Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Interjú Szenczi Gergellyel, a Húsevők szerzőjével

2013.01.14. 16:34 Herschmi

husevok-eleje.jpgNem is olyan régen olvashattatok nálunk egy könyvajánlót, amelyben Szenci Gergely Húsevők című regényét ajánlottuk a figyelmetekbe. Ahogy az ilyenkor lenni szokott most a szerzőt is alaposan kifaggattuk, ezt olvashatjátok most.

TFTB: Szervusz Gergely! Pár mondatban bemutatnád magad?

Szenczi Gergely:  Sziasztok! Feleségemmel és kisfiammal egy galgahévízi családi házban élek, amit immáron 8 éve újítunk fel többnyire a magunk keze által, és teszünk így szép lassan kellemes otthonná. Banki ügyintézőként dolgozom, habár, amikor még tanultam, egyáltalán nem ez volt a célom.  Magyar tanár akartam lenni, de mivel nem értettem egyet azzal, ahogy az irodalmat tanították, otthagytam az egyetemet és inkább elmentem pénzt keresni.

TFTB: Mikor kezdtél el írni?

Szenczi Gergely: A mai napig büszkén őrzöm azt az általános iskola nyolcadik osztályos fogalmazásomat, amiben a jövőbeli munkahelyemet írtam le, és amire akkora dicséretes ötöst kaptam, mint egy ház.  Vonalas füzetekbe írtam mindenféle sztorikat, amiket az akkor látott sci-fi filmek ihlettek, mint például a Fantasztikus utazás, vagy az Androméda törzs.

TFTB: Csak horrort írsz? Vagy más műfajokban is alkotsz?

Szenczi Gergely: Igen, másban is, amit nem nagyon lehetne összehasonlítani a horrorral. Az a másik leginkább a Galaxis útikalauzra, vagy az Elveszett próféciákra hajaz, szóval meglehetősen vidám műfaj. Valójában azonban a horror áll hozzám közelebb, mert azt tartom a legizgalmasabbnak.  

TFTB: Miért pont a horror? Mi vonz benne?

Szenczi Gergely: Jobban lekötnek azok a történetek, amiben a hősnek - főleg, ha ez egy hétköznapi figura - igazi szélsőséges helyzetekkel kell megküzdenie, olyanokkal, amik annyira eltérnek a mindennapi életünktől, hogy az olvasónak elképzelése sem lehet arról, mit kellene tennie egy ilyen szituációban. Írás közben magam is izgulok azon, hogy mi lesz, mert amikor belekezdek egy bonyodalomba, még fogalmam sincs, hogy a szereplőm hogyan ússza meg, ha egyáltalán megússza.

Az interjút a tovább mögött folytatjuk.

TFTB: Kik inspiráltak? Mely írók, regények, filmek?

Szenczi Gergely: Az első találkozásom a horrorral egy sci-fi film volt, amire a szüleim azért vittek el, mert gyerekkoromban nagy Star Wars rajongó voltam, és gondolták, örömet szereznek nekem egy másik űrbéli mozival. Így sikerült egészen fiatalon megtekintenem a Hármas számú űrbázist. Azon még remegtem, mint a kocsonya, mert ugye nem arra számítottam, de azután láttam az Alfa holdbázis sorozatból a Sárkány birodalma epizódot, amit már nagyon élveztem.  Később következtek Stephen King regényei a Christine-nel az élen, majd a máig kedvenc zombi filmek, mint például a Karantén.

TFTB: Beszélgessünk kicsit a Húsevőkről. Hogy jött ennek a könyvnek az ötlete?

Szenczi Gergely: Láttam néhány olyan filmet, amiben egy embert üldöztek, akinek normál esetben esélye sem lett volna arra, hogy megmeneküljön. Ilyen volt a Harrison Fordos Szökevény is. Amikor jóval később eszembe jutottak ezek a történetek, gondolkozni kezdtem azon, hogy vajon hogyan lehetne valakinek életben maradnia akkor, ha mindenki üldözi. Nem a rendőrség, vagy az FBI, hanem az összes ember. Úgy éreztem, ez tényleg izzasztó helyzet lenne. Kitaláltam hozzá egy halálos okot, és máris kezdődhetett játszma a főhőseim életéért.

TFTB: Mennyi idő alatt írtad meg?

