Silent Hill - Kinyilatkoztatás 3D
Megszólal a rendező: Michael J. Bassett
A mai napon mutatják be a hazai mozik a Silent Hill újabb részét, ebből az alkalomból egy interjút közlünk, a tovább után. A film rendezőjével, Michael J. Bassett-tel a Daily Dead beszélgetett.
Mondanál valamit arról, milyen volt 3D-ben forgatni? Eleve az volt a szándékod, hogy 3D-s legyen a film?
Mindig is 3D-ben akarták leforgatni a filmet, de amikor bekerültem a stábba, őszintén szólva bizalmatlan voltam ezzel kapcsolatban. A világos animáció és a 3D gyönyörűen passzol egymáshoz, de ez egy horrorfilm és nagy kihívást jelentett kitalálni, hogy fognak kinézni a sötét képek 3D-ben. Eleve 3D-ben forgattunk, nem utómunkálatok során lett hozzáadva a harmadik dimenzió.
Ilyenkor van két nagy kamera és azt próbáljuk elérni, hogy a felvétel nagy és filmszerű legyen, ugyanakkor sötét és félelmetes. Élőben forgatunk, így a nagy monitorok vannak a díszletnél. Egyik pillanatról a másikra módosítható a 3D mélysége. Egy olyan világban, mint a Silent Hill-é, aminek fantasztikus univerzuma van, nagyon jól néz ki a 3D
Sokkal nehezebb kézi és testre rögzített kamerákkal dolgozni, így nem lehet olyan beállításokat alkalmazni, amik mára a horrorfilm készítés alapkövévé váltak. Ez új esztétikai és érzéki elemeket hozott a filmkészítésbe. Az egyetlen problémám, hogy nem mindenki szeretné 3D-ben nézni, 2D-s verzió viszont nincs. Átkonvertálhatnánk 2D-be, de az nem ugyanaz a film lenne, amit készítettem.
Rengetek reklámanyagon láthattuk Red Pyramid-ot. Nagyobb szerepe van, mint az első részben?
Erről nem árulhatok el sokat… Szerepel a filmben Red Pyramid? Igen! Valamilyen céllal szerepel? Igen. Az volt az elképzelésünk, hogy a Silent Hill szörnyei pszichológiai kapcsolatban vannak a karakterekkel. A film alapja a Silent Hill 3, de Red Pyramid csak a 2-ben van benne. Már az első filmben is felbukkant, szóval ez nem olyan, mintha azt mondanám, hogy soha többé nem létezik. Bizarrul néz ki és egyenértékű Pinhead-del. Ő a mi reklámarcunk, de meg kellett győződnöm róla, hogy van értelme beleszőni a cselekménybe.
A színészek által játszott, vagy a számítógép által generált szörnyek oldalán foglaltál állást a forgatás alatt?
Mindig a digitális effektek elé helyezem az élő szereplőket, ha lehetséges. Az a helyzet, hogy vannak beállítások és szörnyek, amikor nem lehet színészekkel dolgozni súlyos jelmezek nélkül. Tisztességes, de modern filmes mércével mérve szerény költségvetésből dolgoztunk. Mindennél jobban szeretek szörnyeket kitalálni. Korábban is imádtuk ezt, amikor Paul Jones-szal és Patrick Tatopoulos-szal dolgoztam.
Ha látom ezeket a szörnyeket a díszletben, az nagyon megkönnyíti a velük való munkát. Mindig be vannak öltözve az őket játszó színészek, de van helye a digitális kiemelésnek is. Egyetlen teljesen digitális alak volt, a próbabábuszörny. Kísérleteztünk a színészekkel, de nem működtek úgy a dolgok, ahogy szerettem volna.
Miért pont a Silent Hill-t választottad a játékok közül? Tervezed, hogy folytatod a történetet és filmvászonra viszel más játékokat is a jövőben?
Azért választottam a Silent Hill 3-at, mert ez volt a folytatása az első film történetének. Tudni akartam, mi történt a fiatal Sharonnal a filmből. Ő Cheryl a játékból és Heather-ré válik. Hogy történt ez? Ezt fejtem ki a filmben. Számomra a történetek közti kapocs nagyon fontos volt. Fogok e még filmet rendezni más játékokból? Igen, de inkább eredeti forgatókönyvből dolgoznék. A játékok maradjanak játékok, ha ismét Silent Hill mozit fogok rendezni, akkor egy saját történetet szeretnék írni ebbe az univerzumba.
Az eredeti cikket itt találjátok.
Fordította: Buzás Roland.
Címkék: interjú silent hill revelation interjúfordításA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.