Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

The Walking Dead - 15 nagy különbség a sorozat és a képregény között

2012.10.21. 11:31 RolloJuve

bréking.jpg

Többször felmerült már, hogy egy-egy feldolgozás nem ragaszkodik szorosan az eredeti műhöz. Ebben az esetben is erről van szó, a Mandatory szerkesztője pedig összeszedte az első két évad nagyobb eltéréseit. Spoilerekkel folytatom a tovább után!

 comics_fejlec_jpg.jpg

1. Rick kirándulása

A főhős, Rick Grimes, a képregényben Cynthiana (Kentucky) seriffhelyettese, a sorozatban pedig King Countyban (Georgia) látja el ezt a posztot. A különbségek inkább azután jönnek elő, hogy felébred a kómából a kórházban. Amikor odaér a „Don’t Open, Dead Inside” feliratú ajtóhoz, a sorozatban nem nyitja ki az ajtót, a képregényben viszont igen, a rátámadó zombik közül az egyik ki is töri a saját nyakát a nagy igyekezetben. A tévéképernyőn (leszámítva a leláncolt ajtó nyílásán kikandikáló kezeket) a kórházon kívül az út szélén látja meg az első zombit, valamint a cold-openben lelőtt maciskislány-zombi csak a forgatókönyvírók szüleménye.

01.jpg

2. Shane nélkül02.jpg

Shane és Dale halála talán a legnagyobb különbségek egyike. Az olvasókat valószínűleg összezavarta, hogy Shane is épségben kijut Atlantából, holott a képregényben hat szám után meghal. Lori és  Shane kapcsolatát is csak a sorozat degradálta egyéjszakás kalanddá, Rick visszatérésével a legjobb barát teljesen bekattan, Carl pedig, hogy védje az apját, nemes egyszerűséggel nyakon lövi.
A második évad végén másképp lett kijátszva Shane halála, pláne, hogy itt Rick szúrja le (Carl itt az feléledő zombi agyát loccsantja ki), bár ez szerintem egyáltalán nem vezet jellemtorzuláshoz. Viszont a képregényben, amikor Rick észreveszi, hogy a halottak zombiként tovább dzsesszelnek a világban, visszamegy a sírhoz és pontot tesz Shane végére.

3. Dixonék élete és halála

03.jpgAki nézi a sorozatot, valószínűleg utálta a rasszista tahó Merle-t és imádja az antihős Daryl-t. Csak a képernyőn létező karakterekről van szó, de volt rá esély, hogy ez változzon, hiszen – tegnapi posztunkban már volt róla szó – Norman Reedus rá akarta beszélni Robert Kirkman-t, hogy írja bele Daryl-t is a képregénybe. Korábban Kirkman utalt rá, hogy lesz olyan új karakter, aki számszeríjjal lesz felfegyverkezve, de valószínűleg nem Daryl-ről lesz szó.

4. Dale és Andrea drámája

A két karakter között a sorozatban nagyon összetett kapcsolat van, de a képregénytől eltérően ez inkább egyfajta apa-lánya dolog.

04.jpg

5. A Wilshire Estates

Ez egy elbarikádozott közösség volt a képregényben, nem figyeltek az „All Dead, Do Not Enter” így megharapták Donnát, aki ehhez a helyszínhez hasonlóan nem szerepelt a sorozatban, leszámítva egy apró utalást. Ahol Shane-t és Andreát megtámadja egy zombihorda, miközben Sophiát keresik, az a hely Wilshire Estates szomszédságában található.

05.jpg

6. Morgan és családja06.jpg

Morgan, aki a pilotban beviszi Ricket a házába, a sorozatban először elég tuskónak tűnik, a képregényben már az elejétől kezdve jó fej és kedvelhető karakter. Ricktől a feldolgozásban nem csak egy rádiót, hanem fegyvert és egy rendőrautót is kapnak. Whitney Houston pedig természetesen nem szerepel a képregényben.

7. Nincsenek tankok

Amikor Rick megérkezik Atlantába, csak a sorozatban vannak tankok az utcán. Eredetileg csak rátámadnak és megeszik a lovát, de nem hagyja el a fegyvereket, így nem kell érte visszamenni (csak lőszerért mennek vissza), Glenn szinte azonnal megmenti, így elmarad a tankos bújócska. Érdekesség, hogy Frank Darabont, a sorozat korábbi showrunnere, azt tervezte, hogy a második évad cold-openje a tankban meghalt katona történetét mutatta volna be egy flashback keretében.

07.jpg

8. „Zombik” sincsenek08.jpg

Ez inkább egy technikai jellegű különbség. A képregénytől eltérően a sorozatban nem használják a zombi szót, mivel az alapvetés szerint a sorozat világában a Dawn of the Dead és hasonszőrű társai nem léteznek, így a zombi szó nem olyan elterjedt.

9. Tyreese = T-Dog?

A képregénybeli Rick badass jobbkeze egy kicsit béna a sorozatban. A háttértörténetükben származásuktól eltekintve semmi közös nincs. Glen Mazzara cáfolta, hogy lecserélték volna Tyreese karakterét, sőt, utalt rá, hogy meg fog jelenni a sorozatban.

09.jpg

10. CDC

Az egész járványügyes dolog csak a képernyőn létezik. A túlélők csak annyit tudnak, hogy ha meghalsz, feléledsz. A zombik harapása csak felgyorsítja ezt a fertőzést, ami már eleve mindenkiben benne van és anélkül változnak át az emberek, hogy meghalnának előtte. A képregényben nincs Dr. Jenner, aki elmondja, hogy honnan indult a fertőzés és hogy lehet megállítani.

10.jpg

11.jpg11. Baklövészet

Amikor a sorozatban Sophia eltűnik és Rickék épp keresik, Carlt véletlenül lemesterlövi Otis, aki Hershel farmján dolgozik. Carl a halál kapujában, Shane és Otis elmennek orvosi cuccokért, ahol Shane menekülése érdekében feláldozza a dagit. Nos, ez a képregényben nem történik meg. Otis meglövi Carlt, de csak azért, mert zombinak nézi és csak a vállát találja el. Ekkor nem Sophiát keresik, hanem vadásznak. Shane már egyébként is rég halott.
Otis karakterén nagyon sokat változtattak, főleg a kinézetén. A képregényben sokkal vékonyabb, van haja és csak randizgat Patricia karakterével, nem házasok. Amikor az egész csapat felkerekedik, hogy a börtönbe költözzön, ő hátramarad vigyázni a farmra és csak később csatlakozik hozzájuk, amikor rátámadnak a zombik. Végül Michonne menti meg, Andreához hasonlóan a második évad végén.12.jpg

12. A zombinevelde

A járkálók a pajtában nagy szerepet kapnak a második évad végén, amikor Shane kiengedi és lemészárolja őket (Hershel családtagjait és Sophiát is) a többiek segítségével. A képregényben Hershel kerek-perec megmondja Ricknek, hogy mi a helyzet a pajtával, emiatt köztük sokkal nagyobb a feszkó, mint a sorozatban. A pajtából véletlenül szabadulnak el a zombik és kinyírnak még pár embert az öreg családjából. Az események után Rickéknek távoznia kell a farmról, természetesen az aranyos Glenn maradhat Maggievel…

13. Sophia végzete

A lényeg, hogy a képregényben Sophia még mindig él, de a sorozattal ellentétben (ahol gyakorlatilag nem volt szerepe) többet szerepel, ez nagyjából annyit tesz, hogy Carllal közelebb kerülnek egymáshoz.

13.jpg

14.jpg14. Dale halála

Egyértelműen az okozta a legnagyobb meglepetést a hűséges olvasóknak, amikor kiírták Dale karakterét. Nem volt előrelátható, nem utalt rá semmi. A képregényben megharapják a lábát, amit leamputálnak. (El tudom képzelni a jelenetet az írói szobában. És most jön az a jelenet, amikor Dale lábát levágja Rick. De ő már meghalt. Akkor kinek a lábát vágjuk le? Ööö, mondjuk a másik öregét. *elégedett moraj) Később még egyszer megharapja egy zombi, de eltitkolja és inkább elzarándokol az erdőbe. Ezt a részt nem spoilerezem tovább, hasonlóság, hogy itt sem változik zombivá.

15. A világ fekete-fehér

A legnagyobb különbség, hogy a képregénynek csak a borítói színesek, a panelek a kezdetektől fogva fekete-fehérek és ez talán jobban is illik mindahhoz, amit Robert Kirkman megálmodott.
Ha találtatok más különbségeket, vagy valami kérdésetek lenne, ne habozzatok megírni kommentben!

15.jpg

Az eredeti cikket itt, további érdekességeket pedig a The Walking Dead – Magyar Rajongói Oldal facebook lapján találhattok!

Címkék: sorozat képregény the walking dead

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr104860620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doktor.dikhed 2012.10.22. 15:07:14

Huh, én inkább 15 hasonlóságot tudnék találni a képregény és a sorozat között, de nem többet.

Lényeges különbség a hangulatok és felfogásuk között van.

A képregényben a szereplők súlyos morális döntésekre kényszerülnek a túlélés érdekében. A viselkedésük gyakran állatiasba csap át és sokukat 50-60 rész elteltével alig lehet megismerni. Reagálnak a környezetre és vele változnak.

A filmből ez teljesen hiányzik. A szereplők statikusak, nincsenek igazi döntéshelyzetek sem.

Jó példa erre még az elején Merle esete. T-dognak döntenie kell, hogy sorsára hagyja, vagy kinyitja a bilincsét, ekkor jön az írók "deus ex machinája" T-dog leejti a kulcsot. Nem kell döntenie, jófiú marad.

A másik jó példa, amikor folyamatosan hangsúlyozzák, hogy Atlanta, mint bármelyik város halálcsapda, mert tele van átváltozott lakosokkal. Erre meg kiderül, hogy gengszter srácok gyakorlatilag egy öregek otthonát üzemeltetnek a város közepén.

A képregényben - ha lett volna benne ilyen - a körülmények hatására a fiatalok döntésre kényszerültek volna, hogy megvédik az öregeket és velük halnak, vagy feláldozzák őket megmenekülésük érdekében.

A sorozatból hiányzik minden ilyesmi. A történet elveszíti a súlyát hiszen állandóan új túlélőkkel találkozunk, nem szembesülünk a nehéz körülményekkel, az éhezéssel, az embereket felőrlő állandó készenléttel, stresszel. Az egész egy közepes családi drámává válik, ahol néha megjelennek a zombik is.

Mindenkinek ajánlom a képregényt, ami igazi gyöngyszem. A sorozat pedig ezért csalódás, mert sok pénzt fordítottak rá, tehetséges színészeket szerződtettek és csak minimális erőfeszítés kellett volna, hogy megközelítsék a képregény színvonalát.

Boo 2012.10.22. 16:23:51

Még szerencse, hogy nem jutottam képregényhez. Így a film tök állat :-D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.22. 16:38:11

@Boo: én olvasom is, és nézem is, így is jó. El kell fogadni, hogy más, de élvezhető mindkettő.

Jack__Bauer 2012.10.22. 17:24:11

SPOILER!

A sorozat legfrissebb részében Rick a fegyencekkel való találkozáskor úgy taksálja, hogy kb. a lakosság fele változott át "walker"-ré. A képregényben van erre valamiféle info vagy utalás? Mert ez nekem nagyon kevésnek tűnik: a túlélő\település arány alapján inkább a 95-97% tűnik reálisnak.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.10.22. 18:10:28

lehet, hogy rosszul emlékszem, mert már régen volt, de én úgy emlékszem, hogy (itt a 11. pont) Otis véletlenül lövi meg Carlt. a szarvast akarja, de elvéti...

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.10.22. 18:13:32

afene.
úgy látszik, csak felületesen olvastam azt a pontot. jól írtad, rosszul értelmeztem.
bocs :-)

Maya-- 2012.10.22. 18:44:41

azert szerintem sokkal elvezhetobb egy film ahol hus-ver emberek vannak, mint egy kepregeny. legalabbis nekem egy film aterezhetobb. ezert a filmeket nezem, a kepregenyekrol meg csak olvasgatok.
amugy seholsem volt reklamacio, hogy jobb lenne a kepregeny, mint a film, s ennek orvendek, mert nagy rajongoja vagyok a sorinak :)

Sea-you 2012.10.22. 19:30:24

@Jack__Bauer: Azt mondja, hogy a fele lakossag mar halott. A zombi lakossag fele mar ehenhalt (?)

zuzzer 2012.10.22. 20:45:33

A képregényben gyakorlatilag mindenki halott. Nincs ilyen, hogy a "lakossàg fele", meg hasonlòk. Ritkàsan tùlélôk, azok is inkàbb a "geci" fajtàbòl.
En azt kérdezném, hogy a filmben van-e màr "Governor", vagy még nem tart ott a történet?

zuzzer 2012.10.22. 20:47:34

Azért a képregény az akkora csùcs, hogy ez a sorozat a közelébe se jöhet. Eddig két részt bìrtam elcsìpni, hàt egy nagy, közepes piskòta az eredeti cucc hangulatàhoz képest.

Jack__Bauer 2012.10.23. 00:22:52

@Sea-you: ebben a világban szerintem nem halnak éhen a zombik. A kardos csaj "szelidített" (kar nélküli) málhás-zombi ötlete meg mekkora már... :D

@zuzzer: nem, a sorozatban még csak most költöztek be a börtönbe.

Sea-you 2012.10.23. 01:01:55

@Jack__Bauer: Szamomra ez nem derult ki meg teljesen, vannak nagyon vekony zombik, meg a bortonben is voltak mar nem elo zombik, nemtudom. A malhas zombiknak foguk meg allkapcsuk sincs :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.23. 08:32:16

az a nagy különbség amúgy kimaradt, hogy a képregényben több gyerek van, mint a sorozatban, sokkal több.

RolloJuve 2012.10.23. 09:49:00

@Maya--: "azert szerintem sokkal elvezhetobb egy film ahol hus-ver emberek vannak, mint egy kepregeny"

Kinek hogy. Aki életében először vesz kézbe képregényt, azt is hasonló prejudikáció után, annak nehéz dolga lesz. Én például kisebb megszakításokkal kisgyerekkorom óta olvasok képregényeket és változatlanul imádom.

Maya-- 2012.10.24. 08:37:39

asszem ott van a kutya elasva, hogy "kisgyerekkorom ota" :)..lehetseges, hogy a kepregenyekre gyerekkorban kell rabolondulni. neha belelesek nehanyba, de nem tudjak azt nyujtani szamomra mint a filmek. viszont a WD eseteben, ugy elolvastam volna, hogy megtudjam mikor hull ki Lori. de sajnos, nem tudott ugy elvarazsolni mint a film..pedig abszolut nyitott vagyok ra.

RolloJuve 2012.10.24. 10:00:15

@Maya--: Hát nem tudom, lehet. Speciel a TWD úgy rántott be, hogy az első két évad után belekezdtem, hogy elolvasom ameddig a tévében eljutottak, de tovább is mentem azonnal, mert kíváncsi voltam. Nem vagyok naprakész belőle, múlt héten jelent meg a 103. szám, én a 85-et olvastam utoljára. Amikor olyan hangulatom van akkor veszem elő. Mondjuk, ha ez nem tetszett, szerintem akkor sem érdemes feladni, mert annyi jó cím jelenik meg hétről hétre, hogy biztosan találsz kedvedre valót. Persze rengeteg a "szuperhősös", ezeket nem a kedvenceim, inkább az olyanokat szeretem, ami egy kicsit földhözragadtabb, vagy az old-school vámpírosokat (értsd nem a twilight-szerűeket). Például az American Vampire-t nem olvastam pár héttel ezelőttig, tudtam, hogy van ilyen, de a kor nem vonzott. Aztán a Stephen King napok keretében (ő írta az első öt szám felét) elolvastam az első kötetet és nem bántam meg, nagyon bejött. Szóval, ha javasolhatom, kísérletezz melyik az amelyik beszippant, nem fogod megbánni! :)

(Most jut eszembe, régebben írta valaki a sorozatjunkie-n, hogy füle hallatára tették vissza a polcra a TWD képregényt, mert fekete-fehér, van akinél ez is szempont...)

@doggfather: Pacsi! :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.24. 10:34:47

@Maya--: felnőttként is el lehet kezdeni, és rá lehet szokna, csak a megfelelőt kell bepróbálni.

Maya-- 2012.10.24. 11:32:44

@RolloJuve: lehetseges, de pl. engem nem zavart, hogy fekete-feher, sot szerintem abszolut passzol a helyzethez :)

@doggfather: te tudsz ilyen esetet?
mert en nem..na ezert hiszem, hogy a kepregenyek gyerekkorban fertoznek meg :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.24. 15:30:03

@Maya--: tudok, öcsém pl.
én hiába olvastam neki nem kellett, 25 évesen kezdett el olvasni, nem mondom, hogy minden nap olvas, de már olvas.

Maya-- 2012.10.24. 20:49:49

@doggfather: ez akkor olyan mint az en nyelvtanulasom, van mindenfajta rokonom, s automatikusan atvettem/megtanultam kulonbozo nyelveket. tehat o latta toled, vagy legalabbis a kozeleben volt a kepregeny, utana nyul es elolvassa. igy egyszeru :)

zuzzer 2012.10.24. 21:14:50

@RolloJuve: Van valami, amit abszolute nem értek. En eddig megvettem - angolul - 11 füzetet és valahol 20 évaddal jàrok a film elôtt. Nem értem ezt a 103 részt, amit emlitessz, az amazonon, ahonnan a cuccot veszem ha jol tévedek a 17-ik résznél jàrnak. Az a max. Felvilàgositanàl?

RolloJuve 2012.10.25. 09:07:23

@zuzzer: Persze. Annyi, hogy te nem 11 füzetet (Issue), hanem 11 kötetet (Volume) vettél meg, aminek darabja tartalmaz 6 füzetet, a hazai kiadáshoz hasonlóan.

Az Image Comics oldalán is a 103. a legfrissebb, nem írtam el:
www.imagecomics.com/comics/5090/The-Walking-Dead-103

Ja, ha adhatok egy tippet, javasolnám mindenkinek a bookdepository oldalát, ahonnan itthonra is plusz postaköltség nélkül rendelhetünk képregényeket is, persze érdemes összevetni az árakat, honnan éri meg jobban, de pl a két Compendium (96 füzet, 17 kötet) összesen 90 euró sincs, ami elég jutányos ár érte, a kötetek darabja 10,5 euró:
www.bookdepository.com/

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.25. 10:56:35

@Maya--: rendben, a feleségem a másik példa, ő gyerekként nem látta állandóan, csak felnőttként nálam és már olvas ő is. :D

meg képregényfesztre jár velem. :D

Maya-- 2012.10.25. 12:24:23

@doggfather: persze, hogy igen, mert megfertozted oket :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.25. 13:56:07

@Maya--: :D

nem az volt a kérdés, hogy ki, hanem, hogy meg lehet e fertőzni. ;)
és meg lehet. :D

Maya-- 2012.10.25. 16:50:55

@doggfather: hmm. akkor nincs veszve minden remeny :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.27. 10:13:53

@Maya--: mármint veled kapcsolatban, hátha még téged is megtérít valaki??
nem, nincs. :D

Maya-- 2012.10.28. 10:44:28

@doggfather: hat te aztan jol raereztel, mert szerintem sincs.:D

Horváth Anna Jázmin 2013.04.01. 16:25:12

A 14. pontban van egy kis bibi. Nem Dale lábát harapják meg és amputálják le, hanem Allen-ét (nem rémlik, hogy volt e ilyen szereplő a sorozatban), és aki meg is hal.

süti beállítások módosítása