Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Zombie Apocalypse (2011)

2011.11.11. 18:53 Csabi87

Hűűű! Tudom a nagy könyvben nem így tanítják a blogbejegyzés kezdését, de hát tényleg hűű. Ugyanis anno a Zombie Apocalypse kapcsán felkerült a blogra egy előzetes, akkor már említettem, hogy Asylum filmről van szó, viszont azt is említettem, hogy az előzetes alapján egész korrekt darabnak tűnik. No kérem szépen meg lettünk vezetve. Mozis berkekben nem tudom mennyire használt szakkifejezés a "kikúrt szar", de úgy érzem, hogy a Zombie Apocalypse-ra abszolút ráhúzható. Egy biztos, az Asylum-os srácok tudnak előzetest vágni...

Nem is tudom hol kezdjem, bár talán a célravezető az lesz, ha az elején. Szóval a történet: Van egy vírus, aminek neve is volt, de elfelejtettem és ez jól végigsöpör mindenfelé. Természetesen zombi vírusról van szó, amire már a címből rájöhetünk és vállon is paskolhatjuk saját magunkat. Ez eddig rendben is van. Aztán, amit tudnunk kell, hogy a történet pár túlélő körül forog, akik elakarnak jutni egy helyre, ahova nem tört még be a járvány, vagyis de, de biztonságos és csak józan eszű, nem-zombik lakják.

Ez lenne a forgatókönyv alapja. Zseniális, ugye? Viszont elárulom, hogy ez semmi ahhoz képest, ami ránk vár. Tényleg nem is tudom, hogy hol kezdjem. Viszont jegyzeteltem film közben, szóval talán haladok aszerint.

A forgatókönyv remek drámai pillanatokkal van tele és mivel írásban nem olyan könnyű eldönteni, hogy ez irónia-e, így leírom, hogy bizony az. Például van egy kutya, akit az egyik szereplő a kis csapattal akar vinni, mert gondolom az olyan cuki, de a többiek nem engedik... talán nem lövök le nagy poént, ha elárulom, hogy ebből a kutyából zombikutya lesz... és még rengeteg efféle sablon dolgot sikerült összehozni: karakterek, párbeszédek, minden. Az eredetiségnek még csak a nyomát is nehezen fedezhetjük fel. Mondjuk hozzá tartozik, az igazsághoz, hogy a film végén felbukkanó zombi teremtmény szerintem jó ötlet volt (az egyetlen a filmben). Más kérdés, hogy a "Mi a francot keres az ott?" kérdést felveti, de válasz nélkül hagyja, illetve az, hogy ocsmány a CGI-je... csak úgy, mint az egész filmnek. 

Ezzel pedig el is érkeztünk a sablonos forgatókönyv melletti másik nagy hibához. Azt gondolom, ez még nagyobb hiba, mivel sablonos forgatókönyvvel gyakran találkozunk, de azért egy jó megvalósítással, fasza CGI-vel esetleg ki lehet hozni valamit az adott alkotásból. Ez itt nem sikerült. Tényleg fos a CGI... de botrányosan. Én magyar amatőr rövidfilmben láttam korrektebb CGI-t, és ez sajnos tényleg így van. A zombikba belelőnek, de nem lyukadnak ki, csak vérpermet marad körülöttük (vérpermet hát... erősen szépítettem) és a kardozós részek szintén... itt egyébként megemlíthető, hogy az operatőri megoldások is silányak.... a vágások úgy szintén (bár talán ez a legkisebb baj... de volt mikor Ving Rhames felemelve vitte a kalapácsát, aztán a következő vágóképen már csak lógott a kezében... persze ez tényleg már csak a hab, azon a bizonyos tortán).

Ja igen, Ving Rhames... az ő nevével igyekeztek eladni/nézőket csábítani a filmhez... hát hmmm. Én bírom őt, habár nem tartom egy nagy színésztehetségnek, de üde színfolt tud lenni... sőt mi több, egy ilyen ótvar szaron segíthet is egy "nagy" név... nos a készítők ezen terve sem jött be... legalábbis szerintem. Habár külföldi oldalakon volt, aki badass-nek titulálta Rhames karakterét, ami szerintem költői túlzás. Persze ha a badass-t "csak-úgy-ott-van"-ként fordítjuk, akkor nem szóltam... Oké, tény egy badass megmozdulása talán volt a film során... oszt ennyi.

De csak, hogy valami jó is legyen szóba hoznám a zenét, ami hatásvadász... de ide pont jó volt.

Rhames-en kívül egyébként négy főszereplő nevét említeném meg, már csak a mihez tartás végett: Taryn Manning (A falka), Johnny Pacar (The Dead Undead), Gary Weeks (Deadland) és Lesley-Ann Brandt (Spartacus sorozat).

A rendezés Nick Lyon "érdeme", akitől korábban A lény 4. részét láthattuk. A forgatókönyvet pedig Brooks Peck és Craig Engler jegyzi, akik elsőként szánták erre magukat és még van mit gyakorolniuk.

Ami pedig a pontokat illeti ez bizony 2/10... tulajdonképpen lehetett volna ez egy izgalmas zombis hentelés, amit lehet szeretni... de nem jött össze, mert irtó szar lett az egész... hozzátenném, hogy szerintem, mivel imdb-n 4,4 ponttal áll jelenleg a film, amit én csodálok. Pedig nekem a zombis horrorok a kedvenceim... Na de majd legközelebb.

Címkék: zombi 2011 amerikai film 2/10 angol film ajánlók

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr813346201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cyril 2011.11.12. 21:01:32

a trailer tetszetős, filmet nem láttam... van olyan 'super' :) mint pl a pánik a szigeten? , mert akkor max meglesem

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2011.11.12. 22:02:15

pont jó a kérdés, mert egymás után láttam a két filmet, mármint a ZA-t, meg a Pánik a szigetent (jövőhéten szerintem lesz is ajánló arról is)
igazából szerintem messze van a kettő egymástól, az előny pedig a Pánik a szigetennél...
A trailer tetszetősen van összevágva, és emiatt még inkább csalódást keltő a film, persze azért ha van feles másfél órád nézd meg, mert hát ízlések és pofonok és tény, hogy amúgy akciódús a zombie apocalypse... csak rémgagyi.... hát na SyFy minőség :D

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.01.11. 15:00:02

Most komolyan, mit vártál? :D Főleg, ha tudtad, hogy SyFy meg Asylum :) Garantált a szargagyi minőség. Én egyébként csak Lesley-Ann Brandt miatt néztem meg, semmi elvárásom nem volt, hogy jó legyen a film, tudtam hogy fos lesz, úgyhogy egyáltalán nem lepődtem meg azokon, amiket felsoroltál :) Csak csóváltam a fejem ezeken nézés közben, de ennyi, a lényeg úgyis Brandt volt :)

u.i.: amúgy nekem is a zombis hárrörök a kedvenceim :)

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.01.11. 19:56:58

Mit mondhatnék?:) örök optimista vagyok:D

süti beállítások módosítása