Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Psychoville 1. évad

2011.10.24. 19:33 Csabi87

 

Az a helyzet, hogy a mai napra még nem túl sok mindennel készültem, a hírek is nagy részt elmaradtak, de majd bepótoljuk ezeket. Úgy ám. Viszont arra gondoltam, hogy mára még mindenképpen befér egy sorozat ajánló.

Mára egy igazán érdekes és itthon talán kevésbé ismert horrorsorozattal készültem, a Psychovillelel. Egész konkrétan annak is az első évadjával, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezenkívül még egy évaddal büszkélkedhet a sorozat, ugyanis a 2. évad után kaszát kapott.

Angol, BBC-s sorozatról beszélhetünk, ami nem egy Supernatural-féle darab, hanem inkább egy hamisítatlan angol fekete komédia, amiről talán a Fekete vipera juthat az eszünkbe, legalábbis én így voltam ezzel, bár nekem ez a sorozat jobban tetszett. 

Egy-két véres részt is becsempésztek egyébként a készítők, viszont többnyire nem sok mindent mutatnak, bár talán cserébe a poénok kárpótolhatnak minket.

A történet 5 különböző karaktert mutat be, akik a szigetország különböző pontjain élnek, viszont egy valami közös bennük: mindannyian kapnak egy titokzatos levelet egy titokzatos alaktól, ugye, ahogy az lenni szokott.
A karakterek egyébként a következők: 
David, az együgyű tag, aki fura édesanyjával él együtt és egy tévedés miatt emberek megölésébe kezdenek. Kedvenc olvasmányuk egyébként szintén a Nagy sorozatgyilkos kalauz, szóval van ötlet, ahonnét meríthetnek. Egyébként az egyik rész szinte csak rájuk van kihegyezve és talán az a sorozat legjobb része.


Mr. Jelly-ről is szót kell ejtenünk, a bohócról, aki annak idején remek volt a szakmában, de egy rosszul sikerült műtét után csak egy keze marad, amitől igencsak megkeseredik, ráadásul még összekeverik a konkurens bohóccal Mr. Jolly-val. Ez mondjuk visszatérő poén a filmben, de mindig nevettem rajta.

Oscar a vak milliomos, aki plüss állatokat gyűjt és szintén zseniális karakter. 

Joy, egy női karakter, akinek szintén van egy kis beütése, ugyanis egy műanyag babát tekint a gyermekének, eteti, itatja, ahogy azt illik, mindezt egyébként a férje nagy örömére. 

Végül pedig Robertet kell megemlítenünk a törpét, aki úgy hiszi, hogy különleges képessége révén ért a telekinézishez. 

A történetbe egyébként pár visszatérő mellékszereplő is bekapcsolódik, mint a már említett Joy férje karakter, illetve Mr. Jolly is tiszteletét teszi.

Tény, hogy nem kifejezetten horrorsorozatról van szó, de úgy gondolom, hogy ennek mindenképpen helye van a blogon, hiszen jó szórakozást nyújthat az a 7 x 30 perces játékidő. Azért az angol humorral számoljunk, illetve tény, hogy akadnak gyenge pillanatok, ha jól emlékszem a 3. részben kifejezetten sok volt az ilyen rész, de tény, hogy, aki belekezd a sorozatba nem vágja nagy fába a fejszéjét, hiszen ezen a 7 részen túl a második évad még 6 részt tartalmaz. Amint túl vagyok azon a 6 részen természetesen az is kap egy posztot.

A forgatókönyv egyébként szerintem korrekt, a poénok nagy része a helyén van, illetve szerintem a karakterek is egész kidolgozottak.

A rendezést Matt Lipsey vezényelte, aki a Supernovát és az Angolkák című sorozatot is rendezte, illetve a Vexed című 3 részes sorozatot említeném meg, ami kategóriáját tekintve krimi-vígjáték viszont bátran ajánlok mindenkinek.

A forgatókönyvet Steve Pemberton és Reece Shearsmith írta, akik egyébként David és David anyjának, Maurice karakterének a megformálói, előbbi a Kretének klubja című sorozatba is írt és szerepelt, míg utóbbiról szintén elmondható ugyanez, talán annyival kiegészítve, hogy a Haláli hullák hajnalában is feltűnt.

Ami a pontokat illeti én egy 8/10-el mindenképpen jutalmaznám a sorozat első évadját, többnyire tetszett még ha ez a 8 pont nem is feltétlen a horrorra adható.

Sajnos így hirtelen nem találtam promó videót az első évadhoz, ezért a 4. részből jön egy jelenet a Superman tánc.

 

 

Címkék: sorozat angol vígjáték sorozat ajánló psychoville

A bejegyzés trackback címe:

https://talesfromtheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr583318204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cyril 2011.10.25. 17:00:53

Köszi az ajánlót mindenképp meglesem ezt a sorozatot, ha lesz még sorozat ajánló szivesen venném THX

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2011.10.25. 17:38:05

Tervben van, főleg olyan sorozatokhoz, amiket itthon talán nem annyira ismernek... csináltam ennek is oldaldobozt külön, úgy könnyebb lesz őket megtalálni :)

Cyril 2011.11.03. 18:15:25

na neztem par helyen de sajna nem tudtam beszerezni :(

Cyril 2012.01.22. 21:05:04

Na megvolt ez a sorozat is,
elment...(kicsit többet vártam - a leirás,info,képek alapján), de a Superman tánc az hatalmas!:D

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.01.22. 23:05:47

@Cyril: A második évadot is megnézted?
Én még tavaly novemberben kezdtem el... és igaz, hogy az is csak pár részes, de még nem bírtam végignézni... katasztrófa az elsőhöz képest.

Cyril 2012.01.23. 15:23:52

Még nem, nem is tudtam hogy van :)
THX megnézem azt is azért

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2012.01.24. 12:02:09

Bizony még egy másodikat berendeltek, de aztán el is kaszálták, amit egyáltalán nem csodálok, majd lehet valamikor arról is lesz írás, de annyira nem erőltetem a végignézést:D

süti beállítások módosítása