Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Könyvajánló - Dohoczki Máté: Bizonytalan jövő

2013.02.10. 15:52 Herschmi

11_1.jpgA netet bújtam, vajon találok-e magyar horror regényt, így akadtam Máté könyvére egy fórumon. Igaz, írták, hogy nem teljesen horror, de bőven vannak benne horrorisztikus elemek, így egyből felfigyeltem rá.

A történet egy misztikus világban játszódik egy elzárt szigeten, ahová nem jutott el a civilizáció és a sámán a közösség első embere. Minden gyermek születésekor megmondja, pontosan mikor kell feláldozni őt a szellemeknek, így csak néhány idős lakosa van a falunak. a közösség az első, így mindenki beletörődik abba, hogy esélye sincs egy szebb jövőre és hosszú, boldog életre. Ebben a reménytelen helyzetben ismerjük meg Olac-ot és Shyra-t. A fiatalok szerelmesek egymásba, és gondterhelten tekintenek a jövőre, tudván hogy már csak hónapjaik vannak hátra.

Mikor jó barátjukra, Charonra kerül sorra áldozatként, megelégelik a tehetetlenséget, megölik a sámánt és elmenekülnek a szigetről, nem is sejtve, hogy a sorsuk elől nem menekülhetnek és hogy csak ezután kezdődik számukra az igazi szenvedés.

Folytatás a tovább mögött?

Első regénye Máténak, sajnos ez sokkal jobban érződik a kelleténél.

A kezdő fejezetekben feltűnően sok a szóismétlés, ami elég zavaró. Szerencsére a későbbi részekben már csak alig-alig akad. A könyvben használt hasonlatok és metaforák viszont elég jól sikerült, ezért dicséret illeti az írót.

Ami viszont nagyon zavaró volt, hogy több helyen is egy-egy bekezdésbe beleszőtte azt, hogy mit miért így írt le. Én nagyon szeretem elolvasni azt, hogy milyen inspirációk alapján készült el egy elbeszélés, mi miért úgy történt, ahogy és mi miért az lett, ami, de ennek megvan a helye a könyv végén, egy teljesen külön álló fejezetben, semmi értelme a történetbe beágyazni.

Egyetlen logikai buktatót vettem csak észre, mégpedig, ha az egyik sámán nem képes állítása szerint repülni, akkor hogy mentette meg Olac-ot a hajón a tenger közepén?  Más ilyen bakit nem találtam.

Amit hiányoltam nagyon, hogy szinte semmit sem tudunk meg a szereplőkről. A külsejükről alig van leírás, ami miatt nem is tudtam magam elé képzelni őket, de a belső tulajdonságaikról, gondolataikról is csak keveset ismerünk meg, nem kellőképp kidolgozottak a karakterek. Ez igaz a világra is, amelyben játszódik, szinte semmit sem tudtam meg róla, pedig érdekelt volna.

Igaz, nem horror regény, de a vége már elég közel áll hozzá, kreatív kínzási módszerekről szól a befejezés. Szívesen olvasgattam volna még ezeket oldalakon át. A befejezés kicsit olyan túl egyszerű és gyors. Ilyen tekintetben is hiányérzetem támadt.

A történet elég jó, a megvalósításon viszont még nagyon érződik, hogy első próbálkozás. Viszont egy olvasást mindenképp megér és abszolút nem drága, ami ritka manapság. 5 pontot kap tőlem.

A könyv facebookon oldala itt található.

Egyébként pedig a Bookline oldalán vásárolhatjátok meg.       

Címkék: könyvajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr535070250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása