Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Horror játék: Lucius

2013.03.09. 15:58 Dr. Faust

lucius_595531b.jpgTöbb történetet is ismerünk, ahol a főszereplő az ördög gyermekeként megszületik a Földön és persze valamiért pont hat éves korától kezdve furcsán viselkedik. Nos, ez végre interaktív változatban is megtalálható, ez lenne a Lucius. 

Lucius egy nemesi család sarjakét született 1966.06.06-án és Lucifer megáldotta saját génkódjával. Így mikor hat éves  lett, ő visszatért hozzá, hogy a saját módszerével neveltesse fiát, ami konkrétan a földi családjának lemészárlásával  történik.. egyesével.

A történet ott kezdődik - amikor már mi irányítjuk aranyszívét -, hogy Lucius hat éves lett és ezt a tényt azzal ünnepli,  hogy a fagyasztóba zárja az ötven év körüli dajkáját. Innentől kezdve megy a nyomozás, nem tudnak semmi biztosat és a sok  kérdőjel között Lucius tovább végzi a "takarítást" az élők között.

Folytatás a tovább mögött.

A történet a továbbiakban nem nagyon változik. A játék felépítése point 'n' click, azaz mászkálnunk kell és a megfelelő tárgyakat a megfelelő módon kell felhasználni. Egy újabb türelemjáték. Ez miért divat a legtöbb horror játékban? Miért jó, hogy órákig keresgélünk egy fogpiszkálót,  hogy azzal nyissunk ki valamit, amiben valami meg akar ölni minket? (Ez persze átvitt értelemben) Mindenesetre ebben a kategóriában félsiker a Lucius.

A játékban végbemenő murdálások java része nem valami kreatív, viszont  a kivitelezésük, ahogy véghezvisszük egy fokkal nagyobb szükségét kelleti az emberi gondolkodásnak. Azonban bennem  hiányérzet alakult ki. Egyszerűen nem volt benne a játékban az, ami miatt képesek lennénk együtt érezni az áldozatokkal,  nincsenek érzéseink feléjük. Csak azt látjuk, hogy a gyilkolás bűn és ez a gonosz háznépség viszonylag könnyedén  foglalkozik vele.

1000px-One_big_happy_family.jpg

Ha valaki meghal, akkor azon aránylag könnyedén túllépnek és nem az a gond hogy meghal valaki, hanem az hogy rendszeresen fordul elő baleset egy azon házban. Nincs semmi érzelem, ami miatt sajnálni lehetne bárkit is. Mintha a  szereplők halála teljesen jogos lenne, amire később választ is kapunk, miután a tizedik gyilkosság után se foglalkozik senki Lucius-szal, mint az egyetlen védtelen gyerekkel.

Hogy érthetőbb legyen, amit leírtam: én mondjuk hiányoltam az  elején a dajka bemutatását, ahogy segít felnevelni a szülei helyett Luciust hat éven át és anyja-apja helyett játszotta a  nevelőszülőt. És a hatodik évben ezt a fagyasztóba zárással hálálja meg neki Lucius. Így megesne rajta a szívünk, mert láttuk, mi mindent tett egy gyerekért anyai gondoskodással, aki nem is a sajátja és az általunk irányított Lucius ezt, hogy reagálta le. A játékban azonban még azt se tudjuk, hogy szívesen foglalkozik-e Lucius-szal vagy hogy ő is csak egy semmirekellő, aki csak azért dolgozik ott negyven éve, mert a nemesi család jól fizeti a cselédeket. Még az arcáról sem lehet leolvasni semmi érzelmet.

_-LUCIUS-PC-_.jpg

A szubjektív részek kihagyása miatt hidegen hagytak az elhalálozások és csak az volt tetszetős, hogy mindegyiket egy hatéves gyerek követte el. Utóbbi tény az, ami játékra ösztönözte a fogyasztói társadalom egy bizonyos részét.

További érdekesség, hogy sok a monoton cselekvés, ami miatt életképtelen lesz a legtöbb szituáció. Ilyen például az egyik leendő áldozat, aki órákig nyírja a füvet pár négyzetméteren vagy Tom bácsi, aki szintén órákig képes húzkodni az egyik cseléd ..khm.. szoknyáját. Változatlanul gyors ütemben, ugyanabban a pózban. Több ehhez hasonló cselekvés történik és ezek miatt nem érzem valósnak az elém tárt világot.

A történet eleje után már észrevesszük, hogy Lucius-szal nem igazán foglalkozik senki. Valószínűleg ezért nem képes beszélni hatévesen sem. Amikor gyakoriak lesznek a gyilkosságok, akkor is hagyják egyedül mászkálni. Van egy szakasz, ahol a Nagyapja elhívja az éjszaka közepén, de nem együtt mennek hanem külön minden ésszerű ok nélkül, sőt még meg is jegyzi a nagyfater, hogy vigyázzon, mert mászkálnak a lakásban még páran. Bár mondjuk én se egyből rohannék egy öregember után, aki az éjszaka közepén felkelt engem, hogy szeretne valamit mutatni... uh.. Van egy későbbi szakasz is ahol az egyik cseléd tereget, de nem használja a mosógépet, de mégis tönkre kell tenni, hogy ne tudjon mosogatni és ezáltal abba is hagyja a teregetést és elmegy saját magát megmosni. Nos igen, rengeteg a szürreális lyuk, ami elrontja a játék hangulatát. Legalábbis részemről.

_-LUCIUS-PC-_s.jpg

És ugye említettem a mászkálás és gyűjtögetés játékmódot, ami itt kínkeserves. Ezt leírnám röviden három példában, hogy hogy történik a keresés: Vasaló. Elképzelés: A vasalódeszkán vagy környékén - A játékban: A polcon a szoba sarkánál. Viztároló eszköz(Nem nevezi meg a játék konkrétan). Elképzelés: Konyhában vagy a fürdőszobában - A játékban: Lucius  szobájában egy polcon. Villanykörte. Elképzelés: Fészerben vagy kiszedem valami lámpából - A játékban: El kell venni a szerelő orra elől.

A szürreális találati helyek inkább fantáziavilágokban állják meg a helyüket, ahol pont azért célszerű sokat keresgélni,  mert egy torz világ elrendezését kell megértenünk ahhoz, hogy ott érvényesüljünk. Ez azonban egy valós környezetű játék,  ahol egyszerűbbnek kellene lennie a tárgytalálásnak. Legalább adott volna valami pluszt az elpazarolt időért, vagyis titkos helyeket, amit csak külön lehet megtalálni vagy valami ilyesmit, de nem volt sehol olyan, amit később nem kellett volna megtalálni. Ha jól viselkedünk, akkor második ajándékként kapunk egy zenedobozt, ami megmutatja azt, amit keresünk, de az is csak hatszor használható. Lehet, hogy csak béndzsa voltam hozzá, de nehéz volt megtalálni egy-két tárgyat.

lucious---.jpg

Nos, eleget szóltam le, ideje nézni a jó oldalát is a rossznak.

Valamiért ahol találkoztam a játékkal kapcsolatos megjegyzésekkel, ott mindenki szó szerint azt írta, hogy: "Egy
kisgyermekkel kell ölni úgy, hogy közben ártatlannak tűnjön, ami nem valami könnyű dolog."Ennek ellenére itt teljesen mindegy, hogyan viselkedsz. Ha szétszórsz minden ruhadarabot a lakásban, ha minden fiókot kinyitsz, ha mindent leversz a polcokról bárki szeme láttára, még akkor se fog változni semmi. Ez a jól viselkedés annyira van jelen, hogy végezhetünk fakultatív házimunkát pár ajándékért, amik segítik az alvilági feladatunk elvégzését, de ezek nélkül is ugyanúgy játszható a játék. Viszont ez egy frappáns ötlet. Ez a kontraszt, hogy a jó cselekedettel támogatjuk a rosszat, igen kreatív.

Lucifer fiával jól viselkedünk, ennél gonoszabbak nem is lehetnénk. Felemelő érzés a pokol gyermekével összeszedni a szennyest vagy kitakarítani a szobánkat, hogy anyucinak örömet okozzunk, aki mellékesen nem foglalkozik velünk... és szép lassan megőrül mellettünk... és ez egyik apánkat se érdekli különösebben... oh, ez a gyerek irdatlan.

Továbbá a murdálások HD grafikán nagyon szépek... szabad így jellemezni az ilyet? Viszont tényleg, a fűnyírós és egy párkányos jeleneten kívül az összes többi igencsak impozáns lett. Ha más nem a játékban, ezek legalább hitelesek. Egyszerűen el tudom képzelni, hogy a valóságban is kb. ugyanígy nézne ki az adott körülmények között az a bizonyos murdáció. Erre a belassítás is rátesz, ami fokozza a hangulatot. Ez kellő kárpótlás az adott szintű kínlódásokért.

lucius-image.jpg

További jó ötletnek még a kereszteket tartottam, de ezt inkább felemásan, ugyanis Luciusnak vannak különleges képességei és ha kereszttel találkozik, akkor nem tudja azokat használni. Ezért el kell fordítani, hogy otthonosabb legyen a környezet a művelethez. Azonban már az elején is fordíthatunk kereszteket, de akkor még nem zavar senkit, még ha a szemük előtt is ezt csináljuk.

A legjobb része a játéknak azonban a legvége. Ezt nem tudom spoiler mentesen leírni, de amennyire egyszerűen lett kivitelezve, annál nagyobb jelentőséggel bír az egész addigi végbement munkamenethez képest. Nos, mivel Lucius-nak van a legnagyobb karakterfejlődése a némaságának ellenére is, ezért a játék közepe felé már lehet egy elképzelésünk, hogy mit is jelent Lucius számára az a ház, amiben lakik és erre a tényre a végén egy igen nagy csavar fogja várni a játékost. Az utolsó pillanatokért úgy érzem érdemes volt végigvinni a Lucius-t. sokszor kellett nekifutni, igencsak sokszor, de megérte.

Összesítve ez is egy türelemjáték tele hibával, de amikor már mindent megtettél, akkor viszonoz mindent, bár lehetett volna jobb is. Sokkal jobb is.

Hivatalos holnap

Címkék: horror games

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr835113061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása