Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ana élete (2009) - Amer

Avagy életem legszarabb francia(-belga) filmje

2013.06.06. 17:37 Herschmi

a1.jpgUnalmas estémen megnéztem a régóta várt Dead Shadows-t, mondhatom nagyon csúnya pofára esés is lett belőle. A stáblista alatt már csúnyán káromkodtam, hogy egy ekkora szarkupacra vártam több mint egy évet.

Csalódottságom enyhítésére és a francia horrorba vetett hitem visszaszerzésére egyből neki is ültem az Amernek, ami igencsak kellemes alkotásnak ígérkezett. Kb. az első tízpercig, azután akkora érthetetlen zagyvaság kerekedett belőle, hogy még a történetet sem tudom rendesen leírni. Ha a Dead Shadows pofára esés volt, akkor az Amer alatt arccsontom minden négyzetcentiméterét szilánkosra törtem. Erősen spoileres írás lesz, de sajnos másképp nem tudtam megfogalmazni.

Ana kislánykorában elveszti nagyapját (azt hiszem az övé volt, de nem vagyok benne biztos, hogy nem a láthatatlan szobalány apja volt a halott), akitől ellop valami nyakláncot, majd hallucinál egy sort (de lehet, hogy addig is csak képzelgett). A filmnek egyetlen jó része ez volt. A Ragyogáshoz hasonlóan minden másodpercben tapintható volt a feszültség, érezhető volt, hogy itt szörnyű dolgok fognak történni, teljesen átjött a képernyőn, hogy mennyire retteg a kislány. Na ezt átvezették valami szürreális baromságba zöld és vörös színekkel, oda is lett a remek hangulat.

Aztán hirtelen ugrunk az időben, Ana már nagylány. Nézhetjük tíz percen át, hogy sétál az anyjával, de itt aztán beleadtak apait-anyait a készítők és az összes létező értelmetlen szögből mutatták ezt. Majd egy kis srác labdáját elrúgta, rohantak egy sötét sikátorban, persze ezt is csak élvezhetetlen kameraállásokból mutatták be, ráadásul olyan hosszan, hogy más egy maratont lefut ezalatt. Majd egy motoros bandához érnek, ahol az anyja felpofozza a lányt. Eddig értitek? Nem? Hát megsúgom: én sem!

Folytatás a tovább mögött.

a3.png

Ismét ugrunk, Ana már felnőtt lány, aki hazaköltözik az üres villába. Már a taxiban hallucinál egy sort, majd a házban is. Fürdés közben majdnem vízbe fojtja valaki, majd egy fickó késsel akarja megölni. De a fazont kinyírja (jó véresen ráadásul) egy bőrkesztyűs illető, akiről a drámainak szánt befejezésnél kiderül, hogy nem is létezik, csak pici Anánk tudathasadásban szenved.

a2.jpg

A hajam téptem, mire vége lett ennek a borzalomnak. A rendezőpáros minden művészi aberrációját összegyűjtötte ebben a filmben a hülyébbnél hülyébb és feleslegesebbnél feleslegesebb kameraállásoktól kezdve, a leglényegtelenebb dolgok irgalmatlanul hosszúra nyújtásán át a szürreális színekig.

Nem tudom, mi a francot akartak ezzel kifejezni, de csak egy hihetetlenül elvont, zavaros és élvezhetetlen szarkupacot tudtak végül lerakni az asztalra. És most kapaszkodjon meg mindenki: ez nyert 7-8 díjat fesztiválokon! Vajon mekkora ízlésficam kell ahhoz, hogy ezt a művészieskedő szemetet díjjal jutalmazzák?

a.jpg

Három a magyar igazság, a Szamanka és a Fiatal huligánok után trilógiává nőtt azon filmek sora, amelyek 90 perc alatt így fel tudták kúrni az agyam azzal, hogy elpocsékoltam időt egy ilyen szemétre. Büdös nagy 1 pontot kap, és remélem nem kell hónapokig a pszichiátriára járnom, hogy kiheverjem ezt a felejthetetlen élményt, amit okozott.  

Címkék: 2009 francia film 1/10 ajánlók belga film

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr925313857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atheist · http://www.facebook.com/limbforalimb 2013.06.07. 23:21:22

Üdv!

Ennyire szar? Az előzetes jónak tűnt. Magyar felirat van hozzá valahol? Nem találtam :)

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2013.06.08. 14:53:31

@Atheist: A horrorposta@gmail.com címre írd meg, és küldök linket, beépített magyar felirattal le is tudod onnan tölteni majd.

Atheist · http://www.facebook.com/limbforalimb 2013.06.09. 11:32:57

Köszi! Na meg is tekintettem...
Én szeretem a giallo-kat, azért is néztem meg, mert az előzetesben úgy hirdették. Hát ez nem az. Még csak nem is horror, hanem egy elbaszott művészfilm. Tényleg szar, részemről is jár az 1 pont! Soha többé nem fogom megnézni, az biztos.

Herschmi · http://www.talesfromtheblog.blog.hu 2013.06.09. 11:55:39

@Atheist: Én sose nézek előzetest, de az első 15-20 perc még ígéretes is volt. Utána teljesen leamortizált. Szerintem aki oda van az elvont filmekért, még az is hülyét kapna tőle :D Vicces, hogy láttam róla 10 pontos kritikát is :D

Atheist · http://www.facebook.com/limbforalimb 2013.06.09. 13:46:17

@Herschmi: Jah, az eleje nekem is tetszett, addig, amíg átváltott abba a művészkedő szarságba. Egyedül a zenék hozták a 70-es 80-as évekbeli szintet, maga a film egy minősíthetetlen időrabló:)

süti beállítások módosítása