Utóhatás (1994) - Aftermath
Nekrofil művészfilm
Nacho Cerdá első komolyabb próbálkozása ez a 31 perces film, amelynek témája a nekrofília. Sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen aberrált cselekménnyel lehet komoly, művészi alkotást létrehozni, de Cerdá megcsinálta.
A történet elég egyszerű, két kórboncnok végzi a dolgát. Egyikük izgatottan figyeli a másikat, amint feldolgozza az aktuális tetemet, szinte már a látványtól majd elélvez. Miután egyedül marad egy női hullával, eluralkodik rajta a vágy és a magáévá teszi, majd lemosakszik és hazamegy, mintha mi sem történt volna.
Hogy miért kéne bárkinek is megnézni ezt a filmet? Erre nem tudok választ adni, de mégis látni kell. Nem tudom megmondani az okait, de mégis különleges 30 perc ez. Az agyam nem képes megérteni, mitől jó ez, de a lelkem érzi és a szemem nem a vért és a belsőszerveket látja, hanem a mögöttük rejlő „szépséget”. Ez az, amit művészetnek hívnak és ezért istenadta tehetség Nacho Cerdá!
Folytatás a tovább mögött.
Két dolog igazán kiemelkedő benne: az egyik a hideg, kék-fehér-szürke színek, melyek érdekes kontrasztot alkotnak a véres testekkel és testrészekkel, a másik pedig a zene. Utóbbi hol szimfonikus dallamokból, hol egyházi kórusra hajazó énekekből áll, hol pedig egyszerűen sötét és vészjósló.
Persze beteg és perverz dolgokat is kapunk szép számmal. Láthatjuk, ahogy egy agyat és több belső szervet eltávolítanak, ahogy főszereplőnk a késével színlel „előjátékot”, majd feltrancsírozza a női holttest mellkasát és megerőszakolja a késsel. Végezetül végignézhetjük a teljes „aktust”, miközben fényképezi magát.
Üvölt a filmből az istenadta tehetség, de elég elvont és nehezen emészthető, a története meg annyi, amennyit leírtam. Ezen okok miatt „csak” 8 pontot kap.
Címkék: 1994 8/10 spanyol film ajánlókA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.