Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Road Train aka. Road Kill (2010)

Az országúti gyilkos kamion

2015.04.02. 18:10 Csabi87

roadtrain-1.pngPont a korábban készített országúti horrorfilmes listánkat nézegettem, amikor úgy éreztem kedvem volna valami hasonló témájú szórakozáshoz, ezért bőszen keresgetni kezdtem. Sokat nem kellett tökölnöm, szembe találkoztam a Road Train című ausztrál darabbal, ami már a származási ország miatt felkeltette a figyelmemet.

Nagyon nem olvastam utána a dolognak és előzetest se néztem, mindösszesen a borítóra lestem rá, azon meg ott egy kamion, meg egy földön kúszó csaj. Kell ennél több? Én is úgy hittem, hogy nem.

Viszont egyelőre maradjunk a történetnél. Adott négy fiatal, akik éppen kirándulni vannak, két fiú, két lány és amolyan hagyományos módon a lány-fiú párosításban turbékolnak hőseink. Mondjuk ez a kijelentés túlzás, mert később kiderül néhány huncutság, amitől csak még sántább lett az amúgy sem szilárd lábakon álló film, de erről később.

Hőseink tehát rándulnak és éppen Ausztrália kies országútját róják, amikor feltűnik mögöttük egy böhöm nagy kamion, egy amolyan országúti vonat, ami indokolatlanul szórakozni kezd velük, majdnem leszorítja őket az útról. A kocsit kormányzó srác persze nem szeretné annyiban hagyni a dolgot, ezért begyorsít és bevág a kamion elé és "én-vagyok-a-fasza-gyerek" mosollyal az arcán nyugtázza, hogy az ő golyói kicsivel nagyobbak, mint a kamiont kormányzó ürgének. Az öröm mámoros állapot persze nem tart sokáig, csak addig, amíg a kamionos hátulról addig-addig tuszkolja a kisebb négykerekűt, míg az borzalmasan le nem röppen az útról és ripityára nem törik.

A kis baleset hőseink szinte ép bőrrel megússzák, de a megpróbáltatások úgy tűnik nem érnek véget, mert kicsivel odébb, az úton a kamion mintha rájuk várna.

Kicsit spoileres lehet a folytatás.

roadtrain-2.jpg

Kicsit az volt az érzésem mintha Clive Hopkins forgatókönyvíró megnézte volna a Párbaj című Spielberg rendezést és a saját képére formálta volna. Illetve ez utóbbi nem feltétlen igaz, hiszen kicsit olyan Stephen Kinges Ámokfutó kamionok életérzés is átlengte az egészet és pont ez utóbbi az, ami miatt én kicsit másra számoltam.

roadtrain-poster.jpgUgyanis tény, hogy országúti horrort kapunk, de nincs gonosz ember, vagy gyilkos kamion sofőr, hiszen, mint kiderül a hatalmas járművet maga a gonosz kerítette hatalmába, az pedig, hogy egy ilyen megoldás a 2000-es években működőképes-e már a Super Hybrid kapcsán is felmerült bennem. Mondjuk ott megkaptam a választ és végtére itt is: NEM. Legalábbis nálam nem.

Emiatt jeleztem az elején, hogy kicsit spoileres lesz a dolog, de talán embereket óvok meg attól, hogy úgy járjanak, mint én, mert az a gond, hogy a Road Train nem egy nagy eresztés.

A kezdés biztató, az autós baleset is szépen meg van csinálva - mondjuk, hogy csak az egyik srác sérül meg számomra kicsit hiteltelen - sőt egy darabig még utána is van feelingje a dolognak, de ezt követően leül a film és baromi unalmas lesz az egész.

Ezt tetézi, hogy karaktereink érdektelenek. Eleve vicc, hogy együtt utaztak kirándulni, mert mint kiderül a srác, aki szereti félmeztelen flangálni, megdugta a másik srác barátnőjét - értsd: a legjobb haverja csaját - a csaj pedig szerelmes is emebbe, de emez meg egy másik csajjal van, akit meg nem annyira szeretnek. A bennük felmerülő kérdésre, hogy ezek akkor mi a büdös picsáért mennek így négyen kirándulni, a válasz mindösszesen annyi, hogy mindig együtt mennek. Hmmm, hát be lehet kapni.

Nagy adag hiányérzet maradt bennem a film után, mert bizony ez jó is lehetett volna, de sajnos a misztikus, jaj-de-gonosz kamionnal nálam már elrúgták a pöttyöst és nem is sikerült megtalálni azt a bozótosban.

4 pontnál nem is adnék rá többet, egyszer meg lehet nézni, sőt ha valaki odáig van a gonosz járműves dolgokét még akár tetszeni is fog, amit lát, na de azért nem annyira.

Mindenesetre a feliratot köszönjük kedvenc horror fordítónknak Pedronak!

Címkék: 2010 4/10 ausztrál film ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr675346057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása