Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Horror játék: The Path

2013.02.02. 12:53 Dr. Faust

Borító.jpgKezdésként egy visszafogottabb, inkább indie játékot mutatnék be, ami véget vethet akár a gyerekkorunknak is. Ez nem más, mint:

The Path (Az ösvény)

Eme produktumot az irónikus nevű "Tale of Tales" készítette és ez egy Piroska és a farkas sötétített adaptáció, amit csak úgy érthetünk meg igazán, ha ismerjük az eredeti mese tanulságát. Tudjátok egyáltalán, hogy mi volt a tanulsága? Semmi.

Volt a kisvörös, aki találkozott a gonosz farkassal, aki rossz útra térítette, cserébe ő felfalta a nagyit, majd a késve érkező Piroskát is. Végül a vadász megmentette őket azzal, hogy kinyuvasztotta az ordast és parókát készített belőle. Semmi tanulság. Csak kerüld a csúnya embereket, ahogy eddig is tetted és nem lesz bajod az életben.

Azonban számomra ennél mélyebb a mese üzenete: a kis Piros korunk fiatal szüze, aki a beteg nagymamának pálinkát visz gondoskodás céljából. Persze nem iszik belőle, mert ő egy ártatlan teremtés. Találkozik a csúnya szőrös sráccal, aki vakvágányra tereli, ahol semmi sincs, csak virág. Kisvörösnek sokkal érdekesebb a hosszabb út a virágos mezővel, mint a hétköznapi erdei út a nagyihoz. Ez csak egy hajszállal nagyobb bűn, de neki ez is kedvezően hardcore, szóval megteszi a hosszabb utat virágszedés közepette az unalmas hétköznapi útvonal helyett. Ebben mondjuk csak az a vicc, hogy józanul hallgatott a srácra... azt hiszem kicsit szépítettek a történeten szájról szájra terjedés közben, mint ahogy a népmeséktől megszokhattuk.

A folytatást a tovább mögött olvashatjátok.

path-car-full.jpg

Tovább haladván a történettel a farkasról kiderül, hogy egy szatír, aki kilesi a nagymamát a gyógyvizes fürdés közben és amikor észreveszi a kukkolót, akkor az bemászik és bekebelezi a nagyit.

Aztán jön a piroska a virágokkal és további bizonyítékok kerülnek elő ártatlansága terén, amikor nem érti, miért lett testi fogyatékos a nagymamája, aki egy laza szájmozdulattal rálehel és befalja az ájult Vöröst. A mese végén a barátságos favágó torkaszakadtából kibelezi a ordast és egy C&A-ás bőrszíjat és sapkát craftol belőle. Aztán közösen, békességben megisszák a páleszt a farkas koponyájából, amit persze Piroska a szájához nem emel. Újabb színezés.

Így már megvan az igazi tanulság: Sose térj le a hétköznapok útjáról, mert csak a szerencsén fog múlni az életed! Tehát a régebbi időkben talán ezzel a mesével védték a lányok ártatlanságát.

Játékmenetről egy kép.jpgA játékmenetről egy kép

Erre rájött a The Path szerkesztőbrigádja is és megszületett e remekmű, ami újradefiniálta fiatalságunk klasszikusát.

Az Ösvény pár helyen különbözik az eredeti sztoritól. A Favágó itt csak egy mellékszereplő, akinek szerepe szinte csak vizuális jellegű, Piroskából most hat is van, de erről később. Valamint meglepetésünkre, itt nem igazán van fizikailag farkas, de haladjunk csak sorba.

A történet ott kezdődik, hogy a hat lánytestvért - akikről lentebb táblázat is van - összehívják az előszobába és választani kell, hogy ki vigye el a nagyinak az almaborát. A választás nem csak annyit jelent, hogy kinek a hátsóját bámuljuk a következőkben, hanem mindegyik nősténynek saját  végzete van, amit átélhetünk. Több személyiség is fellelhető, mint például az emo csaj, a klasszikus sztereotip Piroska, a legidősebb csaj, aki ráadásul a favágóval szokott trécselni, a művész asszony, a magányos, aki barátokra vágyik és egy amolyan filozofikus leány is jelen van. Szép familiát sikerült összehozni az erdő közepén, mit ne mondjunk.

Innentől kezdve, ha nem nézzük egyenként, akkor a történet arról szól, hogy találjuk meg a saját farkasunkat és aztán elkésve menjünk be a nagyi házába és kapjuk meg ezáltal méltó jutalmunkat.

Igazából, amíg nem jutunk el a nagyihoz, addig nem is igazán félelmetes szerintem a játék. Kicsit ijesztő, de nincs igazán mitől félni. Erre jó példa az egyik lenti kép, ahol a klasszik Vöröske találkozik az igazi farkassal - akit mellesleg táltoslóként is használhat- és semmi veszélyt nem jelent rá, de megmutatja neki a temetőt. És itt a kedvenc részem a játéknak, amikor Robin arra gondol, hogy a halott emberekkel virágként bánunk, amikor a földbe ültetjük őket. És erre pont a legfiatalabb leányzó gondol. Na most értelmezzük csak ezt a "menjünk a hosszabb úton virágszedés gyanánt" elméletet. Zseniális.

