Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A végzet napja (2011) - The Day

Végre egy tűrhető posztapok film

2012.12.13. 18:47 Csabi87

the-day-poster.jpgMai produkciónk nem feltétlen számít horrornak, inkább thriller, erős drámai fűszerezéssel és azért horrorisztikus elemekkel megtűzdelve, emiatt na meg a posztapok hangulat végett pedig mindenképpen szólnunk kell róla.

Annak idején, amikor a The Day előzetesét felraktuk a blogra picit kétkedő voltam, bár tény, hogy bírom a posztapok alkotásokat és az is tény, hogy kevés olyan van, ami tényleg jó is. A The Divide mondjuk részemről vitte a prímet, de idén más értékelhető darabot nem is nagyon tudnék említeni, hiszen a Resident Evil új része látványügyileg még talán ott van (talán!!!), de azt a filmet inkább a csináljunk-pénzt alműfajba sorolnám.

Tehát kétkedtem és amikor hamarjában kijött itthon is a DVD a kétkedésem tovább nőtt, hiszen vidám kis hazánkban a jobb alkotásokat nem szokták ilyen hamar kiadni. Ennek ellenére azonban azt kell mondanom, hogy kellemesen csalódtam, ugyanis a The Day egyáltalán nem világmegváltó és újszerű, viszont másfél órára teljesen le tud kötni és még izgalmas is, sőt talán picit kiszámíthatatlannak is nevezném.

Történetünk főhőse öt ember, akik folyamatos mozgásban vannak egy majdhogynem teljesen kihalt világban. Nem állhatnak meg, mert ŐK bármikor felbukkanhatnak és hőseinknek az nem lenne túl jó - hogy miért és hogy kik az ŐK, az maradjon egyelőre titok. A dolgot mondjuk nehezíti, hogy az egyikőjük meglehetősen beteg, valószínűleg tüdőgyulladása van, a kinti hideg és eső pedig nem igen segít rajta. Ezért valamelyest megörülnek, amikor találnak egy házat, végre tető van a fejük felett. Eleinte persze a továbbhaladáson gondolkoznak, hiszen ŐK bármikor felbukkanhatnak és akkor vége mindennek, végül úgy döntenek csak maradnak pár napot, hátha a beteg srác jobban lesz.

Egy, a pincében tett kutakodás után azonban hamar rájönnek, hogy a ház egyáltalán nem biztonságos, sőt egy csapda, amit ŐK állítottak, hogy így cserkésszék be a zsákmányukat.

A tovább mögött folytatom.

the-day-1.jpgGeci leszek, de nem árulom el a titokzatos lények kilétét, majd szépen mindenki számára kiderül - mondjuk nagyot nem fog koppanni senkinek az álla, de sebaj.

A kezdéskor egy picit azt éreztem, hogy lassan csordogál a film, viszont szerencséjére érdekes volt és a tempó is viszonylag hamar begyorsult, na meg kíváncsi voltam arra, hogy kik azok az ŐK. Nyilván sejtésem volt és be is igazolódott, de ennek ellenére mégis csak volt egy kis varázsa az egésznek.

Ezenkívül pedig, mint említettem még egy-két csavar is akadt benne. Nem nagy dolgokra kell gondolni, csak vesztettünk el olyan szereplőket, akikről nem gondoltam volna, hogy meghalnak és ez szerintem jót tett a produkciónak, picit megkeverték a lapokat.

A fényképezésről mindenképpen szót kell ejteni, néhány jelenettől eltekintve fekete-fehérben láthatjuk az eseményeket. Először azt hittem ez zavaró lesz - néhány sötétebb jelenetnél mondjuk picit az is volt - viszont baromi eltalált, ugyanis a világvége hangulat pont ilyen lehet. Sötét, szürkés, kilátástalan. A színezésen túl pedig az operatőr is jó munkát végzet, sőt a speciális effektek is a helyükön voltak, pedig ez utóbbitól picit tartottam, mert ugye az előzetes CGI-ben lobogó lángjai nem vetítettek előre semmi jót, de ezt leszámítva azért rendben volt a maradék, kevés számítógép varázslat.

the-day-2.jpg

A szereplők közül is megemlítenék néhány nevet. Láthatjuk például a Lost-os Dominic Monaghan-t, akinek én örültem, hisze a sorozatban is bírtam, valamint Ashley Bell (Az utolsó ördögűzés) és Shawn Ashmore (Frozen, Mother's Day) nevét, valamint ha már az elején szóba hoztam a The Divide-ot akkor Michael Eklund-ot sem hagynám ki.

A rendezést egyébként Douglas Aarniokoski vezényelte, aki korábban A hegylakó 4. részét rendezte, viszont másodrendezőként néhány sikeres filmen is közreműködött és úgy tűnik tényleg sikerült ellesnie ezt-azt.

Kellemesen csalódtam ebben a produkcióban, tehát a pontozásomban ez is benne van, így meg lehet, hogy picit felpontozom a The Day-t, de nem baj, hiszen tényleg örülök, hogy néha azért itthon egy-két korrekt filmet is odapakolnak a polcokra de izibe. Legyen ez most 7 pont, az idei évben tényleg kevés volt a posztapok film, így szerintem megérdemli.

Címkék: 2011 amerikai film 7/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr594963532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása