.11.26. 00:23:23
Egyébként még előállhatnál/állhatnátok hasonló listákkal, pl. tematizált legjobb horrorok. (pl.: zombis, kísértetkastélyos, európai, 80-as évekbeli, stb.) Engem bármi ilyesmi nagyon tudna érdekelni!
Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2013.11.26. 18:08:27
Korábban volt már néhány listánk, talán pont zombisban, illetve elkezdtük összeszedni az adott évek szerintünk legjobbjait is, ezen a linken el is érheted a korábbiakat:
talesfromtheblog.blog.hu/tags/toplista
De természetesen tervezünk még hasonló listákat :)
Edwest 2013.11.27. 09:52:22
Syracuse 2014.09.15. 10:49:21
Atheist · http://www.facebook.com/limbforalimb 2014.11.24. 17:00:07