Azonban ugyanezen mennek át a többiek is, ki-ki a maga módján. Mindenkinek más farkasa van.

Lányok a gettóból.jpgLányok a gettóból

Példaként felhoznám még Gingert - neki a legdurvább szerintem az outroja -, aki hiányolja a játszópajtást az életéből és ezt egy mezőn talált barátnővel helyettesíti. Mondjuk megértem, hogy ez fontosabb volt a nagyinál, mert mondjuk, ha lenne nálam három liter meggybor és az útszélen haladva meglátnám a haveromat, akkor én is megosztanám vele, a nagyinak jutna bőven így is.

Illetve a többi nővér is a személyiségéhez passzoló farkassal rendelkezik, de akkor mi is igazából a farkas a játékban? Szerintem az a vágy, ami a nagymama gondoskodását a gondoskodóéra váltja fel. Mindegyik csajnak hiányzik valami az életéből, ami akár nekünk is hiányozhat a sajátunkéból és emiatt könnyedén együtt érezhetünk velük. Megismerhetjük vágyaikat és ezáltal képesek vagyunk beleélni magunkat a játékba és így talán megtaláljuk rajtuk keresztül a saját farkasunkat is. Indie játékként tökéletesen megállja a helyét, mivel az agyunkba akar beférkőzni.

Nos, pont a lényegről nem írtam még, ami a horror tartalom lenne. Eleinte békés minden, azonban pár lépéssel később eljutunk az erdő sötétjébe. Amint letérünk az ösvényről a zene is átvált és lassan komorabbá válik a kép is előttünk. Egy idő után már várjuk, hogy valaki letámadjon minket, de semmi. Megvan minden okunk a félelemre, csak nem tudjuk még miért, ezért kell megtalálni.

Van egy-két találkozás, ami szintén ijesztő. Valamint a nagymama háza is egy elhagyatott szigeten helyezkedik el. Azonban az igazi horror a házon belül található. Akár megtaláljuk a farkasunkat, akár csak egyenesen megyünk, minden esetben szemtanúi leszünk végzetünk beteljesülésének. Ezek az outrok egy-egy gondolathalmazt képviselnek, ami vegyíti a farkast, a késve érkező aktuális Pirost, a nagymamát és létrehoz egy igen durva "házibulit". Itt van minden, amitől a lányok félhettek abban a környezetben és egy az egyben, pár perc erejéig a nyakukba hull és ez a farkasos lelkifröccs után igencsak durván hathat. Személy szerint Ginger outroját találtam a legborzasztóbbnak, de ez inkább ízlés kérdése. Igen nagy valószínűséggel meg is hal a szereplőnk ennél a szakasznál.

Kedvenc sztárfotóm.pngKedvenc sztárfotóm

Mellesleg ha nem térünk le az ösvényről, akkor pár perc alatt elérjük a házat. Maga az út teljesen egyenes, ami a hétköznapi monoton életet tökéletesen szimbolizálja. Ha nem térünk le, akkor a nagyi életben marad és megmutatja a frissen kitömött farkast is, aki támadó pózban tart a szobájában. Mérges lenne, amiért nem őt választottuk? Ki tudja...

Egyetlen hibája, hogy kicsit lassú. Nem könnyű megtalálni minden farkast és elrejtett tárgyat, viszont a játékélményért szerintem megéri. Lehet menteni is és joystick-kel is lehet vezérelni az alanyunkat.

Mást igazából nem nagyon lehet írni erről. A grafika kiváló, mondjuk van egy-két irreleváns hely, amik érdekesen illenek bele az adott környezetbe, de szerintem ez annyira nem vészes. Az irányítás pofonegyszerű, mert szinte minden automatikus és ahogy említettem, a jeleneteket tökéletesen kivitelezték. Akinek van türelme a hosszas mászkálásokhoz, azoknak tetszeni fog. Ajánlom hozzá a magyarosítást is, mivel az a kevés dialógus fontos elemet képez a történetekben és ha nem tudsz angolul, akkor nem fogod kellőképpen átérezni a játék üzenetét.

Bemutató videó:

"Tale of Tales" holnapja.
Hivatalos oldal - Itt van letölthető demo is
Magyarosítás link

Nos, mivel ez az első játék kritika ezen a blogon, ezért szeretnék megkérni Titeket, hogy küldjetek visszajelzést a téma kapcsán vagy hogy milyen játékokról szeretnétek még kritikát látni - minden egyes játékot azért én se ismerek - vagy hogy mennyire kivitelezzem ezt a tevékenységet a továbbiakban.
Előre is köszönjük!

U.I.: A képeket a google-ről szedtem le mivel már nincs meg az eredeti játék és a kalózverzió nagyon bugos és nem hasonlít az eredetire. Ezt a cikket emlékezetből írtam és szükségem volt pár gameplay videóra is, hogy elkészíthessem eme irományomat.

Címkék: horror games

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr675055932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása