Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kamasz a pokolból - Excision (2012)

Történet egy lányról, aki hülye volt

2012.11.18. 18:30 Csabi87

excision-poszter.jpgIdén még kevés olyan filmet láttam, amit miután megnéztem egy picit ledöbbentem rajta és pislogtam azon, hogy mi lett az eleinte talán picit unalmasnak induló történetből, amely igazából egész végig lassú maradt, viszont ettől függetlenül egy percet sem unatkoztam rajta.

Az Excision főhőse egy leányzó, aki meglehetősen csúnyácska és fura, ami miatt az iskolában társai kitaszítják, így nem igazán akadnak barátai. Otthon sem jobb a helyzete, apja többnyire egy nem törődöm alak, bár lehet csak konfliktus kerülő, hiszen úgy érezhetjük, hogy a családban az anya hordja a nadrágot, aki pedig nagyon szigorú főkarakterünkkel, Pauline-nal és könnyen gondolhatjuk, hogy utálja saját lányát, amire mondjuk talán meg van az oka, hiszen Pauline otthon is fura és legszívesebben akkora pofont adnánk neki, hogy a fal adja a másikat. 
A család tagjai közé tartozik még egy fiatalabb lányka is, aki tüdő problémákkal küszködik és talán ő az egyetlen ember a világon, aki törödik Pauline-nal.

A lány furaságára még kitérnék, hiszen gyakran láthatjuk az álmait, elképzeléseit, amelyekben a szex és a vérengzés kapja a főszerepet, néha Istenhez is beszél, bár nem igazán hisz a létezésében, a körülötte lévő embereket pedig általában előszeretettel szívatja és gázol bele az érzéseikbe, ez alól természetesen csak kis húga a kivétel.

A történetben Pauline életébe nyerhetünk betekintést és annak lehetünk szemtanúi, hogy mi játszódik le egy zavart és talán picit őrült tini lányban.

A tovább mögött folytatom.

excision-1.jpg

Ezen leírás alapján gondolom a horrorrajongók picit elkeseredtek, legalábbis az izgalmakat kedvelők, és nem is hibáztatnám őket ezért. A Excision szerintem inkább dráma, a horror pedig jelen van, leginkább a véres álomképek, képzelgések formájában, de ennél nem kapunk sokkal többet.

Fontos tudni, hogy általában az ilyen lassabb, drámai fűszerezésű filmeket nem szeretem - lehet, hogy ez az én szegénységi bizonyítványom, de ez van. Ott volt a The Woman is, többnyire untam, habár tény, hogy a története érdekes volt, de a megvalósítás szerintem dög unalmasra sikerült és egy-két jó jelenetet leszámítva nem örülhettünk semminek.

excision-3.jpgAz Excision szerintem megvalósításban jobb, ugyanis picit vicces, kellően morbid és a főhősnőnket alakító AnnaLynne McCord zseniális. Nem is tudom, és akarom körbe írni ennél jobban, látni kell és kész. A csúnyácska és már-már undorító lányt remekül alakítja és attól függetlenül, hogy tényleg a gyomrunk forog attól, ahogy kinéz és attól, amiket csinál mégis kedveljük és szurkolunk neki, vagy velem volt a baj? A képzelgésekben, álmokban pedig már jó csajként örülhetünk neki, mer' hogy igaziból meg az.

Egyébként karaktereink rajta kívül is teljesen rendben vannak és ha nem is zenghetünk róluk ódákat, abszolút elégedettek lehetünk mindenkivel. 

A fényképezés szintén rendben van, illetve a képzeletbeli dolgok megvalósítása is remekül sikerült, bizarr és borzongató az egész.

A befejezést pedig nem lőném le, de arról is csak szépet és jót mondhatok, ha csak arra gondolok, akkor egyből azt érzem, hogy bárcsak úgy tudnám újra nézni ezt a filmet, úgy mintha most látnám először.

excision-2.jpg

A rendezés és a forgatókönyv egyébként Richard Bates Jr. nevéhez köthető, aki első ízben követett el ilyet, bár azért hozzá tenném, hogy 2008-ban 18 percbe sűrítve már elkészítette ezt a produkciót, azt ugyan nem láttam, de ezek után teljesen kíváncsi lettem rá.

Tehát mondom még egyszer: egy lassú menetű és picit érdekes történetű alkotás ez, és habár néha az volt az érzésem, hogy ez nem tart sehova, mégis leszartam, mert annyira lekötött és szórakoztatott, hogy pisilni nem tudtam kimenni közbe.

7 pontot adok rá az erősebbik fajtából, abszolút megérdemli, az idei év egyik kellemes csalódása volt ez a produkció is.

Címkék: 2012 amerikai film 7/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr694912842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2012.11.18. 21:31:45

A the woman nekem hatalmas csalódás volt

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.11.19. 13:47:06

Igazából bennem az merült fel az imdb csekk után, ahol láttam, hogy ugyanezt leforgatta már rövidfilmként, hogy miért kellett kitoldani egy filmmé? A vége ütős, de így rohadt hosszú lett a felvezetés, amiben vannak érdekes dolgok (az álomjelenetek), de mégis kicsit becsapva éreztem magam a film után.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.11.19. 15:36:39

@stargatelost: Az eredetit majd meg szeretném nézni, kíváncsi vagyok, viszont nekem így hosszúként is működött, mint azt írtam. Abszolút igazad van, hogy hosszú a felvezetés, de nem éreztem ennek ellenére unalmasnak, sőt szórakoztató volt. Persze lehet, hogy éppen olyan hangulatomban voltam :)

süti beállítások módosítása