Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Köpök a sírodra - I Spit on Your Grave (2010)

2013.05.28. 17:23 tfsello

7.jpgEgyik kedves ismerősöm ajánlotta ezt a számomra ismeretlen filmet. Nem tudtam a moziról semmit, a címe is furcsa volt, ráadásul az egyik legnagyobb videó megosztón találtam rá, de rászántam magam, hogy megnézzem.

Megérte. A köpök a sírodra ha nem is topkategóriás horrorfilm, de korrekt kis alkotás. Persze csak azoknak, akik szeretik az ilyenféle „beteg” filmeket. Természetesen én köztük vagyok.

Azt tudni kell, hogy ez egy 1978-as film remake-je. Az eredetit Meir Zarchi rendezte, kis költségvetéssel, és már abban az időben is óriási megbotránkoztatás övezte. Több országban be is tiltották, ami miatt persze az a réteg, aki érdeklődik az ilyenfajta mozik iránt, még elszántabb lett a megtekintését illetően. A felújított változat 2010-ben került a mozikba.

A történet főszereplője Jennifer Halls, egy csinos írónő, aki házat bérel nyárra, hogy nyugodt körülmények között írhasson. Nyugalmát hamarosan helyi férfiak zavarják meg. Megtámadják, megerőszakolják, megalázzák, majd hagynák meghalni. Természetesen hősünk nem teszi meg ezt a szívességet, és a helyett, hogy a hatóságokat értesítené, saját kezébe veszik az igazságszolgáltatást. Ebből aztán korrekt kis hentelős darab kerekedik.

A tovább mögött folytatom.

A mozit két fő részre lehet osztani. Az első részben a nő brutális megalázása van középpontban. Olyan hitelesen és kegyetlenül ábrázolta a film rendezője, Steven R. Monroe az egészet, hogy az ember ökle összeszorul, és legszívesebben eltakarná a szemét a borzalmaktól. Mindezt olyan szisztematikus fokozatossággal teszi, hogy alig várjuk már, hogy vége legyen a nő szenvedésének.

ispitonyourgravebdcap3_original.jpg

A film második fele a revánsról szól. Szerencsére főhősünk nem egyszerűen áll bosszút. A megtorlás olyan formáját választja, amelytől szintén felfordulhatna a gyomrunk, ha nem épp a főhősnek drukkolnánk. Így viszont szimplán „szórakoztató”, véres horrorfilmmé vált át a mozi, és csak pislogunk a képi megvalósítás, a kreativitás és a metaforikus bosszúállások kitervelése láttán.

A főszereplő kimagaslik az egyébként B-kategóriás színészek közül. Sarah Butler szenvedése valóságosnak hat, és ijesztően élethűre sikeredett. A bosszút már apatikus nyugalommal, megtervelten viszi véghez, és drukkolunk neki, hogy adja vissza, amit kapott. Persze ez véleményem szerint lehetetlen. El sem tudom képzelni, milyen lelki és testi fájdalmat okozhat egy nőnek egy tömeges megerőszakolás, de én a mellett vagyok, hogy az elkövetőket halálbüntetéssel kellene sújtani minden körülmények között. Arra pedig nem is merek gondolni, ha az én szerettemmel történne ilyesmi, hogyan állnék bosszút. Több, mint valószínű, hogy hasonlóképpen, és gondolom, nem vagyok ezzel egyedül.

spitonyourgravekep1.jpg

Mindent összevetve a Köpök a sírodra egy tisztességes kis alkotás. Vannak, akik eleve nem szeretik ezt a műfajt, és vannak, akik kifejezetten szeretik. Én úgy gondolom, lehet, szeretni, nem szeretni, de ez az élet velejárója sajnos, megtörténhet szinte bárkivel, csak nem szoktuk meg, hogy a „képünkbe tolják”a vásznon. A mozi fő hibája szerintem, hogy főhősnőnk egyik pillanatról a másikra lesz szuper gyilkoló gép, aki hol egy, de van, hogy két elkövetőn áll egyszerre bosszút. Ez kicsit irrealisztikus talajra helyezte a végkifejletet, de ettől eltekintve ütős és felejthetetlen darab sikeredett a filmből.

A megtekintését ténylegesen csak erős idegzetűeknek és horrorhoz „szokott” nézőknek ajánlanám.

Szerintem: 8/10

Címkék: 2010 amerikai film 8/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr935315507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spanci 2013.05.28. 20:42:23

Imádom, az egyik kedvenc filmem.

süti beállítások módosítása