Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Martyrs (2015)

A megbotránkoztató francia horror újragondolása

2016.01.28. 17:57 Jason13

martyrs-new-fb.jpgA 2008-ban bemutatott Mártírok című francia horror egy elég megosztó alkotás. Sokan szeretik, de akadnak olyan nézők is, akik nem igazán tudtak mit kezdeni vele. Én az utóbbi kategóriába tartozom. Oké, rendkívül brutális és megrázó képsorokból jelesre vizsgázott az alkotás, de szerintem történetének és a fináléban látható "fordulatának" nagyobb a füstje, mint a lángja. 

Ahogy az lenni szokott, az amcsik figyelmesek lettek a sikerre és el is készült a remake. Erre az új verzióra viszont 8 évet kellett várni, ami különösképpen nem aratott nagy sikert a kritikusok körében. Ennek ellenére én félretettem az eredetiről alkotott véleményemet és a gyenge visszhang se szegte kedvem, hogy megtekintsem a hollywoodi változatot. Titkon még abban is reménykedtem, hogy hátha jobban fog tetszeni a végeredmény, mint Pascal Laugier munkája.

A történet nem változott sokat. Adva van egy fiatal lány, akit gyermekkorában megkínzott egy titokzatos szekta, de végül sikerült elszöknie tőlük. A szörnyűségek után egy árvaházban találja magát, ahol összebarátkozik egy másik lánnyal. Hősnőnk felcseperedve felkeresi fogva tartóját és annak családját, majd kíméletlenül végez velük. És ahogy az eredetiben, úgy itt is akkor indulnak be igazán a dolgok, mikor felbukkannak a titokzatos szekta emberei és ismét elkapják a lányt.

martyrs_large.jpg
Hol is kezdjem? Talán ott kéne, hogy ez a mozi is a teljesen felesleges remake-ek sorát gyarapítja. Nem is értem, hogy miért gondolták azt a film mögött álló pénzemberek, hogy ebből hasznot tudnak termelni? Egyrészt a francia eredeti kellő mértékben kibontotta a sztorit. Másrészt, manapság a közönség alapból nincs kibékülve az ilyen újra gondolásokkal. De lépjünk is tovább a fontosabb dolgok felé.

martyrs-poster-600x889.jpgAnnak ellenére, hogy nem rajongok az elődért, azért az a fajta erőszak ábrázolás, amit bemutatott, eléggé megdöbbentett. Ilyen téren csúnya pofára esés az új verzió. Félreértés ne essék, ömlik a vér rendesen, de a gyilkosságoknak és a kínzásoknak közel sincs annyira sokkoló hatása, mint a francia darabban. Az igazat megvallva, pontosan erre számítottam, hiszen valljuk be, az amcsik azért közel sem szoktak olyan messzire merészkedni, mint az európai alkotótársaik.

Sajnos történet terén is hasonló a helyzet. A lényegesebb dolgok mind át lettek mentve, egyedül néhány kisebb változtatással találkozhatunk. Például itt nagyobb bepillantást kapunk a két főszereplő lány fiatalkorába, de ezt én egyáltalán nem éreztem indokoltnak. Sőt, inkább időhúzásnak tűntek ezek a képsorok. A finálé sem mutat újat, bár azért sikerült nyakon önteni némi giccsel. Ennek se sok értelmét láttam.

Ahogy annak sem, hogy a készítők megragadták az eredeti mozi fő gondolatát és jól a szánkba rágták azt. Nekem már a 2008-s műben sem tetszett ez a magyarázat, de ott nem is nyomták ennyire a képünkbe, sőt, ott sok kérdés nyitva is maradt. Erre itt ezt egyenesen belevágják az arcunkba, hogy "tessék, emiatt történnek ezek a szörnyűségek, érted már?". 

Erről a szösszenetről nem is nagyon lehet többet írni. Az amcsi stáb nem csinált mást, mint felvizezett formában, sokkal erőtlenebbül elénk tette a franciák művét. Komolyan, ezek után bennem felértékelődött az előd, hiszen az ha másra nem is, arra tökéletes, hogy kíméletlenül gyomorforgató képsoraival megbotránkoztassa a nézőket. Az új verzió erre sem képes. 

Játékidő: 88 perc
Rendező: Kevin Goetz, Michael Goetz
Forgatókönyvíró: Mark L. Smith
Szereplők: Troian Bellisario, Bailey Noble, Kate Burton

Értékelés: 3/10

· 1 trackback Címkék: amerikai film 3/10 2015 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr628318218

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kellemes parázást! 2016.01.29. 20:33:57

| Hegedüs Martina | Otthon mi nem ünnepeljük a Halloweent, amerikai szokás, de ha mégis egy kicsit bele akarsz kóstolni az ízébe és horrorfilmekkel szeretnéd tölteni a hónap utolsó napját, akkor itt az én 10-es listám, 10 különböző országból - termé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mejicano (törölt) 2016.01.29. 08:19:12

Épp tegnap néztem az eredetit, hogy felfrissítsem az emlékeimet és rendesen tudjam fikázni az újat. Még nem láttam, de pont erre számítottam, amit itt leírtál, legalább nem lesz csalódás, hehe

mejicano (törölt) 2016.01.31. 21:24:33

Na ja. Jól lebutították. Csak az nem fér a fejembe, hogy mire volt ez jó?

süti beállítások módosítása