Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tape 407 aka. Area 407 (2012)

Áldoku óriás hüllőkkel!

2012.09.15. 18:43 Csabi87

tape_407.jpgKétségtelen tény, hogy az áldokumentarista stílusban készült horrorfilmek úgy teremnek manapság az ijesztgetés és a borzongatás palettáján, mint eső után a gomba. Ennek aztán meg is vannak a maga hátulütői, hiszen elég behatárolt a látvány és az operatőri munka, az akciók is kevésbé szépek, viszont ugye cserébe jobb esetben élethűbb az egész alkotás, illetve talán egy ilyen jellegű produkció előnyére válhat az is, ha megpróbál egy picit újítani és mondjuk példának okáért nem a szellemekhez nyúlni és a rakjunk-egy-kamerát-a-sarokba-oszt-majd-lesz-valami módszert alkalmazni, hanem egy repülőgép szerencsétlenség túlélőit veszi górcső alá, akik legnagyobb pechjükre pont egy titkos katonai bázison pottyannak le, ahol szörnyűséges lények lesik minden lépésüket.

Ja, hogy ezt is láttuk már? Naná, nem is egyszer, de nem ilyen formában.

A történetünk főhőse egyébként két testvér, akik éppen hazatartanak Szilveszter éjjel, az egyikőjük pedig úgy dönt, hogy kamerára vesz mindent. Így aztán eleinte szemtanúi lehetünk annak, hogy a kis csaj legalább annyira bosszantó, mint Lázár János kijelentései, majd pedig a gép meghibásodásának és mélybe hullásának, végül pedig a túlélők és a szörnyűséges ragadozók küzdelmeinek.

Nagyjából ezt tartogatja számunkra a Tape 407.

A többit a tovább mögött találjátok.

Nem jelenthetjük tehát ki, hogy ördöngös sztorit kapunk, hiszen nem az, picit más köntösben már százszor, de lehet, hogy ezerszer is láthattuk már, viszont nekem found footage stílusban eddig kimaradt és ez már mindenképpen örvendetes dolog, hiszen az ilyen típusú produkciók több, mint felében szellemeket üldöznek.

Persze ha majomkodni akarok, akkor mondhatnám, hogy végtére is itt is egy "szellemmel" van dolga hőseinknek, hiszen a szóban forgó szörnyeket jó formán nem is látjuk, persze néha villan egy farok (rossz az, aki rosszra gondol) vagy látszik, egy a hüllőkre jellemző bőrfelület, de szörnyeink annyira gyorsak, hogy ezeken túl nem igen mutatnak többet magukból.

Viszont be kell vallanom azt is, hogy számomra ez egyáltalán nem volt zavaró, hiszen tényleg gyors mozgású hüllőkről van szó és valószínűleg csak Lucky Luke-nak vannak olyan reflexei, hogy letudná őket filmezni, a vadnyugat hőse viszont nem kapott helyet a stáblistán, így pedig azt hiszem nem lett ebből a megoldásból túl nagy öngól.

Mondjuk ha már öngól, akkor arra azért kíváncsi lennék, hogy egy fent repkedő repülőgépen mennyire lehet kamerázni, sosem repültem így nem tudom, de mégis csak egy elektromos készülékről van szó, aztán tudjátok... a műszerek, de itt tényleg nem kötözködnék, mert fingom nincs róla.

Egyébként elég mozgalmas a film, hiszen ha éppen nem a ragadozók zaklatják karaktereinket, akkor egymás baszogtatásával vannak elfoglalva, amelyektől egy árnyalatnyi feszültség azért tapintható köztük és ez érzésem szerint hozzájárult ahhoz, hogy az üresjáratok ne legyenek vontatottak. 

A szereplőkkel különösebb gond nincs, mondjuk ilyen jellegű filmeknél nem is igazán szeretek sokat kötözködni, persze a kislány tényleg baromira idegesítő, de szerencsére túl sokat nem látjuk.

Az imdb-n szerintem egyébként elég alul értékelték ezt az alkotást, bár lehet csak fiatalkori lázadozásom jele az, hogy szerintem 6 pontot is megér, hiszen korrekt volt, nem unatkoztam rajta, sőt a befejezés is nagyon tetszett. Persze, aki nem tudja magát túl tenni azon, hogy a szörnyekből nem sokat lát, az talán bele se kezdjen a Tape 407-be, hanem várja a Godzilla remake-et, vagy a Jurassic Park új részét.

Címkék: 2012 amerikai film 6/10 ajánlók footage áldokuk

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr494731268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsézön 2012.09.15. 20:35:12

Múltkor gondoltam rá megnézem, mert tudtam róla, hogy nem szellemes téma hála Istennek. Aztán rájöttem milyen lények vannak benne ekkor újra elment a kedvem. Viszont az írásod alapján simán nézhető a film. Na majd meglátom, de valószínűleg megnézem. Egyébként repülőn a felszállás után, egészen a leszállás megkezdéséig használhatsz elektromos eszközöket. Telefont nem, de az se nagyon érdekel senkit úgy vettem észre útjaim során. :D

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.09.16. 11:54:03

Én ezt a lezuhanás után elkezdtem tekerni, eléggé unalmas volt szerintem, meg a karakterek sem jöttek be :) Nem vesztettem sokat, ahogy megálltam pár jelenetnél, a vége meg egyenesen gagyi volt, ha jól emlékszem :D
Igaz, nem horror, de a múlt héten kijött The Dinosaur Project-et is érdemes csekkolni (ugyanilyen found footage), ez sem világmegváltó, de nem volt rossz darab, és hát ugye dínók :D

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.09.16. 22:38:07

@stargatelost: ízlések és pofonok, bár tény, hogy én imádom a dinós filmeket, ebből pedig kevés van, így talán az átlag alatti is tetszik, más részt, ha már műfajon belül hasonlítunk össze - gondolok itt a found footage filmekre, akkor mindenképpen izgalmasabb ötlet egy ilyen, mint egy 100. szellemes akármi, amiből ráadásul már a PA 3. része is dögunalom volt. Szóval talán tényleg gagyi, de szerintem szerethető, és aki bírja a dinós filmeket ezt is szeretheti :)

@Dzsézön: és igen szerintem nem jársz rosszul ha megnézed, világ megváltásra ne számíts, de egynek szerintem bőven elmegy :) Ha esetleg mégse, akkor előre is elnézést:)

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.09.17. 10:30:47

@Csabi87: Ez igaz, a szellemes marhaságokból már nekem is elegem van :D Na, hát akkor a Dinosaur Project a te filmed :) Én is imádom a dínós filmeket, ez pedig egy elég üde színfolt a szegényes palettán :D

süti beállítások módosítása