Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Inbred (2011)

Ismét egy igényes angol horror

2013.01.22. 19:03 Csabi87

inbred-poster.jpgSzeretem a horrort - Ki gondolta volna, mi? - Szeretem és általában egész jól nyomon is követem az újonnan várható produkciókat és ha valami jó érkezik akkor arról általában tudok. Viszont néha az én figyelmemet is elkerüli néhány film, az Inbred ezek közé tartozott.

Már hónapokkal ezelőtt rátaláltam, de pihenőre ítéltem, mert nem tudtam róla semmit és utána nézni sem volt kedvem, gondoltam újabb tucat horror, az ilyen megnézését pedig nem kell elkapkodni, sőt várni kell velük egészen addig, amíg össze nem jön egy jó társaság, vagy nem szorítanak pisztolyt a fejünkhöz. Viszont, most hogy túl vagyok rajta egyszerűen a fejemet verem a falba, hogy eddig vártam vele, ugyanis egy rendkívül igényes angol produkciónak örülhetünk, ahogy azt megszokhattuk - szerintem nem túlzás ezt állítani, persze nyilván akad szar a szigetországban is, de hát hol nem?

Történetünk főhőse 4 fiatal rosszaság és két felnőtt "felügyelő", akik egy kis kirándulásra viszik a srácokat, hátha ez segít rajtuk. Úti céljuk egy álmoskás és unalmasnak tűnő falucska, ahol egy kocsmatúra alkalmával kiderül, hogy a helyiek nem túl barátságosak, bár ez alól talán a csapos kivétel, de ő is inkább tűnik nyájasnak, mint jó fejnek. Hőseink mondjuk nem adnak különösebben erre, hiszen mégis csak idegenek egy viszonylag zárt közösségben, meg egyébként is, ki nem szarja le? Egy nap viszont összetűzésbe keverednek pár falusi tahóval, egy véletlen folytán pedig egyikőjük súlyosan meg is sérül, a lábából ömlő vért pedig nem tudják elállítani. Barátaink így a kocsmába sietnek és segítséget remélnek az idős kocsmárostól, aki természetesen nem okoz csalódást. A sérült Jeff-et a konyhába viteti, majd azon nyomban enyhíti is a fájdalmát egy húsbárd felhasználásával, amivel szépen akkurátusan lecsapja a férfi fejét. No és mit gondoltok kik következnek a sorban?

A tovább mögött folytatom.

inbred-1.jpg

A mihez tartás véget azért még azt mindenképpen el kell mondanom, hogy a probléma megoldó csaposon túl természetesen a kis falu többi lakója sem egy szent és pont ugyanolyan izgatottan vetik bele magukat a gyilkos játékba, mint drága jó vezetőjük.

Igen, ilyen és ehhez hasonló filmet csomószor láttunk már, viszont talán éppen emiatt sokan szeretik is a hasonló mókát, nekik pedig igazi felüdülés lehet az Inbred, ugyanis pazar az egész.

Ott kezdeném, hogy bizony néhol kapunk CGI jeleneteket, de ezek mérnöki igényességgel vannak megcsinálva (oké, fenntartom, hogy picit elragadtatom magam, mert az utóbbi időben sok Asylum filmet néztem, de tényleg szépen lettek megoldva a jelenetek. Mindent látunk, tehát nincs olyan, hogy a fej levágásnál a falra spriccelő vér mutatásával próbálnak meg átverni minket, nem kérem.

inbred-2.png

A halálozások egészen kreatívra sikeredtek, nem nagyon akarok spoilerezni, de mondjuk a lovas incidens nagy ötlet volt, de az is igazán durvára sikerült, amikor egyik karakterünket két lövéssel szó szerint félbe szakítják. Ezekből pedig egész sok van, tehát unatkozni nem fogunk az biztos.

Emellett a fekete humor is jelen van. Persze nem olyan nagy mértékben, hiszen nem gondolnám, hogy ez egy horror-vígjáték, csak néhol vicces a maga hátborzongató módján.

Szereplőink rendben vannak és a szokásos ízes angol káromkodás sem hiányzik, ami nálam mindig sokat dob egy filmen.

A rendező és társíró Alex Chandon nevét mindenképpen szeretném megemlíteni, aki jó ideje nem rendezett már, akkor is többnyire gyenge produkciókat sikerült kiadnia a kezei közül, illetve az írásban Paul Shrimpton is segítette a munkáját.

inbred-3.jpg

Nem akarok túlságosan meghajolni az Inbred előtt, de mégis kénytelen vagyok, mert maximálisan a várakozásaimon felül teljesített és nem is értem, hogy mondjuk az imdb-n ki volt az a 114 barom, aki 1 pontosra taksálta ezt a filmet, le kéne vágni a pöcsüket - mondjuk összességében jelenleg 5,2 pontos a produkció, de még így is bőven alul értékelték, gondolom sok Paranormal Activity rajongó idióta pontozott.

Az a helyzet, hogy én ritkán nézek újra egy filmet, egy részt azért, mert kevés olyan van, ami megérdemli, másrészt pedig inkább szeretek újakat nézni és arra szánni az időmet, de az biztos, hogy az Inbred-et idén még újra nézem, mert valóban zseniális volt.

A pontozásnál ehhez képest talán picit szigorú maradok és csak 8 ponttal jutalmaznám ezt a produkciót, de ez igen erősen nyolcas és tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek, aki picit is szereti az ilyen témájú horrorfilmeket és egy betegesen jót akar szórakozni.

Címkék: 2011 8/10 ajánlók angol horror német horror

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr135023995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása