Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Könyvajánló - Joe Hill: NOS4A2

Mitől félsz jobban? Attól, hogy őrült vagy? Vagy attól, hogy nem?

2015.05.06. 17:51 OctoberAir

nosforheader.jpgIsmered Joe Hillt? Hogyha szereted a horrort és Stephen Kinget, akkor mindenképpen meg kell ismerked vele. Joseph Hillstrom King Stephen King és Tabitha King középső gyermeke. A legtöbben úgy gondolják, hogy méltó utódja édesapjának, egy olyan alkotó, akinek az írásaira érdemes odafigyelni. Már olvashattuk tőle a Szarvak és a Szív alakú doboz című könyvet, de idén decemberben egy igen terjedelmes műve érkezett a magyar polcokra: a NOS4A2.

Elsőként említést tennék a címről. A NOS4A2 (nosforato) a Nosferatu névre utal. Eredetileg 2013 áprilisában jelent meg, később Bram Stoker Awardra is jelölték. 

A történetben megismerhetjük Victoria McQueent, akinek különleges képessége van. A lány könnyedén talál meg eltűnt tárgyakat, legyen szó karkötőről, esetleg elvesztett fényképekről. A kislány Raleigh Tuff Burner bicikliével olyan helyekre jut el, ahová senki más. Egy híd nyílik meg előtte, amely oda repíti, ahová éppen el kell jutnia. Így fonódik össze a sorsa Charles Manx-szal, aki egy vérszomjas gyerekrabló.

1647-2227-thickbox.jpgA gyilkos 1938-as Rolls-Royce Wraith típusú autójával járja az országot, amelynek rendszámán a NOS4A2 látszik. Régi kocsijával a férfi képes kilépni a mindennapi világból, felfedezni rejtett utakat, amelyek egy másik világba repítik el a gyerekeket, amelyet Karácsonyországnak neveznek. Karácsonyországban egy hatalmas vidámpark található, ahol minden gyerek boldog lehet, örökre. Természetesen sohasem térhetnek haza onnan. 

Egyik nap Vic összetűzésbe kerül Manx-szal, és ő lesz az egyetlen gyermek, akinek sikerül megmenekülnie a gyermekrablótól, akit egy időre sikerül semlegesítenie is. Azonban évekkel később Manx újra fenyegetni kezdi Vicet és kisfiát.

A NOS4A2 igazi horror fantasy elemekkel spékelve, mindenkinek ajánlom, aki kedveli a műfajt. A könyv hosszú utazásra invitál bennünket Karácsonyországba, igencsak érdekes, vicces karakterek oldalán. Nem kell megijedni a könyv vastagságától sem, amely közel 900 oldalasra rúg. Nem hinném, hogy bármely horrorrajongót untatna a könyv. 

Joe Hill stílusa pörgős, érdekes, a cselekmény jól átgondolt, a karakterek szintén. Az bizonyos, hogy méltó utódja édesapjának. Mindenkinek sok szeretettel ajánlom a könyvet!

Címkék: könyvajánló Joe Hill NOS4A2

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr207434676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsézön 2015.05.07. 09:27:23

A Szarvakat olvastam tőle és nem is volt rossz, de annyira nem volt maradandó se nekem. Nagyon Kinges a stílusa, de ez azt hiszem megbocsájtható, főleg a karrierjének az elején. Tuti, hogy fogok tőle még olvasni, de az ajánlóban szereplő regény nagyon nem az én asztalom. Clive Barker Korbácsán kívül nem nagyon szokott bejönni ez a fantasy-horror mix. A King és Straub által jegyzett Talizmán még lecsúszott nagy nehezen, de a folytatást, a Fekete házat már nem fejeztem be. Külön-külön szeretem a műfajokat, de együtt nálam nem nyerők.

OctoberAir 2015.05.10. 19:35:18

Bevallom, hogy én is nehezen bírom a horror-fantasy mixet. A Fekete házat én végigolvastam, de számomra is szenvedés volt. Ennek ellenére ajánlom a NOS4A2-t, szerintem ennek már inkább Joe Hilles a stílusa is, nagyon egyedi és emészthető azoknak is, akik nem annyira vannak oda a zsánerért. Egyébként én is közéjük tartozom :)

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2015.05.18. 15:52:55

A szív alakú doboz eléggé bejött tőle (a Szarvakat csak filmen láttam), de ezzel azt hiszem lassan apja nyomdokaiba lép. Még egy kicsit keresgélnie kell a saját hangját, de ígéretes, nagyon ígéretes.

süti beállítások módosítása