Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Rémálom az Elm utcában (2010) - A Nightmare on Elm street (2010)

remalom-2010-1.jpgKedves Olvasó, mindenekelőtt leszögezném, hogy az eredeti Rémálom-széria rajongójaként a legkevésbé sem voltam elnéző ezzel a filmmel, és mindenbe bele fogok kötni, ami nem tetszett. Akadt néhány pozitívum is, azokról is lesz szó, de ez az írás biztosan nem lesz dicshimunsz.

A sztori ismerős lehet az 1984-es eredeti filmből. Fred Krueger, a hírhedt springwood-i gyerekgyilkos megússza a börtönt, viszont a szülők önkezükkel bosszút állnak rajta és felgyújtják a búvóhelyéül szolgáló régi kazánházat. A bökkenő csak az, hogy néhány évvel később az illető visszatér, a szülők gyerekeinek rémálmaiban, bosszúra szomjazva, és az egyre inkább növekvő félelemből táplálkozik.

Ez a történet nagyjából maradt a 2010-es változatban is, de több hangsúly került Freddy múltjára, hogy ki is volt ő, honnan ismerte a gyerekeket, és mit tett velük. Ezzel mind semmi probléma nem lett volna, még vártam is, hogy mi sülhet ki a dologból, egészen addig, amíg meg nem tudtam, hogy ezúttal nem Robert Englund lesz Freddy. Itt egy világ omlott össze bennem, és úgy voltam vele, hogy ezzel a húzással minden idők egyik legjobb slaheréből egy bugyuta tini tucathorrort kreálnak (ezzel nem azt akarom mondani, hogy Jackie Earle Haley-vel bármi baj lett volna, csupán annyi, hogy ő nem Robert Englund, akinek véleményem szerint nem nagyon érhetne a nyomába senki). Gratuláltam magamban a készítőknek, így már nem értettem, miért volt egyáltalán szükség remake-re. Az eredeti film rendezője, Wes Craven (akit remélem nem kell senkinek bemutatnom), egyértelműen ellene volt, Robert Englund viszont azt nyilatkozta, ő kíváncsi arra, hogy a 2010-es CGI-technikával mit tudnak kihozni az 1984-es effektekből. Valahol mindkettejüknek igaza volt: teljesen felesleges volt ez a film, de a CGI egyike a kevés jó pontnak, amit a film mellett fel tudok hozni.

Na de haladjunk szépen sorban.

A fiatal színészek közül majdnem mindenki ismerős lehet a horror-fanoknak, bár ezúttal egyiküktől sem láthatunk semmi extrát. Rooney Mara (Közösségi háló, A tetovált lány) nem biztos, hogy a legjobb választás volt Nancy szerepére, nem éreztem benne azt a badass-séget, amit Heather Langenkamp-ben, főleg a film vége felé, amikor már nem a menekülésen, hanem a visszavágáson törte a fejét. A Johnny Depp karakterét többé-kevésbé helyettesíteni próbáló Kyle Gallner sem taglózott le, pedig őt kifejezetten bírtam a Kísértetjárás Connecticut-ban miatt (sőt még a Jennifer's Body-ban is vicces volt). Thomas Dekker-rel (Fear Clinic, Laid to Rest) nem volt különösebb gond, picit talán erőltetett, de ennyi belefér, mert maga a karakter is az volt. Az Odaát-rajongók biztosan megörültek a szépséges Katie Cassidy (Ismeretlen hívás, Fekete karácsony /2006/) láttán, benne még volt némi szikra, de az se tartott sokáig. Kellan Lutz-nak (Alkonyat-széria, Szalagavató) is jutott egy kis morzsa a filmből, hogy szegény ne akassza fel magát két Alkonyat-forgatás között, és én többet láttam benne, mint Kyle Gallner-ben, nagyobb szerep is juthatott volna neki. A Nancy anyukáját játszó Connie Britton egy évvel később az American Horror Story első évadában sokkal nagyobbat alakított.

remalom-2010-2.jpg

Végül de nem utolsósorban rátérnék Freddy figurájára. A dolog érdekessége, hogy Jackie Earle Haley (Watchmen, Viharsziget) 1984-ben is elment meghallgatásra ezért a szerepért, ám végül Robert Englund kapta meg, és talán nem ok nélkül. Az ő alakításától a mai napig libabőrös leszek, Haley Freddy-jét viszont nem tudtam kellően komolyan venni (ezt nem az ő számlájára írom, szerintem maga a karakter megírása lett elfuserálva). Ennek több oka is van, de a legfőbb az, hogy egyfolytában dumál. Mindig mindenre van valami megjegyzése, amit morbid humornak szántak a készítők, de egy idő után egyenesen idegesítő. Az eredeti filmben Freddy néhány egymondatos gonoszkodáson kívül nem sokszor szólal meg, de az pont elég is volt. Ezért biztosan sokan megköveznek majd, de én nem szeretem annyira se Jason-t, se Michael Myers-t, pont azért, mert sosem szólalnak meg és számomra ettől eléggé jellegtelenek, csak mennek és ölnek, kész vége. Freddy legalább kicsit elszórakozik az áldozatokkal, és van pár megjegyzése a dolgok menetét illetően, ettől csak még jobban imádjuk utálni őt. De ezúttal átestek a ló túloldalára, túl sok lett a duma, és annyira nem is ütős, hogy maradandó legyen. Még egyszer hangsúlyoznám azonban: ezzel nem azt mondom, hogy Haley rosszabb színész lenne. Ezt a szerepet egyszerűen nem neki találták ki, és nem is volt kifejezetten jól megírva, úgyhogy végülis kihozta belőle, amit lehetett.

remalom-2010.jpgKissé olyan érzésem volt a film nézése közben, mintha összegyúrták volna mind a hat részt, plusz még a Freddy vs Jason-t. Az első rész ugye adva van, hiszen az az alap, arra épül a sztori meg a karakterek. De van olyan beszólás, amit a 4. részből (Az álmok ura) idéztek, és a végén a torokelvágós jelenetről nekem a Freddy vs Jason ugrott be. De mindezzel még semmi baj nem lett volna. Viszont a két leghíresebb jelenet újragondolása katasztrofális lett, hiába akármilyen CGI (a plafonon szétszabdalós és a feltörő vérgejzíres részre gondolok). Fel nem foghatom, mi járt az alkotók fejében, amikor úgy gondolták, ez így jó lesz. Az egyetlen jelenet, ami jobban sikerült az eredetinél, az a film legvégén a tükrös megoldás. Az eredetiben a kisablakon behúzós dolog nagyon vicces volt, szóval ha mást nem is, ezt legalább sikerült jobbá tenniük. Sajnos több jó pontot nem tudok felhozni a film mellett. 

Összességében nem lett vállalhatatlan a végeredmény, de mint előzőleg is mondtam, nem lett több egy középszerű tini slasher-nél. Remélem, a készítől egyszer s mindenkorra megtanulták, hogy az egyetlen ember, aki képes Freddy Krueger-t igazán félelmetessé tenni, az Robert Englund. Mostanában felszálltak pletykák, miszerint készülne egy újabb remake, de már Mr Englunddal a főszerepben, és a nagy ember azt nyilatkozta, szívesen vállalna még egy Freddy-t, szóval remélem, lesz belőle valami - időközben Englund úgy nyilatkozott, hogy mégsem érdekli a szerep.

Nekem 4.5/10-nél sajnos nem ér többet, ebből 4 a befejezés feljavítása, és egy fél még jár Katie Cassidy-ért.

Címkék: 2010 amerikai film 4/10 ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr547866734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabóbakterúr 2015.10.02. 08:24:40

Robert Englund nélkül ez a film nem sokat ér.

2015.10.02. 09:56:07

Egyetértek minden betűvel. Ügyesen felcserélték a régi Freddy morbid humorát
néhány erőltetett beszólásra, ellaposították a karaktarét, valamint mindenki másét is.
Én is a régi sorozat elkötelezett rajongója vagyok, szerintem soha, sehogy, semmilyen remake nem fog megfelelni a kényes ízlésemnek.
A régi Nightmare mérföldkő a horror műfajban, több tisztelettel kellene hozzápiszkálni. Esetleg több szakértelemmel...

GinnyWinchester 2015.10.02. 19:42:04

Köszönöm az egyetértést! Jó tudni, hogy vannak rokonlelkek a közelben. :)

Komolyan mondom nektek, hogy a Freddy vs Jason nem gyöngyszem, de még annak a készítői is tudtak annyit, hogy Robert Englunddal fog csak egyáltalán valamit érni a film. És így is van. Ha Jason-t vagy Michael Myers-t leváltják, az nem sok vizet zavar, hiszen marhára mindegy, ki van a maszk mögött. Na de kérem... Freddy (hála égnek) nem visel maszkot, így igencsak feltűnő minden változás. Az, hogy a Freddy vs Jason-ben digitálisan fel lett javítva az összeégett pofája, még simán belefér. De egy másik ember ugyanannak a karakternek a bőrében ebben az esetben nem szerencsés. Bármennyire is igyekszik az illető, nem tudja ugyanazt hozni, mert nem ugyanaz az ember, és pont.

Én sem hiszem, hogy bármilyen remake-et szívesen vennék, pláne olyat, ami Englund nélkül készül el, mert pont a lényeg marad ki az egészből.

2015.10.03. 19:11:38

En ezt nem lattam, de a kritika megerositi azt az aranyszabalyt, hogy ha szeretsz egy filmet, akkor sose nezd meg a remaket. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.10.05. 08:51:26

A film csupán halvány másolata az eredeti első résznek. Egyetlen pozitívum Jackie Earle Haley mély, karcos orgánuma, de az már a watchmen-t is elvitte a hátán. Ide kevés volt.

Attila Racz 2015.10.06. 03:14:13

Sztem onallo filmnek 1x siman elment. Nekem nagyon bejott Jackie alakitasa es en ugy neztem meg a filmet, h nem hasonlitottam az eredetihez. Az eredeti igazi klasszikus sokszor ujranezos, de sztem ez a remake egy esti filmnek itthon a kanapen siman elment es nem bantam meg a megtekinteset.

Szivesen elolvasnek egy olyan elemzest, ahol ignoralod az eredeti sorozatot es onallo filmkent ertekeled, mert lenyegeben az osszes negativ velemeny arrol szolt, h mennyire nem er fel az eredeti szeriaval (amivel egyetertek teljesen), de mint onallo film teljesen nezheto, igaz klasszikus nem lesz belole es senki nem fogja 1-nel tobbszor megnezni, de akkor is 1x siman elmegy.

A pentek 13-nal es a Halloween-nal nagyobb okorseget meg soha senki nem talalt ki. Komolyan mar a maga idejeben is nevetsegesnek talaltam, h fiatal sportos fiuk es lanyok akik jo kondiban vannak versenyfutasba kezdenek az eletukert, atszaladnak keresztbe az erdon, majd amikor megallnak egy pillanatra, akkor Jason ott van es egy csettintessel kettetep mindenkit. Egyszeruen idegesito es nem felelmetes. Maga a karakter meg semmi tobb mint egy nagy darabb hokimaszkos urge. Mike ugyanez pepitaban. Freddy ellenben (Robert Englund-os) egy igazi morbid karakter, egy jelenseg. Ot nagyon kitalaltak es a zsenialis Mr E fantasztikuast alakitott es sajnalom, h nem vallalja tobbet a szerepet.

2015.10.06. 11:26:37

Ami azt illeti, én is megnéztem már kétszer, ezen írás után pedig harmadszor is :)Mindazonáltal egy remake-ről nem írhatsz úgy, hogy figyelmen kívül hagyod az eredetit, mert nem önálló film, annak önálló ötleten kéne alapulni.
A P13 meg a Haloween nekem sem jön be, ezer tök egyforma rész, csak a vinnyogó csajok cserélődnek, de azok is klónok lehetnek...

süti beállítások módosítása