Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Death Valley 1. évad

2012.02.26. 19:01 Csabi87

Egészen mostanáig váratott magára, hogy letudjam az MTV új, zombis-vérfarkasos-vámpíros sorozatát a Death Valleyt.

Az előzetesek nyilván jók voltak, plusz a horrorvígjátékok különösen közel állnak hozzám, szóval kimondottan érdekelt a koncepció, csak eddig mindig volt valami más. Na de most aztán 2-3 nap alatt végig is néztem a mindösszesen 12 részes első évadot.

Ja igen, ezt egyébként ugye magyarul is megtehetitek, ugyanis a magyar MTV is elkezdte vetíteni a sorozatot vasárnaponként, erről itt volt is egy poszt.

No, a tovább mögött spoileresen folytatom.

Let's get out there and kill something! 

 

 

Azért mielőtt nagyon a dolgok elébe sietnék nézzük gyorsan az alapszituációt. A Los Angelesi San Fernando völgyét ellepték a már előbb említett társasági körből kikerülő élőhalottak, mindez egy éve történt, az okokat pedig ne firtassuk, a készítők sem teszik. A szörnyek ott vannak oszt kész, éljünk együtt ezzel a tudattal.

Történetünk szereplői pedig a rendőrség egy különleges osztaga, az Élőhalott Bevetési Egység, akik ugye beosztásuknál fogva is különlegesek, de személyiségük és IQ szintjük is azzá teszi őket, ugyanis hőseink tulajdonképpen idióták. Nekem picit az InSecurity jutott eszembe a csapattagok láttán, hiszen ott is elvetemült emberekkel van dolga a nézőknek.

Persze nyilván pont ez adja meg a sorozat izét.

Az egység pedig a szolgálatot teljesítő renderőkön kívül még kiegészül egy stábbal, akik minden lépésüket nyomon követik. Én picit féltem, hogy ez majd azt jelenti, hogy rángatózó kamerákat és áldoku hatást kapunk, ennek ellenére ez szerencsére nincs így, bár úgyis nézhetjük, hogy kiherélték az alaphelyzet ezen részét, hiszen kurvára nem használták ki a stábban rejlő lehetőségeket. Néhány poénnál persze benne vannak a történetbe, de számottevő jelentőségük nincs, talán a szőrös mikrofont tartó srácoknak igen és köbö ennyi.

Hőseink nagyrészt minden epizódban egy újabb feladattal találják szemben magukat, de azért fontos megjegyezni, hogy az első évadnak van egy iránya, egy célja, ahova azért el is jut a történet, bár anno ha jól emlékszem human írta a sorozatjunkien, hogy eléggé egymásra dobált ötlet halmaznak tűnik az egész sorozat. Ebben pedig van valami, bár ennek ellenére nekem végig tetszett.

A szörnyek többsége egész jól sikerült még egy-két fasza gyilkolós jelenetet is kapunk, bár mintha ezek a sorozat végére egyre inkább elfogynának és átvenné a helyüket a simán fejlövés, megégetés. Gondolom azért ez így CGI-vel egyszerűbb volt. 

A főszereplő karakterek is jók és habár mindnyájukra ráhúzható egy sablon rendben vannak. Talán a sorozat elején Amber karakterét nem tudtam hova tenni, mert nyilván az újonc, jó csaj szerepét is el kell látnia valakinek, de számomra picit kilógott és a jelenetei is feleslegesek voltak, de ugye a végén azért kiderül, hogy bizony fontos dolgok történtek ott is.

A humor nagyrészt rendben van, nekem a második részben látható patkány üldözés volt az, amire azt mondtam, hogy ez meg mi a tököm. Elég erőltetett és gyenge volt, de több ilyen résszel nem találkoztam, persze nyilván ez szubjektív, hiszen adódott a későbbiekben is pár, már máshol látott poén, picit erőltetett gag és a többi. De hát hol nem?

Az akció részek is rendben voltak, persze a már előbb említett CGI erősen jelen volt, de a robbanással járó jeleneteken túl nem igazán zavart, hogy így oldották meg a dolgokat. A verekedések közben mondjuk néha volt pár iszonyatos kamera rángatás, ezek közül talán a legdurvább a 4. részben látható (ha jól emlékszem), amikor Amber harcolt a vérfarkassal, baromi nem lehetett látni semmit és már engem is a hányinger kerülgetett.

Az utolsó részben pedig egy amolyan cliffhanger féleséget is kaptunk, ugyanis megjelent egy újabb szörny, aki végzett a kopasz fővámpírral, szerintem valamiféle alakváltó lehetett, de majd kiderül ez a második évadból, mert hogy ha jól saccolom olyanunk is lesz.

A sorozat creatora egyébként Curtis Gwinn, illetve a főbb szereplők nevét még meg említeném, akik között ott van Texas Battle (Végső állomás 3., Halálos kitérő 2., The Task), Bryce Johnson (Koponyák 3.), Tania Raymonde (Chillerama, Lost), Charlie Sanders, Bryan Callen (Horrorra akadva 4.) és Caity Lotz (The Pact)

Tulajdonképpen számomra a Death Valley egy teljesen fasza 8 pontos sorozat volt, néhol egy-két logikai bökkenővel, illetve picit talán összecsapottnak érezhető sztorival, de remek 20 perces kikapcsolódás a horrorra és a nevetésre vágyóknak.

Címkék: sorozat zombi vámpír vérfarkas death valley

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr124209352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gorre126 2012.02.26. 19:28:15

Én ma fogom elkezdeni magyarul, ami lassabban halad mint az angol, így még nem olvasom el amit írtál - lényeg hogy jónak ígérkezik.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.02.26. 20:29:39

@gorre126: Majd írd meg tetszett-e, kíváncsi vagyok.
Ami külön jó, hogy az előzetesek alapján a szinkron is egész jól sikerült, majd egy részt valamikor megnézek én is magyarul.

Cyril 2012.02.28. 15:39:38

Biza, jó kis sorozat ez, még feliratosba nyomtam le, és itt van már szinkronosan is - helyes!
Nekem a szinkron is bejön, úgy is nézem :D

gorre126 2012.02.29. 15:14:52

@Csabi87: Még csak az első 4 részt láttam, mert a hülye mtv oldala nem hajlandó betölteni már vagy egy napja... Nem is nagyon szoktam ilyen kevés rész után véleményt nyilvánítani, de ezek alapján tényleg egy erős 8-as eddig a sorozat. És még a szinkron is jó, pedig az esetek 90%-ában utálom a magyar szinkront.

süti beállítások módosítása