2014 legjobb horrorfilmjei by Jason13
2014 szerény véleményem szerint meglehetősen pocsék év volt, legalábbis ami a horrorfilmeket illeti. Pedig rengeteg ígéretes alkotás volt kilátásban, de ezek nagy része vagy pocsékra sikeredett, vagy szimplán nem ugrották meg az elvárások által felállított lécet.
Már 2013-ban is egy 5 filmből álló listát osztottam meg veled (ha jól emlékszem, 2012-ben is), ez most sem lesz másképp. Igaz, a többieknek sikerült 10, vagy akár több címet is találniuk, de bevallom őszintén, én ezért az öt darabért is vért izzadtam. És mielőtt belecsapnék a lecsóba, muszáj megemlítenem, az első és második helyezetten kívül egyik mozi se olyan, amit besorolnék a "többször nézős" alkotások sorába. Lehet, hogy túl finnyás vagyok? Azt döntsd el Te, az Olvasó, és ha esetleg nem értesz egyet az én helyezettjeimmel, esetleg még tudsz olyan alkotásokat írni, amelyekkel lehetett volna még bővíteni a listámat, ne habozz, írd meg a véleményed, komment formájában.
5. Deliver Us from Evil - Távozz tőlem, Sátán
Scott Derrickson a Sinister című munkájával igencsak belopta magát a szívembe anno, így legújabb ördögűzős eresztését is kifejezetten vártam. A végeredmény láttán azonban csalódnom kellett. Igaz, nem volt azért nagy pofára esés, hiszen a Távozz tőlem, Sátán a maga módján még működik is. Baromi eltalált a zenei aláfestés, a helyszínek hangulatosak és az operatőri munka vérprofi. A gondok a történettel vannak, ami néhol szétesik és üresjáratokba fullad, ezen felül néhány ijesztgetés is meglehetősen hatásvadászra sikeredett. De összességében, azért szórakoztató kis mozi ez, de a direktor előző munkáját nem éri utol.
4. Horns
Alexandra Aja munkásságát is kifejezetten nagyra tartom, így a Joe Hill regényéből készült adaptációja sem hagyott hidegen. Szerencsére itt már nem kellett csalódnom, a film azt hozta, amit vártam.
Adva van egy érdekes történet, néhány fura karakter, akiket szimpatikus és tehetséges színészek keltenek életre és persze néhány véresebb képsor is, ahogy azt már a francia rendezőtől megszokhattuk. Amivel nem igazán voltam kibékülve, az a tempó helyenkénti lassúsága és a fináléban látható, kifejezetten gyengére sikerült CGI-effektek. De ezeken túllendülve, a Szarvak egy élvezetes kis fantasy-horror, nem kevés romantikával megfűszerezve.
3. The Sacrament
Csabi kollegának nem kifejezetten tetszett Ti West új kézi-kamerás őrülete, de én kifejezetten élveztem a The Sacrament című szösszenetet. Tény, hogy a film felvonultatja a found footage műfaj jellegzetes hibáit (lassú felvezetés, néhány logikátlan megmozdulás a főszereplők részéről), de ezeken sikerült túllendülnöm, mégpedig a megrázó történet miatt. A jonestowni események alapján készült alkotás rendkívül brutálissá válik az utolsó percekre, ezen felül még feszült képsorokat is tartalmaz. A színészek jól teljesítenek, a zene néhol kifejezetten hangulatos és a rendezés is visszafogott, még durva témája ellenére is.
2. Dead Snow 2. - Náci Zombik 2.
Azt a rohadt! Ekkora idióta, kretén, őrült baromságot is rég látott már a világ! Tommy Wirkola legújabb agymenése egy elképesztően brutális, tabukat nem ismerő mészárszék, ami ennek tetejében még hihetetlenül vicces is. Persze, csak akkor, ha a néző jókat tud nevetni azon, ahogy egy csapat náci élőhalott lezúz egy norvég kisvárost. Technikailag is kifogástalan a film, az akciójelenetek gyönyörűen fényképezettek és vérbőek.
A karakterek szimpatikus balfaszok, a viccek hatalmasak és a tempó is elképesztően pörgős. Számomra igazi bűnös élvezet volt a film, kétség kívül a 2014-s év egyik legjobbja. Jöhet a 3. rész!
1. The Guest
Na, vajon az első helyezett hány embernél veri ki a biztosítékot?
Igen, a The Guest elsősorban nem horror, inkább egy akció dús thriller, de annak tökéletes! Adam Wingard a You're Next után egy '80-s évek hangulatát kiválóan megidéző mozit tett le az asztalra, amely tobzódik a feszült képsorokban, a kiváló színészi alakításokban és a dögös szinti-zenékben. Az a kevés akció, amit felmutat, kifejezetten látványos és a fináléban látható fogócska simán felveszi a versenyt akár egy horrorfilmmel is. A befejezés pedig hatalmas poén!
Számomra tehát így nézett ki a 2014-s év. Igaz, ott volt még a The Babadook és a Starry Eyes, amiket sok helyen az év legjobbjainak kiáltottak ki, de számomra egyik se ütötte meg azt a mércét, hogy feltegyem őket listámra.
Reméljük 2015 jóval több minőségi horrorral fog kecsegtetni, mint a tavalyi esztendő. Addig is, amíg ez kiderül, én így picikét késve is, de Boldog Új Évet Kívánok a blog összes Olvasójának!
Címkék: toplistaA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BobaFett 2015.01.04. 21:33:58
Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2015.01.04. 21:38:02
Ha nem csesztem el, akkor itt találsz, ha elcsesztem, akkor a kereső majd segít :)
BobaFett 2015.01.04. 22:05:46
BigTony 2015.01.12. 18:40:45
Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2015.01.12. 19:43:23