Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Cradle of Fear (2001)

Gyilkolás angolosan, black metal módra

2013.02.02. 19:00 DxNxLx

cradle-of-fear-poster.jpgAlex Chandon a kiválóan sikerült Inbred előtt leginkább rövidfilmek és videoklipek rendezésével építgette hírnevét, amíg a hozzá hasonlóan szintén angol, gótikus-szimfonikus black metal bandával, Cradle of Filth-el együttműködve elkészítette első nagyjátékfilmjét. A COF-nak egyébként 5 videóját is ő rendezte (From Cradle to Enslave, Her Ghost in the Fog, Born in a Burial Gown, No Time to Cry, Scorched Earth Erotica), plusz még a Pandaemonaeon DVD is az ő keze nyomát viseli magán.

A Félelem bölcsője egy központi szálból, és az abból ki-kilépő 4 másik történetből áll. Az alap vonal főszereplője a banda sikolygépe Dani Filth, aki egy Kemper nevű elmegyógyintézetben ülő pszichopata gyilkos megkezdett munkáját folytatja, miközben a rejtélyes halálesetek ügyében a lepukkant Pete nyomozó jár el, aki anno Kempert is sittre vágta. Róla sok mindent elmond, hogy csöcsörészéssel szokott meggyőződni a halott hölgyek hulláinak állapotáról, ami szerinte egy régebbi ügyéhez vezethető vissza, de szimplán csak egy perverz állat.

Dani - akit pontos filmbéli név híján csak így említek a következőkben - folyamatos instrukciókat kap mentorától, aki később fiának is nevezi. és ezen okkult utasítások alapján állnak össze a szálakat képező gyilkosságok, amik mind egy személynél érnek össze.

A folytatás a tovább mögött.

Az első történet egy discoban kezdődik, ahol két barátnő egy kiadós dugás reményében benarkózva hapsikra vadászik, egyikőjüknek pechére pont Danit sikerül összeszednie, ám az együtt töltött este után hallucinációktól gyötörve kéri barátnője segítségét. Ő mellette is marad a következő vérfürdőbe torkolló éjszakán mikor a lány egy gnóm szörnynek ad életet,  amely incidenst egyikük sem éli túl. Ám ez még csak bemelegítés, az ötleteket növekvő minőségi sorrendben valósították meg Chandonék.

CradleOfFear-1.jpg

A második oldalhajtás szintén két lányról szól, ők egy idős férfihez törnek be könnyű pénz reményében, viszont az öreg felébred így el teszik láb alól. A lebukástól való félelemtől vezérelve egyik társ a másik ellen fordul, míg végül neki kell halott barátnője bosszújával szembesülnie. Itt már a gyilkosság, mint tett lélektanával is foglalkoztak az alkotók, vajon képes-e bízni annyira egy ember a másikban, hogy egy ilyen titkot rábízzon, és vajon a lelkiismeret elbírja-e a kettős súlyt.

A harmadik vonal az élet teljességét vizsgálja. Adva van egy elégedettnek tűnő gazdag férfi és bombázó felesége, látszólag mindene megvan, boldog is lehetne, ám egy dolog mégis hiányzik az életéből, a fél bal lába... Élete párját ez cseppet sem zavarná, de a férfi képtelen elviselni a helyzetet. Mesterséges boldogságot keresve drogokkal nyomja el frusztrációit (amit mondjuk az asszony is előszeretettel fogyaszt) míg egy ilyen mámoros estén száguldozva halálra nem gázolnak egy hajléktalant. A helyszínről elhajtva vad kefélésbe is kezdenének ha a férfit lába nem gátolná ebben is, így nem látván más kiutat gyilkossággal szerez magának egyet, ami helyére műtve tökéletesen működik is. Hogy ettől teljese lesz-e az élete, vagy az már hamarabb tönkrement, nem kapunk választ, de a bosszú őt is eléri.

Kemper negyedik célpontja egyenesen a nyomozó fia Richard, aki nem kevésbé elmebeteg mint a drága jó apuci. Közös pont, hogy mind a kettejüket a munkája tette ilyenné, fatert a sorozatgyilkosok, főleg Kemper, a fiút pedig az internet. Perverz, szadista tartalmú oldalakat nézeget, annyira elborította az elméjét a függés, hogy az erőszakos szex már csak alap állapot nála, egy snuff oldalra bukkanva pedig megtalálja élete értelmét. Élőben kínozhat halálra embereket a monitor előtt ülve, minden gyilkolási hajlamát kiélheti az oldal üzemeltetőinek segítségével, aminek címe viszont állandóan változik. Innentől magánéletét, a munkáját és mindenét a Sick Room irányítóinak megtalálására teszi fel. Célja elérésével persze nem a várt kielégülésre lel rá. Ez a legkiemelkedőbb a négy rövid sztoriból, az ötlet kiegészítésekkel akár egy külön filmben is megállná a helyét.

CradleOfFear2.jpg

Az alap történet mindezek közben, között folyamatosan halad, a nyomozó az áldozatok kilétéből tudja,hogy a szálak az elmegyógyintézetbe vezetnek, de bizonyítékok híján nem tehet semmit. Mikor már a fia válik célponttá saját kezébe veszi a dolgokat és eldönti végez Kemper-rel, amihez viszont Daninak is van egy-két szava!

Az egész produkción érződik Chandon videoklipes múltja, ahogy az Dani és a néha felbukkanó többi Cradle of Filth tag színészi teljesítményén is látható. Ami ott pont megfelelő, itt már sok.

Említésre méltó alakítást talán a Richardot megszemélyesítő Stuart Laing,és a B-horrorok didi királynője Emily Bouffante (lsd. még Emily Booth) nyújt, mint az első női áldozat, a többiek vagy túlerőltetik, vagy simán elbénázzák a karakterüket.

A zenekar és Chandon "művészetéhez" is szorosan hozzátartozik az erotika, ennek megfelelően minden főbb női szereplőt látjuk meztelenül, a legprofibb ebben a féllábú férfi feleségét alakító, pornós múltat és szilikon csöcsöket felmutatni tudó milf, Eileen Daly, de a többiek sem panaszkodhatnak ez ügyben.

CradleOfFear-3.jpg

A trükkök eléggé ingadozó minőségűek, mivel bővelkedik a sztori vérben, belezésben és minden gyomorforgató jóságban, ezeknek kulcsfontossága megkérdőjelezhetetlen, de sajnos a költségvetés jóval alacsonyabb szinten mozoghatott, mint a lelkesedés. A megszülető torz démon például pofásan néz ki, vagy a kisebb vérengzések is megállják a helyüket, viszont mikor egy fej széttépése, szétdurranása vagy komolyabb mészárlás veszi kezdetét már igencsak amatőr megoldásokat láthatunk. Amikor pedig Dani kibelez egy macskát és becuppantja a belsőségeit, az a plüss cirmost és az elfogyasztási módot tekintve is nevetséges sajnos.

De a Cradle of Fear-t a helyén kezelve, és lelkes amatőr jellegére filmes csemegeként tekintve azt hiszem mindenkinek ajánlhatom. A jól felépített, ötletesen összerakott történet segít, hogy a hibák felett szemet hunyjunk. A zenekart kedvelők többsége talán már látta is, aki nem, annak pedig kötelező darab.

7/10

 

Címkék: 2001 7/10 angol film ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr355045066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.