Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Elzárás (2011) - Detention

Tinihorror, igazán érdekes köntösben

2012.08.31. 18:23 Csabi87

detention.jpgA Detention előzeteseit elnézve elég szkeptikus voltam a filmet illetően, hiszen a 2-3 kedvcsináló közül egyik sem volt igazán átütő erejű, viszont az, hogy Joseph Kahn rendező a Sikoly és a Tudom, mit tettél tavaly nyáron szériákat vette alapul egy picit a pozitív mederbe terelte a dolgok folyását, mert habár ugye erősen fenn állt a koppintás esélye, mind a Sikoly, mind a Tudom, mit tettél a kedvenceim közé tartozik.

Történetünk főhőse egy 17 év körüli csajszi, akiről könnyen feltételezhetjük, hogy szerencsétlen szegény, hiszen hol a lábát töri el, hol kigúnyolják, hol pedig megpróbálják fényes nappal kirabolni az utcán, de ezek talán mind eltörpülnek amellett, hogy feltűnik a színen egy sorozatgyilkos, akinek a mi kis főhősünkre fáj a foga, de mielőtt vele végezne az ismerőseit környékezi meg.

Ugye milyen "sikolyosan" hangzik ez? Viszont aggódnunk egy cseppet sem kell, mert úgy féltávon olyan fordulat áll be a történetbe, amit vagy nagyon imádni fogunk, vagy a szőr is feláll tőle a hátunkon, de hogy pontosan miről is van szó, azt a tovább mögött kifejtem, így könnyen lehet, hogy egy picit spoileres is lesz a dolog, szóval csak óvatosan.

Időutazás! Na ehhez mit szóltok? Az előbb talán picit tévedtem, hiszen nem csak utálni és szeretni lehetett ezt az ötletet, hiszen ennek az érmének is két oldala van. Egy részt Joseph Kahn és Mark Palermo megérdemel egy-egy pacsit a forgatókönyv ezen része miatt, hiszen ez talán tényleg olyan lépés volt, amire nem igazán lehetett számítani, más részről pedig pisloghatunk is, hogy de miért kell ilyen elrugaszkodott ötlettel elrontani mindent?

Maga a produkció egyébként erősen komikus, talán még a Sikoly-filmeknél is jobban, amivel még nem is lenne baj, viszont ettől függetlenül az, hogy a helyi iskola kabalájában, a medvében egy időgép van, no az inkább picit elborzasztó, mint vicces és talán tényleg a kurvára elrugaszkodott szó párossal lehet a legjobban jellemezni.

Viszont, aki ezen túl tud lépni és még a tini fűszerezésű horror komédiákat is szereti, az bizony egész jót szórakozhat, ugyanis ezentúl a Detention remekül hozza az ilyenkor megszokott (és szerintem ennek ellenére egyáltalán nem zavaró) dolgokat: a picit talán már túljátszott és többnyire idióta karaktereket (közülük a verekedős srácot talán érdemes megemlíteni, ugyanis a történet szerint ő kis korában mutálódni kezdett - ez a rész mondjuk megint picit fölé lőtt, viszont legalább elég mókás volt), a vicces szituációkat és a szépen kivitelezett gyilkosságokat - ez utóbbiból talán a film elejit emelném ki, ami technikailag is izgalmasan lett megcsinálva és tényleg nagyon pofás volt.

Ez utóbbival, a technikai kivitelezéssel egyébként nincs gond, sőt nekem kifejezetten tetszett, hogy néha feliratoznak nekünk dolgokat, a kamera kezelés és az operatőri munka is szép volt, illetve a főcím is ötletesre sikerült.

A rendező Joseph Kahnról egyébként azt érdemes tudni, hogy 2004-ben elkészítette a Vas című filmet, de ezentúl többnyire videóklipeket forgatott (így talán érthető is a Detention látványvilága, megvalósítása). A szereplők közül pedig három nevet említenék meg Josh Hutcherson-ét (Az éhezők viadala), Shanley Caswell-ét (The Conjuring) és Spencer Locke-t (A kaptár 3. - Teljes pusztulás, A kaptár - Túlvilág).

Összességében nekem tetszett a film, bár az időgépes ötlet szerintem eléggé kilógott és picit a sokat akar a szarka dolog jutott róla eszembe, de aki ezzel ki tud békülni az tényleg örülhet a Detention-nek.

Részemről ez 6 pontra volt elég.

Címkék: sorozatgyilkos 2011 amerikai film 6/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr594731415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.09.01. 09:03:06

Hehe, az én fordításommal nézted? :)

Amúgy egyetértek, nagyon érdekes paródia lett ez, a mai twitter generációra kihegyezve (kiírások), tele popkult utalásokkal (torrent, zombik stb.), 90-es évek utalásokkal, és persze a slasher filmek kifigurázásával. Időgép meg hatalmas volt :D

A szövegek is nagyon jók voltak, legnagyobb ez volt:
- Ione's giving birth to herself?
- I failed that class.

Egyedi megvilágítású paródia lett ez, remélem kapunk majd még hasonlót :)
7.5/10

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.09.01. 09:53:06

@stargatelost: Nem, még az angol felirattal, sajnos nem tudtam, hogy készül magyar, pedig megvártam volna, mert úgy azért jobb :)
De igen, a szövegek rendben voltak, meg mint írtam nem volt ez rossz, az időgépes dolgot mondjuk én pici negatívumként éltem meg, na de ennél rosszabb filmet sose kapjunk :)

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.09.01. 14:08:17

@Csabi87: Pont egy hete készültem el a felirattal :)

Oroszlán6978 2013.08.31. 16:40:04

sztem ez egy hulladék film...nem szoktam nagy gyakorisággal ezt mondani ide végignézni se bírtam...sablonos, unalmas...szavakba meg se lehet fogalmazni.

süti beállítások módosítása