Szenczi Gergely: A teljes sztori nagyjából fél év alatt elkészült, azután még fél évig tartott a fogalmazási és logikai hibák kijavítása. Mondanom sem kell, hogy az írásnak ezt a részét nagyon utálom.

TFTB: Mennyi nehézséged volt a megjelentetéssel?

Szenczi Gergely: Sajnos nem találtam kiadót, amelyik alkalmasnak ítélte volna a történetemet arra, hogy elegendő pénzt keressen vele. Végül az Undergroundnál kötöttem ki, akik a többi hasonló kiadóhoz képest jóval olcsóbban megadták a lehetőséget arra, hogy kinyomtatva is láthassam a Húsevőket.  

TFTB: Angol fordításra, esetleg külföldi, vagy határon túli kiadásra gondoltál már?

Szenczi Gergely: Igen, gondoltam rá, mert hallottam, hogy az amerikai kiadók csaknem ingyen is közzé tehetik, viszont a történet angolra fordíttatásának eléggé borsos az ára.

TFTB: És arra, hogy forgatókönyvet írj belőle?

Szenczi Gergely: Nem nagyon, mert úgy éreztem, ha a kiadással is gondjaim voltak, akkor egy film létrehozásának még kevesebb az esélye.

TFTB: A fejezetek előtt színes ábrák voltak. Mi célt szolgáltak és miért voltak fontosak ezek?

Szenczi Gergely: Szerintem a művészeti ágak ötvözése, ha jól sikerül, akkor nagyon jól felerősítik egy történet hangulatát. Az öcsém, Szenczi Gábor már régóta fest profi szinten. Számos kiállítása is volt már. Nagy köszönettel tartozom neki azért, hogy a kérésemre borító – és fejezetképeket készített. Ráadásul úgy, hogy tőle abszolút távol áll a horror.

TFTB: Készül már a folytatás? Mikorra várható?

Szenczi Gergely: Ha minden jól megy, a nyers verzió fél éven belül kész lesz. Őszintén szólva, keveset foglalkoztam vele, mert kicsit félretettem az írást, de most már rajta leszek, mert amúgy sem hagy nyugodni. A történet a második rész nélkül soha nem lesz teljes.

TFTB: Miben lesz más, mint a Húsevők?

Szenczi Gergely: Itt már nem a menekülés lesz a lényeg, hanem amolyan gerillaháború folyik majd, miközben egy még nagyobb titokra is fény derül. Lesz végre pozitív női szereplő is. A helyzet most is eléggé durva lesz, és nem marad el egy újabb totális átverés sem.

TFTB: Más műveid jelentek már meg?

Szenczi Gergely: Nyomtatásban nem. Néhány amatőr írói oldalon van pár novellám, de azok mindegyike megtalálható a honlapomon.

TFTB: Más regények is tervben vannak, vagy csak a Húsevők 2.?

Szenczi Gergely: Lenne pár, ám ezek hadd maradjanak egyelőre az én titkaim.

TFTB: Mi a kedvenc könyved, illetve filmed?

Szenczi Gergely: Sokféle kedvencem van. A könyvek közül William Gibson Neorománca, az összes Rejtő Jenő, Terry Patchett és Douglas Adams, valamint természetesen Stephen King. A filmek között sokáig a Star Wars állt az első helyen az Aliens-szel karöltve, de nagyon szerettem a Sárkányölőt is. A manapság moziba került filmek közül a Silent Hill és a Prometheus tetszettek a legjobban. A Silent Hillt egyébként számítógépes játék korában is ismertem, és nagyon imádtam.

TFTB: Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk és sok sikert kívánunk neked a jövőben!

Szenczi Gergely: Nagyon köszönöm, hogy érdeklődtetek az írásaim után, és ahogyan értékeltétek! Remélem, hogy a jövőben lesz elég időtök, és energiátok ezt oldalt ugyanezen a kimagasló szinten tartanotok, valamint továbbra is ilyen hatalmas mennyiségű információval ellátni a horrort szerető olvasókat!

A Húsevőkről szóló kritikát itt olvashatjátok!

A könyvet pedig itt megrendelhetitek.

Szenczi Gergely honlapjáért pedig erre tessék (itt találhattok novellákat is!)

Címkék: interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr615001212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása