Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Saint Ange (2004) – House of Voices

Kísértettörténet egy elhagyott árvaházban

2012.12.14. 18:43 Herschmi

saint-ange.jpgPascal Laugier első rendezése a Saint Ange. Több fórumon és blogon olvastam, hogy nem az igazi a film... és hogy érthetetlen... meg, hogy kb. agyfaszt lehet kapni tőle... Ezek után sokat nem is vártam ettől az alkotástól, ebből kifolyólag pedig sokáig kedvem se volt megnézni. Végre rávettem magam és kellemes meglepetésben volt részem. Az olvasott kritikákkal ellentétben egy nagyszerűen sikerült produkciót kaptam, amit csak dicsérni tudok. De lássuk miről is szól.

A Saint Ange árvaházat bezárásra ítélik egy gyermek halála miatt. A hatalmas épületet ettől függetlenül persze ugye teljesen üresen nem hagyhatják, így az igazgatónő, a gondnoknő és egy (szerintem enyhén szellemi fogyatékos) lány maradnak benne. Segítségükre küldik Annát, akit előző munkahelyéről tisztázatlan körülmények között kirúgtak. Beköltözése pont egybe esik a gyerekek elköltöztetésével. Egy szőke kislány figyelmezteti, hogy vigyázzon a félelmetes gyerekekkel. A lány szavai megragadnak a fejében, és miután éjjelente rémálmok gyötrik és furcsa zajok hall, elkezd nyomozni, és  amikre fény derül a nyomozása során az az, hogy nem csak az árvaház, hanem saját sötét múltjával is szembe kell néznie.

Folytatás a tovább mögött.

Ha valaki látta az Árvaházat, akkor ez a film nem fog sok újdonságot hozni. Szerintem a spanyolok ebből a filmből nyúlták le annak az alapötletét. Jó! Részleteiben más mindkét film, de alapjaiban viszont ugyanaz. Árvaházban játszódik, halott gyerekek kísértenek és a végkifejlet is egy az egyben ugyanaz. Szerencsére csak az ötletet lopták el, nem az egész filmet.

Magáról a Saint Ange-ról egy valami üvölt, de az teli torokból: Laugier tehetsége. Ritka, hogy valaki első filmként egy ilyen magas színvonalú produkciót rakjon le az asztalra. Méltatlanul alul értékelt ez az alkotás. Igaz, a történteket nem magyarázzák túl, de nem is kell, ettől függetlenül szerintem teljesen érthető és világos minden.

Van amire, nem kapunk egyértelmű választ és csak sejtésünk van róla, de szerintem ez nem feltétlenül negatívum. Pontos részleteket például nem tudunk meg Anna terhességéről és sebhelyeiről, de épp eleget ahhoz, hogy sejtsük, mi történt. Viszont arra nem kapunk választ, valójában ki ölte meg a kiscicákat. De a történet szempontjából szerintem ez egyáltalán nem fontos, viszont a szereplők megítélése miatt lényeges lenne, vajon ki is tette.

Nem ez lesz életem legfélelmetesebb filmje, de azért néhol tudott paráztatni rendesen. A befejezést viszont ugyanúgy elcseszték, mint az Árvaházban és a The Woman in Black 2012-es remake-jében. El kéne dönteniük a rendezőknek, hogy most tragikus befejezést akarnak vagy happy endet. Mert a kettő együtt nem fér meg! Aki látta valamelyik filmet, az érti, hogy miről beszélek. Gondolom az átlagnéző gyomra nem venné be az ilyen sötét végkifejletet, de egy horrorral szerintem nem ezt a réteget kéne megcélozni. Szerencsére Laugier a Mártírokban már nem követte el ezt a hibát.

A gondnoknő és az igazgatóasszony remekül játszották el a rájuk szabott karaktert, viszont az Annát alakító színésznő elég szarul (pedig más szerepekért számtalan díjat és jelölést kapott), viszont joggal várhatnánk többet tőle. Judith figurája pedig egyszerűen idegesítő, főleg a film első felében. Az operatőri munka tökéletes és a film látványvilága is gyönyörűre sikeredett.

A Saint Ange minden hibája ellenére egy remek alkotás, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. A rendezőre kitérve, aki elsőre egy ilyen filmet készít, attól méltán volt várható következő munkaként egy olyan lassan már kultuszfilm, mint a Mártírok. 7 pontot kap.

Címkék: 2004 francia film 7/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr684713917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bencevarga 2012.12.15. 16:33:14

egyetértek. az árvaházat még nem láttam, lehet, hogy azért tetszett ennyire, de élveztem. Laugier az egyik kedvenc rendezőm.

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.12.16. 15:29:29

@bencevarga: Nekem az Árvaház nagyon tetszett volna az utolsó 2-3 percen kívül, mindenképp tégy vele egy próbát. Lehet csak én nem szeretem az ilyen befejezéseket :)

xamuraj 2016.08.04. 16:56:22

Árvaháznak hol volt elcseszve a vége?????

süti beállítások módosítása