2014 legjobb horrorfilmjei by Csabi87
A most következő 10+1-es lista meglehetősen szubjektív, ráadásul a szokásomhoz híven nem csak a 10/10-es filmeket zsúfoltam fel rá. Akkor vélhetően sokkal rövidebb is lenne, inkább azokat a produkciókat gyűjtöttem össze, amelyek számomra emlékezetesek voltak az idei évből, amelyek lehet, hogy csak egyszer nézősek, az is lehet, hogy B vagy Zs kategóriás darabok, de mégis jó volt őket látni. Nosza kezdjünk is neki, sorrend nincs, csak 10+1 film.
The Canal
Kezdjük a sort egy ír filmmel, ami érdekes módon nem igazán mutat semmi újdonságot, megannyiszor láthattunk már hasonló történetet és talán a sorban olyan is akad, ami összességében jobban sikerült ennél. A meglehetősen lassan kibontakozó, de mégis székbe szögező The Canal azonban mégis működik. Talán Rupert Evans nagyszerű játéka miatt, talán másért. Annyi biztos, hogy ha egy kicsit lassabb, misztikus filmre vágysz, akkor ez jó választás lehet.
Zombeavers
Amikor megláttam a Zombeavers első előzetesét, már akkor tudtam, hogy imádni fogom a végeredményt és tulajdonképpen nem kellett csalódnom. Zombihódok, ezzel pedig mindent elárultam. Nyugalom nem Asylum filmről van szó, egy kicsivel igényesebb alkotásról beszélhetünk, ami ötletes, vicces és véres is. Az egyik legjobb paródiaszagú produkció az idei évből.
Extraterrestrial
Azt hiszem ezt a filmet annak idején rendesen túl pontoztam, de esküszöm józan voltam, amikor láttam és továbbra is fenntartom, hogy egy baromi jól sikerült film volt. Oké sablonokból nem volt hiány, a szereplők is hülyék voltak, de lehet velem van a baj, de nem várom el egy mai horrortól, hogy ez ne így legyen. Persze ez nem jó így, de az Extraterrestrial mégis fasza s egyébként is rég láttam olyan UFO-s filmet, ami izgalmas és korrekt volt. Ez ilyen és imádtam. Bocs.
The Possession of Michael King
Nem vagyok oda a kézikamerás horrorfilmekért és azt gondolom, hogy kevés kivételtől eltekintve ez a zsáner csak szarokat okád ki magából. Őszinte leszek általában ezzel a hozzáállással ülök is neki egy-egy kézikamerás horrornak. Nem volt ez másként a The Possesssion of Michael King esetében sem, de kellemesen csalódtam. Egy igazán jól sikerült megszállós horror, ami kézikamerás felhozatalból szerintem az idei legjobb, nem is csoda, hogy annak idején a legjobbak listájára is felkerült.
Goal of the Dead
Fura is volna ez a lista zombis film nélkül. A legjobb mondjuk nem a francia Goal of the Dead volt, de mégis itt a helye a listán, hiszen egy korrekt kis barmulás volt, az a fajta film, ami bőven kikapcsol arra a majd két órára, amíg tart. Ha a focit és a zombikat is bírod, akkor nem is kérdés, hogy látnod kell a végeredményt.
Náci zombik 2
Tommy Wirkola norvég rendező Náci zombijai 2009-ben támadtak először és egy szórakoztató, véres és vicces zombifilm lett a végeredmény. Ezt követően viszont Wirkola felnőtt Jancsi és Juliskát rendezett, de szerencsére a zombis zsánertől sem tekintett el, hiszen idén szállította a folytatást, ami bőven übereli a korábban látottakat. Több pénzből lehetett megvalósítani és még viccesebre és véresebbre sikerült, mint az első felvonás. Ha nagyon muszáj volna egyetlen kedvencet választanom az idei évből, akkor a Náci zombik 2. része nyerne.
Wolfcop
Legyen egy farkasemberes film is, már csak azért, mert a Wolfcop egylátalán nem rossz. Erre a filmre tényleg nem aggathatjuk rá a 10/10-es jelzőt, inkább egy ütősre sikerült B-horror, ami viszonylag kispénzből valósulhatott meg, de a stáb mindent beleadott, hogy jól süljön el a készmű. Főhősünk egy zsaru, aki farkasemberré változik, ez a film pedig pont emiatt különleges és mindenképpen kötelező egy alkalommal.
Housebound
Úgy látszik szeretem a mókásabb horrort, ugyanis az új-zélandi Housebound is a viccesebb térfél egyik jeles képviselője. Mondjuk számomra egy tipikusan egyszer nézős filmről van szó, amit viszont egyszer tényleg érdemes csekkolni, hiszen teljesen ügyes iparos munka, nem csoda, hogy Peter Jacksonnak is tetszett.
Animal
Brett Simmons szerintem tehetséges rendező. Oké, nem az a fajta, akinek a nevéről ódákat lehet zengetni, de teljesen fogyasztható filmekkel lepi meg a közönséget. Az Animal mondjuk megint csak inkább a B-vonalon mozog. A legnagyobb pozitívuma viszont az, hogy mindenféle CGI megoldás nélkül alkották meg a készítők, ez utóbbi tény miatt pedig nem szerettem volna lehagyni.
The Signal
Az a helyzet, hogy a The Signal inkább egyfajta kuriózum, mint sem cseszettül jó film. Egyszer érdemes lehet megnézni, főleg, ha az ember szereti a független filmeket és a lassabb menetű sci-fiket. A vége pedig kifejezetten érdekes, talán emiatt nem volt szívem nem feljegyezni erre a listára.
Godzilla
Már a The Signal sem számít horrornak, a Godzilla pedig pláne, de a filmről írtunk, illetve azért a szörnyfilmek valahol rémfilmek, szóval érted. Azok sorába tartozom, akik imádják Gareth Edwards filmjét, mivel az tisztelettel adózik az eredeti japán filmket előtt. Tovább pedig nem is magyarázkodnék.
Címkék: toplista
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2014.12.26. 13:27:45
Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.12.26. 19:17:47
S.Witwicky 2014.12.27. 11:55:21