Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Zone of the Dead (2009)

2010.10.22. 10:32 Tsabee87

Megint csak egy zombiktól hemzsegő filmet hoztam, az of-os szerkezettel ellátott holtas filmek kategóriájából. A dolog érdekessége, hogy egy szerb filmről van szó. Úgy bizony. Őszinte leszek ez volt az első szerb horror film amit láttam (mondjuk túl sok nincs is, de túl régóta Szerbia se nincs), sőt úgy általában az első szerb film amit láttam még ha a korábbi ott elterülő államokat is vesszük figyelembe, ja, műveletlen fajankó vagyok.
De vissza a zóna-zombikhoz.
Tulajdonképpen egy egészen korrekt kis filmet kaptunk. Kezdem a történettel és akkor a végére meg jól ki lesz fejtve, hogy mi tetszett, mitől állt fel a szőr a hátamon (attól, hogy nem epilálom, haha).

A sztori elején egy építkezés ásatásán vagyunk, ahol is találnak pár csontvázat, és kiderül, hogy bizony pestissel fertőzött emberekről van szó, de valami nem stimmel velük. Külön érdekesség, hogy az egyik munkást megvágta egy csont darab (arra azért kíváncsi lennék, hogy hogyan, de ezt nem mutatták) és fura mód belehalt a sérülésekbe. No és szerintetek, aztán mi történt vele? Ahogy mondjátok, felkelt.
A következő képsorokon aztán már egy állomáson vagyunk, ahova egyszer csak jön egy vonat, amit a kétbalkezes rendőr és a 3 katona sikeresen kilő és így kiszabadul a gáz (szerintem ez a rész irtó gagyi volt). A zöld füst elő hömpölyög, a többit pedig már tudjátok. Ha jól rémlik az Élőholtak visszatérnek című filmben volt valami hasonló jelenet, de lehet csak a zöld füst rémlik onnan.

Egyébként közbe azért kapjuk a szereplőket is (mert hát ugyan mégis mit kapnánk), az utolsó küldetésére készülő volt CIA ügynököt, aki olyan Danny Gloveres-en nehezített küldetést kap, az első küldetésére készülő ügynök nénit, a rabot akit szállítani kell, bulizós fiatalokat, öreg professzor bácsit, és valami vallási őrültet is. Én picit soknak is éreztem ennyi szereplőt... de lehet azért mert talán rosszul adagolták őket.

A rossz adagolásról jut eszembe, hogy sokszor a pörgős részeket is visszafogták az oda éppen nem indokolt részek bevágásával. Pölö megjelennek a zombik, kezdődne az érdekes rész és akkor jön a szobrot néző merengő elnök úr (aki szerintem csak azért került bele a filmbe, hogy a végén elmondhassa, hogy a gazfickókat jól pofon csapdossák ám Szerbiában - mert hát a filmet többek között a Szerb Kulturális Minisztérium is pénzelte, szóval szerintem az indíték meg van). Ez egyébként szerintem végig jellemző a filmre... a pénzelés is persze, de ez a visszafogták a pörgést dolog. Szóval a film sosem indul be úgy igazán, kivéve talán a végső attack során, de előtte talán feszültség növelés céljával nem indul be a mandula és ez nálam rosszul is működött, mert a helyett, hogy izgalomba hozott volna (igen... haha... zombis filmek hoznak izgalomba) csak bosszantott.

Aztán ha már rossz dolgok, akkor a zombik hangját mindenképpen meg kell említeni... szerintem a Jurassic Park dinó hangjaival, illetve a pécsi állatkert oroszlán ketrece előtt felvett oroszlánhangokkal dolgoztak a készítők. Az elején még nem is annyira zavart ez, de ahogy haladtunk előre egyre jobban röhejes lett az egész.

Az idegesítő pillanatok számát növelte még annak a rohadt kamerának a rángatása. Ha zombit mutattak akkor mindig remegett az operatőr keze... és értem én hogy félelmetes dolog a zombi, én is biztos remegnék, na de kérem. Fel nem bírom fogni, hogy mire jó ez, és sajnos jelenesetben túlontúl rázkódott az a nyamvadt kamera.

