Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vámpír Brooklynban (1995) - Vampire in Brooklyn

2012.02.18. 19:13 Csabi87

Az az igazság, hogy már több éve nem néztem Eddie Murphy-s filmet (a Shrek-et nem veszem ide, hiszen ott csak a hangját adta, bár azt nagyszerűen tette szerintem). Talán legutóbb Az elvarázsolt kastélyt láttam, amivel kapcsolatban nyugodtan kijelenthetjük, hogy gyenge film, amiatt pedig Az üresfejűre, és a mostani felhőkarcolós filmjére sem fizettem be (bár utóbbit DVD-n mindenképpen pótolni fogom).

No, hát nagyjából ilyen előélettel ültem neki a Vámpír Brooklynban című "remeknek". Valahogy nekem ez a film mindeddig kimaradt és az a helyzet, hogy nem vesztettem sokat. Nem tudom, hogy azért van-e ez mert ha felnő az ember, akkor Eddie Murphy egyszerűen egy erőltetett humorú pojácának tűnik, vagy csak ebben a filmben hozza remekül ezt a karaktert.

A történet Maximillianről, a vámpírról szól, aki Brooklynba utazik, ugyanis az eddig Bermudákon élő vámpírklánnak ő az utolsó tagja, aki a párját keresi, a szóban forgó nőszemély pedig a szóban forgó városban székel (haha, nem úgy... bár úgyis, de ebbe ne menjünk bele, a filmben sem ilyen részletesek).

Nagyon lecsupaszítva a film története ennyi,  nyilván rátalál a lányra, az ellenáll, főhősünk cselhez folyamodik, a lány még mindig ellenáll, aztán egyszer csak nem, majd rájön, hogy csak nem akar egy vámpír asszonya lenni. Pont úgy, ahogy várnánk, szóval azt hiszem nem igazán számít ez spoilernek.

Tudni kell, hogy a történet ötletéhez Eddie Murphynek is köze van és ettől részemről már picit ellenszenves az egész, mivel hangyányit azt érzem, hogy a színész meg akarta mutatni, hogy ő aztán a horrorban is megállja a helyét és a süket dumája itt is káprázatos. Viszont ez baromira nincs így.

Klikk a továbbra, ott folytatom.

A vámpír karaktere szerintem eleve ellenszenves, de még talán rendben is volna, hiszen végtére is egy negatív karakterről van szó, nem feltétlen kell, hogy azonosuljon a néző Maximilliannel. Viszont mikor alakot vált (igen, ez a vámpír ilyet is tud... persze ezen lehet nem kell felháborodni, de az alakváltó, csillogó, és meleg vámpíroktól általában kitérek a hitemből), akkor teljesen új karaktert kapunk. Ez persze kinézetre egyértelmű, de Maximillian ekkor egy tök életidegen valami lesz. Persze valamelyest magyarázat lehet az, hogy belelát az ember fejébe, de Pauly tiszteletesből is egy stand-up-os bohócot csinál, ami Maximillian karakterétől abszolút távol áll, illetve azt gondolom egy tiszteletes karakterétől is. Engem baromira zavart. Persze nyilván a poénok miatt kellett (bár annyira nem vicces) és azért, hogy Eddie Murpy itt is több karaktert alakítson, mint mindegyik gyógyegér vígjátékában. 

- You people are ought to stay back! Killer here loves to bite! 
- So do I!

Említettem, hogy főkarakterünk abszolút nem szimpatikus és, hogy ez talán nem is baj. A nagyobb baj, hogy női főhősünk sem az. Minden tiszteletem Angela Bassett-é, de azontúl, hogy csinosnak sötétben sem mondanám, idegesítő is, ha pedig jobban összeszeretném foglalni az ő karakterét, akkor hánynék egyet.

Kiemelném viszont Juliust, a zombit, aki valóban üde színfolt és talán az egyedüli, akitől normális poénokat kapunk, persze azért őt sem kell félteni, hiszen az apjával együtt ők is az Eddie Murphy-s filmekben már jól bekoptatott nagyhangú, idegesítő arcok, de még a jobbik fajtából.

Na és hogy Wes Craven-t, hogy sikerült megnyerni rendezőnek? Fingom nincs, de aki ismeri a sztorit, ne titkolja, mert tényleg furdal a kíváncsiság. Jó azért itt tenném hozzá, hogy őt sem kell félteni és tud mellényúlni.

Az a helyzet, hogy számomra egyáltalán nem állt össze a film. az imdb tanulsága szerint egy romantikus horrorvígjáték lenne, viszont ahelyett, hogy ezeket jól ötvözné elég szarul teszi, egyszerűen hiányzott valami.

Szóval nem tetszett, annak ellenére sem, hogy a 48 óra filmek és a Beverly Hills-i zsaruk a kedvenceim és a mai napig egész viccesnek tartom őket, viszont Murpy, mint vámpír - bizonyos időközönként kiguvadó szemeivel, ami a színészi tárház magas mivoltát hívatott jelképezni, gondolom - egyszerűen pocsék.

A film pedig 4/10.

Címkék: 1995 vígjáték zombi romantikus vámpír amerikai film 4/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr944051812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HGeeks · http://horrorgeeks.blogspot.com/ 2012.02.18. 21:47:04

A bejegyzésed miatt kicsit utána néztem Eddie Murphy-nek, hogy rendbe rakjam a faszi eddigi pályafutását a fejemben, és teljesen más képet alkotok róla, mint jó pár évvel ezelőtt, még fiatalabb koromban. A 48 óra két része és a Beverly Hills-i zsaru 1-2 mellett gyakorlatilag nincs értékelhető filmje ennek az embernek (persze gyerekként én is odavoltam pár B fimjéért) - na jó, talán a Két túsz között még szórakoztató volt, illetve az Aranygyermek is valahogy ugyanolyan szerethető gagyi mint anno. Sajnos ezt a filmjét is láttam, és akármennyire csípem Wes Cravent, sajnos ő is részt tudott (khmm és még tud is) venni egy-két minősíthetetlen gagyiban. A Vámpír Brooklynban mint vígjáték gyenge, horrornak pedig szar, ráadásul még dög unalmas, kiszámítható is.
(most látom, hogy te is a 48 órát és a BHC-kat emelted ki, mint legjobbjai)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.02.18. 22:10:56

@HGeeks: Igen, főleg a 2000 utáni filmjei mellé nyúlások, gondolok itt a Showtimera, Az elvarázsolt kastélyra, vagy a Pluto Nashre, borzalmasak, az utóbbi pedig messze magasan a legszörnyűbb szerintem. Az Én, a kém talán kilóg, bár lehet csak azért gondolom, mert Owen Wilsont, bírom (na meg Rékasi Karcsi is feltűnik a filmben:D), de a sort tényleg lehetne folytatni, Oviapu, Az üresfejű... stb... viszont Szamár hangként zseniális, de ennyi, tényleg unalmas lett mára, de persze még jöhet egy újabb nagy film tőle, csak győzzük ki várni:D

HGeeks · http://horrorgeeks.blogspot.com/ 2012.02.18. 22:36:00

"de persze még jöhet egy újabb nagy film tőle"

Beverly Hills-i zsaru 4?:D Bár így 50 felett már nem valószínű, hogy ugyanazt a vicces figurát tudná hozni, mint amilyen a 84-es első részben volt.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.02.18. 23:04:37

@HGeeks: :D az semmiképpen sem, szerintem sem menne neki a figura, egyébként passz, mondjuk leginkább valami jó vígjáték lehetne, csak hát ahhoz szakítania kéne a szar családi filmjeivel, meg talán a régi vígjátékaival is, amelyek tulajdonképpen egy sémára épültek.
De lehet csak simán bele kell törődni, hogy Eddie Murphy ennyi volt :D

BigTony 2015.02.18. 09:02:51

Nem annyira értem, mit keres ez a film egy horror blogban. Oké hogy horrorvígjáték elvileg, meg vámpír, de inkább vígjáték ez, és még annak is szar. Mindenesetre jó tróger módon aláztad a filmet, meg a színészeket úgy általában :-D

Eddie Murphy-t én sem bírom, Angela viszont szerintem messze nem olyan rossz nő, ahogy mondod. Kár erre a filmre időt és energiát pazarolni.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2015.02.19. 06:48:26

@BigTony: Szerintem elfér, sőt kell az ilyen is, szerencsére vannak hasonló kategóriás, de jól sikerült filmek. Angela Bassett mondjuk az American Horror Story-ban jó volt, mondjuk valamiért ott sem teljesen szimpatikus, jó nő pedig ott se volt, bár a korral fogyaszthatóbb lett, mint a bor :)

Érdekes módon pedig Eddie Murphy olykor ripacsoskodásnak ható játékát megbírom. Vagy fene tudja, gyerekként sok filmjét láttam. A Beverly Hills-i zsaru pedig tök jó, de vígjátékok terén akadnak baromi nagy mellényúlásai. Vagy nem is biztos,hogy mellényúlások, csak rosszul sikerült filmek és kész.

süti beállítások módosítása