A film elején talán a sötétség is túlzásba lett viszve (így írják ugye?). Persze ugye a sötétség a félelmeinkre épít és hujjujj, meg azért horror film ne verő fényes napsütésben játszódjon, tudom én, de itt én soknak éreztem a sötétet. Illetve külön fura volt a "nosza keressük meg a generátort, hogy legyen áram" rész, mivel hogy itt-ott neon lámpák világítottak, hol ott elvileg nem volt áram, persze nem vagyok se villanyszerelő, se műszaki zseni, tehát simán lehet, hogy azok maguktól is elvilágítanak zombi támadás esetén.


De jöjjenek a jó pontok, mert azért akadt az is. Szóval tetszett ez a "pestis valamivel való keveredése okozta a zombivírust" dolog. Ez az ok nekem új volt, és a némely zombi filmben látott hát-csak-úgy-itt-vannak-azt-kész megoldásnál mindenképpen ötletesebb, még ha valószínűleg nem is tartott sokáig kitalálni.
Humoros beszólások is akadtak, amik jókor voltak jó helyen, mondjuk ezek főként egy szereplőtől jöttek, de legalább jöttek.
Aztán talán nem olyan nagy spoiler, (ám de ha mégis akkor bocs mán) hogy a 86-os csernobili eseményeket is belevitték a történetbe, hogy miért is történt az a nukleáris katasztrófa, és az ilyen őrült összeesküvés elmélet kedvelőknek, mint mondjuk én is szerintem csillan egyet a szemük.
Illetve a jóságok kategóriában említést érdemel az az egy-két szerintem kikacsintás más zombi filmekre, talán ilyen az elején a gáz elszabadulása (Élőholtak visszatérnek), a beszélgetés mikor ötletelnek, hogy hova menjenek (menjünk egy bevásárló központba javasolja az egyik szereplő), satöbbi. Ezek jó dolgok.

Egyébként talán ide sorolható a főszereplő is Ken Foree. No róla azt kell tudni, hogy az 1979-es Holtak hajnalában főszerepelt, illetve a 2004-es újrában is lehetett látni.

Ja igen majd elfelejtettem még két dolgot említeni, ami megint csak lehet spoileres lehet, szóval aki ilyen esetben elkezdene szidni az ugyan ne olvassa már tovább ezt.
Van egy érdekes rész, mikor a zombik a napon fekszenek, tulajdonképpen az ok nem is annyira derül ki, viszont engem picit Stephen King - Mobil című könyvére emlékeztetett ez a rész, bár ott ugye "bömbidoboz" volt amit hallgattak, de ha jól rémlik a focipályán feküdtek és ez kapcsolta össze a tudatukat, igen ebből a fekvés ami közös, de mégis csak arra asszociáltam egyből.
Illetve nekem új és érdekes volt a zombik közötti "hierarchikus" kapcsolat. Az első áldozatok gyorsabbak voltak, ügyesebbek, mintha gondolkoztak is volna (az egyik például harapott majd menekülni kezdett, hát nem édes?), illetve mintha ezek a zombik főzombiként tevékenykedtek volna, ellenben azokkal, akik harapás útján fertőződtek meg.

No a végére is értem, a két rendező nevét még szokás szerint megemlíteném, a forgatókönyvírókkal és a sztori kiagyalókkal egyetemben, habár mindannyiuk esetében lényegében első rendezésről, forgatókönyvről és sztoriról beszélünk. A rendezés Milan Konjevic és szintén Milan Todorovic munkája volt, az írói munkát szintén ők ketten végezték, itt azonban kiegészültek a szintén elsőként filmsztorit papírra vető Vukota Brajovic-csal.
Tulajdonképpen én kíváncsian várom, hogy horror irányban lesz-e valamiféle folytatás az urak részéről, akár a szerb határok mögött maradva, akár valahol külföldön próbálkozva.

Na egen, a pontozás pedig legyen mondjuk 5/10, de az erősebbik fajtából és ezt leginkább a kurvára nagyon nagyon rángatózó kamera húzta le nálam. Sajnos e'van.


Címkék: 2009 zombi olasz film 5/10 spanyol film ajánlók szerb film

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr632387385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása